Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Queen

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken Queen er mest killer?

Queen
0
No votes
Queen II
3
11%
Sheer Heart Attack
3
11%
A Night At The Opera
12
44%
A Day At The Races
1
4%
News Of The World
2
7%
Jazz
2
7%
The Game
0
No votes
Innuendo
3
11%
En av de andre.
1
4%
 
Total votes: 27
User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Queen

Post by torjo »

Jeg har hatt et aldri sÄ lite kick pÄ Queen i det siste, har bl.a. handlet inn platene fra siste del av 70-tallet, sÄ nÄ har jeg 70-talls-Queen komplett hva angÄr studioplatene.

Hvilken Queen-plate synes folket er best?

Min stemme gÄr til "Sheer Heart Attack", med "A Night At The Opera" hakk i hÊl.
Ta tÄrnet, Ebralidze!


evil
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 24 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evil »

stemte news of the world,men liker de fleste queen platene,tror jammen jeg mÄ investere i disse gamle klassikerene pÄ cd snart :o

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stemte Queen II her, men hvorfor har du Innuendo med, og ikke dne glimrende The Miracle???
Image

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Affen wrote:Stemte Queen II her, men hvorfor har du Innuendo med, og ikke dne glimrende The Miracle???

Jeg vet at "Innuendo" gikk for Ă„ vĂŠre en slags "return to form", og en verdig svanesang for Mercury. Har ikke noe forhold til hverken den eller "The Miracle".

Tok jo med alternativet "en av de andre" da. :)
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Affen:
Stemte Queen II her, men hvorfor har du Innuendo med, og ikke dne glimrende The Miracle???

Bra Affen. Dette er jeg helt med pÄ, sÊrlig det med Queen II. Meget br plate, jevnere enn de andre Queen gjorde.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Helt enig med Torjo (igjen!). Rangerer ogsÄ "Sheer Heart Attack" som den beste. "Queen II" og "A Night At The Opera" fÞlger, dog litt usikker pÄ i hvilken rekkefÞlge. Queen har mye stor musikk pÄ samvittigheten, og av senere skiver sÄ er jeg helt enig i at "Innuendo" bÞr nevnes. TittellÄta pÄ den skiva rangerer jeg uten tvil som en av Queen`s beste lÄter noensinne.


BruunoRamone
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 22 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BruunoRamone »

Jeg synes Jazz er ei glimrende skive jeg. SĂŠr jeg.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:Jeg har hatt et aldri sÄ lite kick pÄ Queen i det siste, har bl.a. handlet inn platene fra siste del av 70-tallet, sÄ nÄ har jeg 70-talls-Queen komplett hva angÄr studioplatene.

Hvilken Queen-plate synes folket er best?

Min stemme gÄr til "Sheer Heart Attack", med "A Night At The Opera" hakk i hÊl.

Snudde om pÄ din rekkefÞlge jeg Torjo, dvs A night... fÞr Sheer heart attack
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

fisperumsen
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 22 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fisperumsen »

Nok en bra poll, Torjo. Men utrolig vanskelig Ä finne favoritten her. Alt av Queen frem til og med Jazz er j****g bra musikk, men mÄ jeg velge sÄ blir det nok " Sheer Heart Attack " . SÄ forresten Queen live i Drammen under " Hot Space " turneÚn. Forventningene var heller labre etter den dritt utgivelsen De dro vel igjennom alle lÄtene fra den skiva og gjorde studiodisco om til skikkelig hard rock. En knallkonsert ble det. NÄ som Queen er ute og turnerer igjen, med sin " nye " vokalist Paul Rodgers, kunne de jo faktisk overraske igjen ?


earntzen
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by earntzen »

Hmm, Queen har mye bra. Det stÄr mellom Queen II, A Night at the Opera og A Day at the Races. News of the World har jeg aldri hatt spesielt sansen for.

Er forÞvrig enig i at The Miracle burde vÊrt et alternativ, mye god musikk pÄ den.
"En Ăžl for mye er ti for lite!"

User avatar

Tigeren
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tigeren »

Har ikke sÄ stor kunnskap om queen utenom alle "hitene", men av det jeg har hÞrt fra vanlige album er det nok A Night at the Opera som troner hÞyest. Lenge siden jeg har hÞrt, men syns Ä huske Prophet Song som en av de store favorittene utenom standard som Bohemian og Death on two legs.

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

Musikalsk er det ingen tvil for min del;

A night at the Opera er det desidert stÞrste dette bandet har gjort, hvilket ikke sier sÄ rent lite!

Men Ä samle slike udÞdelige klassikere som "Bohemian Rhapsody", "Death on two legs (dedicated to...)", "I'm in love with my car", "You're my best friend" og "Love of my life" pÄ ETT OG SAMME ALBUM, hadde ingen band klart siden The Beatles, og heller ingen klart senere, etter Queen, etter min mening.

OppfĂžlgen, "A day at the races", er nesten like bra. Nesten.

Jeg nekter uansett Ä stemme (Neida, jeg gÄr for ANATO!), men vil supplere med min 10 pÄ topp liste, der det er relativt flytende rangering. Denne lista er sÄledes basert pÄ dagsformen.

1. A night at the Opera
2. A day at the Races
3. Jazz (meget undervurdert, og kanskje en av deres hardeste album)
4. News of the world
5. Innuendo (For et tittelspor!, For Þvrig mengder av krem pÄ denne svanesangen med Freddie Mercury)
6. Queen II
7. Queen (debut'en)
8. Sheer Heart Attack (Faktisk. Synes denne er oppskrytt)
9. The Miracle
9. Made in Heaven
9. A kind of Magic

For Þvrig vil jeg si at alle som synes Queen har et og annet tÞft, men som ikke gidder Ä handle full katalog, snarest bÞr skaffe seg "Live Killers" fra 1979! StrÄlende live-album, med adskillig mer "edge" enn deres noe (over)produserte studio-album.

Queen holder jeg der oppe, dvs. blant de 5-10 aller beste bandene jeg kan tenke meg! 8)
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet pÄ ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar pÄ Silvio Berlusconi.

User avatar

ghoulish
Be
Be
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghoulish »

NĂŠh! A Night At The Opera leder jo. SĂ„ rart
Elsk meg fra hofta, det er rock'n roll

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

DummeBirger wrote:8. Sheer Heart Attack (Faktisk. Synes denne er oppskrytt)

PÞlsevev. Dette er den klart mest konsistente plata til Queen (ihvertfall av 70-tallsplatene, tviler pÄ at de senere gjorde noe bedre), med kongelÄter som "Brighton Rock", "Lily Of The Valley", "Killer Queen", "Stone Cold Crazy" og ikke minst "Now I'm Here".
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Lik itj! Ser at Platekompaniet kjÞrer kampanje pÄ Queen nÄ. Fra 39,90 til 79,90.
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

StÄr mellom Jazz og A night.

Uansett sÄ varierer Queen ifra ganske sÄ knall, til mainnskjit
Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Queen er ikke helt min kopp med plomme te. GĂ„r ut ifra at de fĂžrste platene er mest for hardrockere.


Stranger
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 04 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stranger »

Er det News of the World som har denne merkelige kjempen pÄ coveret?

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal stemme...

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Stranger wrote:Er det News of the World som har denne merkelige kjempen pÄ coveret?

Jepp, en mekanisk kjempe.
Ta tÄrnet, Ebralidze!

User avatar

DummeBirger
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DummeBirger »

hateu wrote:Queen er ikke helt min kopp med plomme te. GĂ„r ut ifra at de fĂžrste platene er mest for hardrockere.

Aldeles ikke!

Queen har tidlĂžs musikk.
"HardtslÄende" er ikke alltid ensbetydende med "Hardrock", selv om de hardere sakene Queen gjorde, naturlig nok apellerer til HR fansen.

PÄ debuten braker det av gÄrde med "Keep yourself alive". HardslÄende, men meget melodiÞst, med intrikat arrangering og ditto koring (Queen's varemerke numero uno).

Queen II
Faktisk mer hardrock orientert enn debuten, men med samme presiseringer som over.

Sheer Heart Attack
Killer Queen og Now I'm Here er begge langt unna hardrock, og heller nok mer mot Beatles. Men selvsagt mer hardtslÄende rockelÄter som Brighton Rock og Stone Cold Crazy.

A Night At The Opera
You're My Best Friend og Love of My Life er nok en gang nydelige lÄter i Beatles-tradisjonen, mens Bohemian Rhapsody er...
Ja, hva skal en si? Beatles meets Guiseppe Verdi meets Heavy Metal meets Mozart meets Elton John meets..... (Bare Ă„ fylle ut!)
Ikke en "lÄt" som egner seg for beskrivelse, den mÄ selvsagt hÞres!
HardtslÄende saker som Death on two Legs (Dedicated to...) og I'm in Love with my Car ogsÄ, selvsagt.

A day at the races
Somebody to love er en Beatles/Gospel-lignende sak med svĂŠrt fet koring. I tillegg har du "motsatsen" den meget rockete "Tie Your Mother Down".

News of the World
We will rock you, er allsang-orientert Hardrock (Hvilken rocker har ikke imponert pÄ ungdomsskolen overfor jentene gjennom Ä lÊre seg teksten pÄ denne? :wink: )
We are the champions er en blanding av Frank Sinatra, Beatles og Hard rock. Spread your Wings kunne sikkert vÊrt spilt av et Hardrock band, men det er mange fler fasetter enn som sÄ, synes jeg.
"Sheer Heart Attack" er "Sheer Hard Rock"!

Jazz
"Mustapha" er en videreutvikling av og en mellomting mellom "We will rock you" og "Bohemian Rhapsody", og relativt hardrock orientert.
"Bicycle race" og "Don't stop me now", er uptempo-lÄter, men minst like mye Beatles-referanser som det er hardrock-referanser i begge to.
Fat bottomed girls er ogsÄ melodiÞs hardrock med samme referanse.
"Let me Entertain you" er "sheer" hard-rock!

Konklusjon;

Du finner sikkert mange hardrock referanser i 70-talls Queen, men jeg garanterer at for hver "harde" Queen lÄt, har de laget minst to "softe".

Men Queen's genialitet bestÄr etter min mening, fÞrst og fremst i at de lekende lett visker ut eventuelle motsetninger og kontraster mellom forskjellige stilarter.

Queen er et av sÊrdeles fÄ band med et sÄ distinkt "varemerke" at en stort sett umiddelbart vil nikke gjenkjennende Ä si at "Det er Queen!" :D

Hvor mange slike band finnes det, relativt sett? :wink:
Bye, bye folks!
Scream-forumet er bannet fra min daglige aktivitet pÄ ubestemt tid.
http://www.forwolves.org/ralph/wpages/g ... ad-cow.jpg
Runar: Norges svar pÄ Silvio Berlusconi.

Locked Previous topicNext topic