Stemming av trommer
stram og tørr skarp er kanskje det viktigste.. bass tromma skal jo låte litt mørkt da, så kan ikke være for stram.. når det kommer til tommene er lyden "viktigere", skjønt, slappe skinn er jo aldri noe lurt.. vannskelig å spille fort da..skal en bruke spretten må en jo ha litt spenstige skinn..dessuten slår jeg bare i stykker skinnene mine om de er for stramme, og det er dyrt
..and for you who walk through the mourning mist, those fainted eayes of all dreams perdition..
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
-
Topic author - Spermatozoon
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kan kanskje være litt mer detaljert:
Basstromme: såvidt rynkene er borte på slagskinnet. Når jeg setter på nye skinn, står jeg på skinnet etter det er satt på tromma. Frontskinnet er litt strammere. Som demping har jeg kun et sammenrullet håndkle på slagskinnet og helt frontskinn.
Skarptrommer: tight! Både over og under. Liker snert i skarptommene mine.
Tammer: forholdsvis tight. Samme stemming over og under.
Octobans: rynkefrie
Gongdrum: Rynkefri her også. Står på nytt skinn for å strekke det godt.
Octo
Basstromme: såvidt rynkene er borte på slagskinnet. Når jeg setter på nye skinn, står jeg på skinnet etter det er satt på tromma. Frontskinnet er litt strammere. Som demping har jeg kun et sammenrullet håndkle på slagskinnet og helt frontskinn.
Skarptrommer: tight! Både over og under. Liker snert i skarptommene mine.
Tammer: forholdsvis tight. Samme stemming over og under.
Octobans: rynkefrie
Gongdrum: Rynkefri her også. Står på nytt skinn for å strekke det godt.
Octo
Skulle til å velge siste alternativ, til jeg kom på at jeg tross alt er gitarist :/
MEN utifra hva jeg kan av trommelom foretrekker jeg litt slappe skinn på tammer og stortrommer, mens skarpen bør være sånn passelig stram.
MEN utifra hva jeg kan av trommelom foretrekker jeg litt slappe skinn på tammer og stortrommer, mens skarpen bør være sånn passelig stram.
Jeg liker mine trommer stemte, det vil si at de er litt stramme, liker "synging" i tammene mine, skarpen er forholdsvis stram, liker også denne snerten! Basstrommene mine er vel litt sånn midt i mellom!
-
- Belieber
- Mood:
VinterVarg wrote:Noen som har noen tips til hvordan og stemme trommesett?
skru til det høres bra ut .. men husk bare å sitte me tromma i fanget eller noe, slik att ikke underskinnet synger når du stemmer overskinnet og motsatt..enkelt sagt er det jo bare å skru til skinnet over alle stemmeskruene høres likt ut.. samme tone.. så snur du trommen og stemmer underskinne litt under/litt over overskinnet.. spørs litt på hvliken tromme du har, og hva den er laget av.. gå igang!
..and for you who walk through the mourning mist, those fainted eayes of all dreams perdition..
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
Hmmm, jeg stemmer basstrommene mine med slapp slagskinn og stramt bakskinn. Blir klikk da. Og det er faktisk kjekt uansett hva man spiller. Men det er jo en smaksak.
Tammene er stramt slagskinn og slapt underskinn på de første 2. Begge gulvtammene mine er stemt slapt for å få dybden når jeg trenger den.
Skarpen er jo nesten et kapittel for seg selv. Klarte å miste 2 stemmeskruer når jeg flytta til Trondheim og det gjør at jeg ikke har klart å stemme den ordentlig enda. Fantastisk frustrerende.
Skulle nesten ønske den var levende så jeg kunne drepe den.
Tammene er stramt slagskinn og slapt underskinn på de første 2. Begge gulvtammene mine er stemt slapt for å få dybden når jeg trenger den.
Skarpen er jo nesten et kapittel for seg selv. Klarte å miste 2 stemmeskruer når jeg flytta til Trondheim og det gjør at jeg ikke har klart å stemme den ordentlig enda. Fantastisk frustrerende.
Skulle nesten ønske den var levende så jeg kunne drepe den.
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that is the basic building block of the universe.
-<i>Frank Zappa</i>
-<i>Frank Zappa</i>
-
- Belieber
- Mood:
Sabizz wrote:Har planer om å lære meg å stemme trommer snart..., men stemmer skarpen stramt for å blaste raskere
Høres ut som jeg liker bandet ditt.
I'm going for pints.
Asarot wrote:Sabizz wrote:Har planer om å lære meg å stemme trommer snart..., men stemmer skarpen stramt for å blaste raskere
hihi, fine, gode trikset.. om det går fort nok gjør det ikke alltid noe om det sier plingpling
www.myspace.com/irrchaos
www.myspace.com/irrchaos
Asarot wrote:Sabizz wrote:Har planer om å lære meg å stemme trommer snart..., men stemmer skarpen stramt for å blaste raskere
Håper det, ja. Hvis du så Entombed i Tr.heim i 03, så var det jeg som varmet opp.
-
- Belieber
- Mood:
Sabizz wrote:Asarot wrote:Sabizz wrote:Har planer om å lære meg å stemme trommer snart..., men stemmer skarpen stramt for å blaste raskere
Håper det, ja. Hvis du så Entombed i Tr.heim i 03, så var det jeg som varmet opp.
Hmm.. Har de vært her flere ganger etter det? Jeg var og glante når det var Torch og Entombed. Husker ikke om det var fler, men jeg mener dette var i 2004..
Kom på nå at det slo meg at jeg tror det dreier seg om Noplacetohide. Aldri hørt, bare hørt skryt om.
I'm going for pints.
-
- Belieber
- Mood:
Burnafro wrote:Begge gulvtammene mine er stemt slapt for å få dybden når jeg trenger den.
Pluss at du har verdens største pauker da, og slett ikke tammer.
I'm going for pints.
Jeg strammer skarp-skinnet til det knirker.
Basstrommeskinnet liker jeg ganske slapt (ingen rynker, dog) for å få litt mere dybde og tyngde i lyden.
Liker tammene ganske stramme, bortsett fra gulvtammen som jeg stemmer ned til stemmeskruene nesten er helt løse.
Basstrommeskinnet liker jeg ganske slapt (ingen rynker, dog) for å få litt mere dybde og tyngde i lyden.
Liker tammene ganske stramme, bortsett fra gulvtammen som jeg stemmer ned til stemmeskruene nesten er helt løse.