Judas Priest - [Nostradamus]
kattpiss wrote:MikkelRev: Hvordan bok?Link?

His latest is Judas Priest: Heavy Metal Painkillers. Like his other band bios, it is organized by album. Each chapter talks about what went into each album, the songs themselves,interviews with various band members and tour information. Judas Priest has a long and interesting history, and Popoff does a nice job boiling it down and organizing it into a very readable and compelling book.
Priest always has presented a united front, so finding dirt and backstage gossip about the band was very difficult. Judas Priest are masters of the media, but Popoff still manages to shed some light on the band members and their relationship. From the early days to Rob Halford's exit to the Ripper Owens era to the reunion, it's all covered in detail. There's also information about their other endeavors such as Halford and Fight.
The book also includes a lot of photos and artwork, which combined with the interesting account of the band's career makes Judas Priest: Heavy Metal Painkillers a must-have for Priest fans.
"I loved you in Bloodsport"
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Joakim wrote:kattpiss wrote:MikkelRev: Hvordan bok?Link?
His latest is Judas Priest: Heavy Metal Painkillers. Like his other band bios, it is organized by album. Each chapter talks about what went into each album, the songs themselves,interviews with various band members and tour information. Judas Priest has a long and interesting history, and Popoff does a nice job boiling it down and organizing it into a very readable and compelling book.
Priest always has presented a united front, so finding dirt and backstage gossip about the band was very difficult. Judas Priest are masters of the media, but Popoff still manages to shed some light on the band members and their relationship. From the early days to Rob Halford's exit to the Ripper Owens era to the reunion, it's all covered in detail. There's also information about their other endeavors such as Halford and Fight.
The book also includes a lot of photos and artwork, which combined with the interesting account of the band's career makes Judas Priest: Heavy Metal Painkillers a must-have for Priest fans.
Hvor kan jeg få tak i den?
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.
Om du har lest gjennom JP info pages tror jeg det er veldig lite nytt du får iden, men fortsatt interessant. Er det den boka der det var litt styr om på JP sida for ei stund siden siden det ble lagd ei "uofisiell" bok uten godkjenning fra bandet selv?
kattpiss wrote:Om du har lest gjennom JP info pages tror jeg det er veldig lite nytt du får iden, men fortsatt interessant. Er det den boka der det var litt styr om på JP sida for ei stund siden siden det ble lagd ei "uofisiell" bok uten godkjenning fra bandet selv?
Nei, det var denne boka:
http://www.screammagazine.com/modules.p ... 27#1889227
Jeg tror forøvrig jeg kommer til å skippe den Popoff-biografien, i og med at jeg har forstått det slik at han misliker det meste Priest har gitt ut etter 70-tallet.
Eläkööt supikoirat!
Da skipper jeg den etter hva du skrev om den, sikkert lite nytt fra den.Gladøks wrote:kattpiss wrote:Om du har lest gjennom JP info pages tror jeg det er veldig lite nytt du får iden, men fortsatt interessant. Er det den boka der det var litt styr om på JP sida for ei stund siden siden det ble lagd ei "uofisiell" bok uten godkjenning fra bandet selv?
Nei, det var denne boka:
Jeg tror forøvrig jeg kommer til å skippe den Popoff-biografien, i og med at jeg har forstått det slik at han misliker det meste Priest har gitt ut etter 70-tallet.
Om Popoff fyren har noe imot JP etter 70tallet kan den jo være ganske morsom, for de har en del brae historier fra 80tallet. Så han har sikkert fått henta litt drit derfra.
Den jeg skreiv om i linken er som sagt helt lesverdig hvis man er Priest-fan. Jeg hadde ikke gitt den opp helt uten videre hvis jeg var deg, men jeg hadde venta med å kjøpe den til den kommer i paperback. Jeg kjøpte den i hardcover, og da var den litt for dyr i forhold til kvaliteten. Allikevel er den helt grei, altså.
Eläkööt supikoirat!
Gladøks wrote:Jeg tror forøvrig jeg kommer til å skippe den Popoff-biografien, i og med at jeg har forstått det slik at han misliker det meste Priest har gitt ut etter 70-tallet.
Bare føl motviljen mot å skrive noe pent:
Scarred by a turgid recording, The Sentinel nevertheless projects a regal omnipotent sense of melody that hearkens back to Priest's hallowed religious classics, evoking a sobbing metal resignation that darkens this record's otherwise slightly scrambling tracks. The lyric is moderately ambitious, a storyboard about some kind of supernatural good versus evil street battle which is ultimately resolved by no more than "rows of throwing knives".
Fra "The Top 500 Heavy Metal Songs Of All Time", #128 i internettavstemningen. Tonen i omtalen av Painkiller (#12) var noe tilsvarende.
Om YGATC (#29):
"their embarrasigly biggest hit [...] Basically, the band's Gene Simmons tribute".
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
– Dagbla', 1921
01d sk001 screamboard
-
- Belieber
- Mood:
kattpiss wrote:Da skipper jeg den etter hva du skrev om den, sikkert lite nytt fra den.Gladøks wrote:kattpiss wrote:Om du har lest gjennom JP info pages tror jeg det er veldig lite nytt du får iden, men fortsatt interessant. Er det den boka der det var litt styr om på JP sida for ei stund siden siden det ble lagd ei "uofisiell" bok uten godkjenning fra bandet selv?
Nei, det var denne boka:
Om Popoff fyren har noe imot JP etter 70tallet kan den jo være ganske morsom, for de har en del brae historier fra 80tallet. Så han har sikkert fått henta litt drit derfra.
Du er ikke med på å bestille Judas Priest: Heavy Metal Painkillers og Defenders of faith boka sammen? Splitte evt porto?
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
Gladøks wrote:Jeg tror forøvrig jeg kommer til å skippe den Popoff-biografien, i og med at jeg har forstått det slik at han misliker det meste Priest har gitt ut etter 70-tallet.
Nå har jeg kommet til midten av 80 tallet og han misliker da ikke alt, han er veldig ærlig og det synes jeg bare er friskt! Kjedelig å lese biografier hvor man får intrykk av at bandet topper seg selv etter hver utgivelse.
Men er det sant at Priest ikke spilte Breaking the Law på British Steel turneen?

OT: har hørt igjenom nye skiva i sin helhet 4-5 ganger i helga, og Alone låta er knall.
Edit: ser jammen den leder pollen også!
"I loved you in Bloodsport"
På British Steel turneen spilte de sanger som Rapid Fire, Steeler etc. Viste seg seinere at det var Breaking og Living some ble publikums favoritter. Kjipt for jeg ville heller hørt de førstnevnte live.Joakim wrote:Gladøks wrote:Jeg tror forøvrig jeg kommer til å skippe den Popoff-biografien, i og med at jeg har forstått det slik at han misliker det meste Priest har gitt ut etter 70-tallet.
Nå har jeg kommet til midten av 80 tallet og han misliker da ikke alt, han er veldig ærlig og det synes jeg bare er friskt! Kjedelig å lese biografier hvor man får intrykk av at bandet topper seg selv etter hver utgivelse.
Men er det sant at Priest ikke spilte Breaking the Law på British Steel turneen?![]()
OT: har hørt igjenom nye skiva i sin helhet 4-5 ganger i helga, og Alone låta er knall.
Edit: ser jammen den leder pollen også!
Fekk omsider somla meg til å handle Nostradamus. Har kun spunne første del eit par gonger, er ikkje overtydd. For all del mykje bra å spore her, men om eg skal finne eit oppsummerande ord er det vel "langdryg". Men har og kjensla av at dette er ei skive som treng å synke litt inn, så ingen endeleg dom.
You treat your step-mother with respect, Pantera!
Laaawl, hva om band bare skulle skrive om virkelige ting? Priest hadde sikkert ikke hatt materiale igjen til et eneste album av alt de har skreve da. Ville vært utrolig lite kul musikk igjen.majorgeek @ blabbermouth wrote:LOL, Nostradamus, I laugh every time I hear it. That guy was doing some awesome hallucinogens. His crap was so vague, no one has ever been able to translate any one of his predictions to predict something in advance, instead you will note that people take events like 9\11 and use those events to make his predictions fit. So, basically he was like todays psychic, vague and full of s**t, basically a snake oil salesman. People who believe in his predictions usually also think they have similar abilities and Nostradamus makes this believeable for themselves.
Glad to see them doing music besides Nostradamus, I would not go otherwise because I would be forced to laugh through the entire show, like I did listening to Nostradamus above. Too bad, great tune otherwise.
Hopefully the next album won't be about ghosts because those don't exist either. Were alone. You are born, you die. Get used to iy.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Jeg tror ikke skribenten har fått med seg at tekstene handler fint lite om spådommene til Nostradamus.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."
-
Topic author - Poser
- Mood:
Det tok forresten maange år før det gikk opp for meg at "Love Bites" er en vampyrtekst...jeg ser ikke akkurat på Priest som et fantasyband, sjøl om de har noen flere tekster i den gata...
De har jo haugevis av sanger som fks Sentinel og Painkiller. Er fantasy, gungeons and dragons. Fett som f**n er det og må si meg enig med Øl.Nils Barvåg wrote:Det tok forresten maange år før det gikk opp for meg at "Love Bites" er en vampyrtekst...jeg ser ikke akkurat på Priest som et fantasyband, sjøl om de har noen flere tekster i den gata...
-
Topic author - Poser
- Mood:
Det er en god stund siden jeg hørte "Nostradamus" fra begynnelse til slutt, men inspirert av at metalens andre majestet, Black Sabbath, har gitt ut et så brilliant album nylig, måtte jeg gå tilbake til Priest for å sjekke at plata er så bra som jeg husker. Og det var den heldigvis!
Dagens "Nostradamus"-låt: "Death"...

Dagens "Nostradamus"-låt: "Death"...
-
- Poser
- Mood:
Syns Nostradamus er meget bedre enn Angel Of Retribution. Riktignok noe ujevn, men på sitt beste er den meget bra! Lenge siden jeg har hørt hele i ett, må gjøres igjen snart.
ROCK!