Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste liveplata til Dream Theater

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste liveplata til Dream Theater

Live at The Marquee, 1993
16
41%
Once in a livetime, 1998
2
5%
Live scenes from New York, 2001
9
23%
Live at Budokan, 2004
12
31%
 
Total votes: 39
User avatar

Topic author
Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Beste liveplata til Dream Theater

Post by Dick Hardy »

Jaja. Enda mer mas om verdens beste band. Men hva synes folk om liveplatene deres? (kanskje litt smør på flesk, men la gå)

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Dream Theater egna seg best i dvd-form eller studio-cd. Har kun 2001 skiva på cd. Har aldri høyrt heilt igjennom den. Måtte skru av pga. ekstremt falsk koring på visse sangar. Hadde Budokan på mp3, høyrte igjennom eingang, registrerte forbedring frå 2001, men likevel kjedelig, sletta mp3ane. Skal kjøpe budokan dvden når eg får råd. Artig å slappa av i sofakroken med ein pils og sjå på at Petrucci og gutta stressar livet av seg med allskens instrumentale sprell.

User avatar

vorhees
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 27 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by vorhees »

helt klart Live scenes from New York.
Varghednar wrote:vi ser etter en svær p**k!

User avatar

Agent Orange
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 08 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agent Orange »

Live scenes from New york. Live At the Marquee er også bra, men Once In A Livetime og Live At Budokan ble litt kjedelige.
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

PsychoDad wrote:Dream Theater egna seg best i dvd-form eller studio-cd.
Samme her..
Har ikke New York elle Budokan platene heller, rett og slett fordi jeg ikke kommer til å hive dem på så lenge jeg har DVDene. 5 years har jeg heller ikke hørt veldig mye på. Jeg er egentlig ingen storfan av liveplater.
Men får si:
- på CD: Marquee.. Godt gammelt og har mye kult
- på DVD: Hmmm.. New York.. men Budokan imponerte også stort, og er mer profft gjennomført filmmessig..

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Har ikke sett den nyeste, men Marquee er best av de andre tre.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

Jøss! Nå ble jeg overrasket!

Stemte Live at the Marquee, og trodde dette skulle bli albumets første stemme! Så feil kan man ta! Det neste blir vel at Falling into Infinity blir kåret til beste studio-album! :wink:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.


noxon
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 19 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by noxon »

Hmm, jeg synes ikke det blir helt korrekt å stemme på marquee som beste live-album, rett og slett fordi det er en plate hvor både gitar og vokal (og sikkert andre parti) har blitt overdubbet i stor grad. Det gjelder også forsåvidt A Change of Seasons, der spesielt på vokalen.

Den vokalen du hører på Marquee er gjort for det meste i studio, og gitar-soloene er fiksa i studio. Om man hører på bootleg-opptak fra samme konsert hører man raskt hvorfor det er fikset på, men det er en plate de så og si ble tvunget til å gi ut.

Derfor må jeg velge mellom de resterende; OIALT har problemer med lydkvalitet på skiva, hvor bl.a. mic'en faller ut her og der, men jeg er egentlig fornøyd med utvalget. Det som trekker kraftigst ned er at låter har blitt delt opp i medleyer. LSFNY er bra, men den når ikke opp til Budokan i mine øyne, da Budokan har en overlegen produksjon (noe en også ser på dvd'ene).
Image

User avatar

SirMaximus
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SirMaximus »

Liker ikke liveskiver, syns de er kjedelige. Det må være DVD.

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

DummeBirger wrote:Det neste blir vel at Falling into Infinity blir kåret til beste studio-album! :wink:
Det kommer nok heldigvis aldri til å skje nei :wink:

User avatar

Lakselaar
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 20 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lakselaar »

Har ikke hørt Budokan, men Once in a livetime var den første platen jeg hørte med Dream Theater da den kom i sin tid og derfor har jeg et spesiellt forhold til denne. Ekstremt bra rett og slett. Men Marquee er heller ikke å forakte.

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Live at The Marquee.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Marquee skiva selvfølgelig
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

noxon wrote:Hmm, jeg synes ikke det blir helt korrekt å stemme på marquee som beste live-album, rett og slett fordi det er en plate hvor både gitar og vokal (og sikkert andre parti) har blitt overdubbet i stor grad. Det gjelder også forsåvidt A Change of Seasons, der spesielt på vokalen.

Den vokalen du hører på Marquee er gjort for det meste i studio, og gitar-soloene er fiksa i studio. Om man hører på bootleg-opptak fra samme konsert hører man raskt hvorfor det er fikset på, men det er en plate de så og si ble tvunget til å gi ut.

Derfor må jeg velge mellom de resterende; OIALT har problemer med lydkvalitet på skiva, hvor bl.a. mic'en faller ut her og der, men jeg er egentlig fornøyd med utvalget. Det som trekker kraftigst ned er at låter har blitt delt opp i medleyer. LSFNY er bra, men den når ikke opp til Budokan i mine øyne, da Budokan har en overlegen produksjon (noe en også ser på dvd'ene).

Stemmer sikkert, det du skriver (i større eller mindre grad).

Det jeg lurer på, er likevel hva som skiller Live at the Marquee fra de aller, aller fleste live-skiver som er gitt ut?! :wink:

Alle "jukser" når de gir ut live-skive.

Og vise til bootleg's som sannhetsvitne, er greit nok, men av og til kan det faktisk være noe såpass banalt som tekniske årsaker til at ting blir endret. For å si det sånn; Jeg tror ikke det er manglende musikalske ferdigheter som gjorde at Dream Theater fikset på Live at The Marquee... 8)
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet på ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar på Silvio Berlusconi.


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

DummeBirger wrote:
noxon wrote:Hmm, jeg synes ikke det blir helt korrekt å stemme på marquee som beste live-album, rett og slett fordi det er en plate hvor både gitar og vokal (og sikkert andre parti) har blitt overdubbet i stor grad. Det gjelder også forsåvidt A Change of Seasons, der spesielt på vokalen.

Den vokalen du hører på Marquee er gjort for det meste i studio, og gitar-soloene er fiksa i studio. Om man hører på bootleg-opptak fra samme konsert hører man raskt hvorfor det er fikset på, men det er en plate de så og si ble tvunget til å gi ut.

Derfor må jeg velge mellom de resterende; OIALT har problemer med lydkvalitet på skiva, hvor bl.a. mic'en faller ut her og der, men jeg er egentlig fornøyd med utvalget. Det som trekker kraftigst ned er at låter har blitt delt opp i medleyer. LSFNY er bra, men den når ikke opp til Budokan i mine øyne, da Budokan har en overlegen produksjon (noe en også ser på dvd'ene).

Stemmer sikkert, det du skriver (i større eller mindre grad).

Det jeg lurer på, er likevel hva som skiller Live at the Marquee fra de aller, aller fleste live-skiver som er gitt ut?! :wink:

Alle "jukser" når de gir ut live-skive.

Og vise til bootleg's som sannhetsvitne, er greit nok, men av og til kan det faktisk være noe såpass banalt som tekniske årsaker til at ting blir endret. For å si det sånn; Jeg tror ikke det er manglende musikalske ferdigheter som gjorde at Dream Theater fikset på Live at The Marquee... 8)

Mange fikser på liveskiver, men ikke alle. Trur ikke du finner mange overdubs på No Sleep 'til Hammersmith med Motörhead f.eks, men det har nok noe med musikken å gjøre. Stemte Marquee, rett og slett fordi den er fra bandets største periode. Er forøvrig enig i at dvd er å foretrekke, og i så måte sloss Budokan, Live Scenes og Live in Tokyo ganske heftig. Kunne ikke klart meg uten noen av dem.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Har sansen for Once in a livetime. Live skivene etter den har jeg ikke hørt.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg liker alle liveplatene til Dream Theater, men syns kanskje at Score eller Live At Budokan er best.
Men Once In A Livetime er også j****g bra, det samme er Metropolis 2000.

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

UndeadFlowerKing wrote:Jeg liker alle liveplatene til Dream Theater, men syns kanskje at Score eller Live At Budokan er best.
Men Once In A Livetime er også j****g bra, det samme er Metropolis 2000.
Ja, det kom jo som et sjokk.
For en unødvendig tråd.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

UndeadFlowerKing wrote:Jeg liker alle liveplatene til Dream Theater, men syns kanskje at Score eller Live At Budokan er best.
Men Once In A Livetime er også j****g bra, det samme er Metropolis 2000.

Åssen er den orkesterdelen på Score?

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Conan wrote:
UndeadFlowerKing wrote:Jeg liker alle liveplatene til Dream Theater, men syns kanskje at Score eller Live At Budokan er best.
Men Once In A Livetime er også j****g bra, det samme er Metropolis 2000.

Åssen er den orkesterdelen på Score?

Mange sier at orkesteret spiller litt surt en del steder men det har jeg ærlig talt ikke merket stort til.

Locked Previous topicNext topic