Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Jethro Tull

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Take a deep locomotive breath...and cast your vote

Stand Up
7
7%
Benefit
2
2%
Aqualung
28
28%
Thick As A Brick
22
22%
A Passion Play
4
4%
War Child
2
2%
Minstrel In The Gallery
5
5%
Songs From The Wood
17
17%
Heavy Horses
8
8%
Stormwatch
0
No votes
A
0
No votes
Broadsword And The Beast
1
1%
Crest Of A Knave
2
2%
Roots To Branches
1
1%
J-Tull Dot Com
0
No votes
 
Total votes: 99
User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Jethro Tull

Post by torjo »

Det etterlyses mer aktivitet på progforumet! Hva med en poll om Nørsteruds yndlinger Jethro Tull? Liker dem godt jeg også, og skal jeg plukke ut favoritter står det mellom "Stand Up" og "Aqualung". Jeg stemmer den første siden mange fler sikkert vil stemme sistnevnte. Men jeg stordigger det meste de gjorde på 70-tallet og en del fra 80- og 90-tallet også. Debuten fra 1968 er slett ikke verst den heller, men noe mer bluesa enn det senere materialet.

Håper jeg ikke får pepper for å ha plukket ut feil album i pollen. Jeg har dels gått etter egen smak, og dels hva jeg tror er "gjengs" oppfatning. 70-tallet var deres tiår, og 8 av de 10 skivene er fra dette tiåret.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

yjmetal wrote:Om det har noe med at dette var min første opplevelse med Tull, vites ikke, men Songs from the woods er ennå min favoritt...

Hørte på den senest i morges. Kongealbum, ja! "Ring Out Solstice Bells", "Cup Of Wonder", tittelsporet...AAAAAHHHHHHH!!
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Stemte Songs from the wood. Kongealbum!

User avatar

Patto
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Patto »

torjo wrote:Det etterlyses mer aktivitet på progforumet! Hva med en poll om Nørsteruds yndlinger Jethro Tull? Liker dem godt jeg også, og skal jeg plukke ut favoritter står det mellom "Stand Up" og "Aqualung". Jeg stemmer den første siden mange fler sikkert vil stemme sistnevnte. Men jeg stordigger det meste de gjorde på 70-tallet og en del fra 80- og 90-tallet også. Debuten fra 1968 er slett ikke verst den heller, men noe mer bluesa enn det senere materialet.

Håper jeg ikke får pepper for å ha plukket ut feil album i pollen. Jeg har dels gått etter egen smak, og dels hva jeg tror er "gjengs" oppfatning. 70-tallet var deres tiår, og 8 av de 10 skivene er fra dette tiåret.



Personlig er jeg særs glad i "Benefit".

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Songs From The Wood er min favoritt, selv om Thick as a brick, A passion play, Heavy horses, War child og Crest of a knave også er knall.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Songs from the Wood

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Patto wrote: Personlig er jeg særs glad i "Benefit".

Gode minner fra den plata, men de vil jeg holde for meg selv. :wink:
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Stemte på Thick As A Brick. Stod vel mellom denne og A Passion Play, tett etterfulgt av Songs From The Wood og Minstrel In The Gallery....

Kjøpte forresten en svensk original av Thick As A Brick med avisa på lørdag :wink:

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Det kan da aldri bli like fett som vinylen... :)

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Stemte Thick As A Brick under tvil. Alltid vanskelig med disse pollene, Jethro Tull er jo nok et band som har gitt ut veldig mye bra. Et album jeg er litt overrasket av å ikke se på pollen er Roots To Branches fra 1995! Eller er jeg den eneste som rangerer det albumet som et av Tull`s beste?

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Freeze wrote:Stemte Thick As A Brick under tvil. Alltid vanskelig med disse pollene, Jethro Tull er jo nok et band som har gitt ut veldig mye bra. Et album jeg er litt overrasket av å ikke se på pollen er Roots To Branches fra 1995! Eller er jeg den eneste som rangerer det albumet som et av Tull`s beste?

Alltid vanskelig å lage poller med band som har minst 15 gromme utgivelser på samvittigheta, og kunne gjøre alle til lags :wink:

"Roots To Branches" er ei meget bra skive, men jeg har eid den kun et par måneder, så den har kanskje ikke festa seg hundre prosent enda. Tror jeg liker den bedre enn "Dot Com".
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

hedgehog
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hedgehog »

Den Tull plata jeg har spilt mest er nok Broadsword & The Beast. Tittellåta (Broadsword) er en av mine absolutte favorittlåter. Flott stemningsfull sak der tekst og melodi i mine ører harmonerer perfekt!
Men av albumene på lista blir det Songs From The Wood.

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Overrasker meg en smule at "Thick As A Brick" er helt i teten. Skiva er bra bevares, men jeg synes Tull har laget minst ti album som er bedre. Tok den kun med i pollen fordi jeg regnet med at det var noen som ville protestere hvis jeg IKKE gjorde det. :)

Har omtrent det samme forholdet til "A Passion Play". Grei nok, men har ikke fått helt taket på den.

Så hvis jeg hadde plukket KUN etter egen smak, ville nok "Roots To Branches" heller vært med enn de to nevnte.

Det skal sies at jeg ikke har noe forhold til f.eks. "Catfish Rising", "A" og "Broadsword", så fans av disse får ha meg unnskyldt. Det er vel neppe noen som savner "Under Wraps"?
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

I dag tar jeg Heavy Horses.. Kanskje ikke i morgen, men uansett... Alle platene fra 70-tallet er KONGE! Og Jethro Tull er tross alt prog bandet over alle andre. I mine ører er det ingen over!

Skjønner godt at Thick as a Brick kommer høyt...

Og Roots to Branches er det absolutt beste albumet fra nyere tid syns nå jeg i alle fall.

Noen som vet om julealbumet er i butikkene ennå? Har det på pcen men må nå få kjøpt det også.. Har omtrent komplett samling ellers.


witchfinder
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by witchfinder »

Jeg må nok si Heavy Horses. Mest fordi jeg synes tittellåta er en av de nydeligste låtene som er laget. Synes også Minstrel.. skiva er sjefolainen.

En annen skive er Broadsword.. skiva som har et av de tøffeste platecoverne ever!
Stay heavy \m/

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Tigeren: Jada, juleplata kom i butikkene i forrige uke.

Locked Previous topicNext topic