Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Eget Off Topic Meltdown Forum?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Eget Off Topic Meltdownforum?

Ja
4
36%
Nei
7
64%
 
Total votes: 11

Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Eget Off Topic Meltdown Forum?

Post by JonathanSaxx »

Tanken slo meg i dag da jeg leste "Nuge Vs. Joey" trÄden og en krangel mellom to postere der, som ikke hadde noe med trÄden forÞverig og gjÞre.

PÄ dette forumet er det vanlig og slette sÄnne, og andre urelaterte, poster sÄ fort som mulig. Dette for at de som er interessert i det trÄden egentlig handler om skal slippe og lese masse urelaterte greier.

Tanken er god, men i nesten alle disse tilfellene fÞrer slettingen til at trÄden like fort blir full av:

"hva er det som blei sletta,"
"Hva gikk jeg glipp av,"
"Jo det var X og Y som hadde en liten krangel"
"Hva krangla di om a?"
"var'e Affen eller?"
"Nei vakke Affen. X mente at Y mente at blah blah blah"
"Typisk de gutta der ass"
"Er'u sikker pÄ at det ikke var Affen?"
"Quote: Er'u sikkert pÄ at det ikke var Affen? HAHAHA"
"osv"

Og sÄnn kan det gjerne fortsette like lenge som den opprinnelige meltdownen. TrÄden blir like "sÞplete" og MODene mÄ inn Ä slette alle spÞrsmÄlene som har dukket opp fordi de slettet de originale postene.

Siden MODene uansett mÄ flytte alle urelaterte poster over i en fiktiv trÄd, som de mÄ slette. Hadde det vÊrt en ide og flytte alt sÄnt til et eget Off Topic forum?


SÄnn jeg ser det hadde alle vunnet pÄ det.
- De som var midt i en krangel kunne fortsette den
- De som kun var interessert i trÄdens egentlige innhold kunne lese trÄden i fred uten hverken krangel eller hvem-var-det-som-krangla poster
-Modene hadde bare behÞvd Ä flytte poster en gang, i stedet for Ä gÄ tilbake Ä flytte alle hvem-var-det-som-krangla postene ogsÄ
- De som er interesert i Ă„ se togulykken kunne fritt fĂžlge den i et eget off topic forum, uten Ă„ vĂŠre redde for at meltdownen skulle vĂŠre borte ved neste tastetrykk.

Ser at dette praktiseres pÄ en del andre forumer.


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

JonathanSaxx wrote:Tanken slo meg i dag da jeg leste "Nuge Vs. Joey" trÄden og en krangel mellom to postere der, som ikke hadde noe med trÄden forÞverig og gjÞre.

PÄ dette forumet er det vanlig og slette sÄnne, og andre urelaterte, poster sÄ fort som mulig. Dette for at de som er interessert i det trÄden egentlig handler om skal slippe og lese masse urelaterte greier.

Tanken er god, men i nesten alle disse tilfellene fÞrer slettingen til at trÄden like fort blir full av:

"hva er det som blei sletta,"
"Hva gikk jeg glipp av,"
"Jo det var X og Y som hadde en liten krangel"
"Hva krangla di om a?"
"var'e Affen eller?"
"Nei vakke Affen. X mente at Y mente at blah blah blah"
"Typisk de gutta der ass"
"Er'u sikker pÄ at det ikke var Affen?"
"Quote: Er'u sikkert pÄ at det ikke var Affen? HAHAHA"
"osv"

Og sÄnn kan det gjerne fortsette like lenge som den opprinnelige meltdownen. TrÄden blir like "sÞplete" og MODene mÄ inn Ä slette alle spÞrsmÄlene som har dukket opp fordi de slettet de originale postene.

Siden MODene uansett mÄ flytte alle urelaterte poster over i en fiktiv trÄd, som de mÄ slette. Hadde det vÊrt en ide og flytte alt sÄnt til et eget Off Topic forum?


SÄnn jeg ser det hadde alle vunnet pÄ det.
- De som var midt i en krangel kunne fortsette den
- De som kun var interessert i trÄdens egentlige innhold kunne lese trÄden i fred uten hverken krangel eller hvem-var-det-som-krangla poster
-Modene hadde bare behÞvd Ä flytte poster en gang, i stedet for Ä gÄ tilbake Ä flytte alle hvem-var-det-som-krangla postene ogsÄ
- De som er interesert i Ă„ se togulykken kunne fritt fĂžlge den i et eget off topic forum, uten Ă„ vĂŠre redde for at meltdownen skulle vĂŠre borte ved neste tastetrykk.

Ser at dette praktiseres pÄ en del andre forumer.

Det er jeg selvsagt helt UENIG i. Blir jo ikke noen kranglig om noen er enige... :wink:
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Ingen kommentarer?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Rimelig fÄfengt Ä komme med forslag pÄ dette forumet... men tommel opp fra meg.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

VonMĂŒnchhausen wrote:Rimelig fĂ„fengt Ă„ komme med forslag pĂ„ dette forumet... men tommel opp fra meg.

Mulig det, men dette er det jo absolutt ingen som vil tape noe pÄ.
Adda en Poll.

User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »

Er ikke litt av greia med sletting av de postene at det ikke skal vÊre heftig masse personangrep og skit pÄ boardet? Jeg er totalt for litt underholdning og usakligheter, men det er jo tross alt et forum.. SÄ jeg tror jeg er vanvittig kjip og sier nei, jeg.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Lisaa wrote:Er ikke litt av greia med sletting av de postene at det ikke skal vÊre heftig masse personangrep og skit pÄ boardet? Jeg er totalt for litt underholdning og usakligheter, men det er jo tross alt et forum.. SÄ jeg tror jeg er vanvittig kjip og sier nei, jeg.

Det er jo ingenting i veien for at en meltdown trÄd blir slettet heller da. NÄr en eller begge partene Þnsker det, sÄ sÄnn sett ser jeg ikke helt forskjellen pÄ akkurat det.

Forskjellen med et meltdown forum er at det er de "diskuterende" partene som selv avgjÞr nÄr ting skal fjernes i stedet for at det er en MOD som tar avgjÞrelsen... ogsÄ er det lettere for alle parter.

NÄr det kommer til en meltdown er det jo uansett som regel minst to som er med pÄ leken. Ser sjelden at det kun er en poster som blir hengt ut, uten at vedkommende er like usaklig tilbake.

User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »

Joda, skjÞnner greia. Men hvor interessant er det egentlig med x antall Affen-mot-rÞkla-trÄder? Hvis det er diskusjoner som har noe for seg blir de jo ofte flytta over i en ny trÄd, og ikke sletta. Helt usaklige diskusjoner med kun personangrep og lignende, kan folk ta et annet sted. Syns JEG.

Men jauda, hvis folk syns det har noe for seg, skal ikke jeg bry meg.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Lisaa wrote:Joda, skjÞnner greia. Men hvor interessant er det egentlig med x antall Affen-mot-rÞkla-trÄder? Hvis det er diskusjoner som har noe for seg blir de jo ofte flytta over i en ny trÄd, og ikke sletta. Helt usaklige diskusjoner med kun personangrep og lignende, kan folk ta et annet sted. Syns JEG.

Men jauda, hvis folk syns det har noe for seg, skal ikke jeg bry meg.

Klart du skal bry deg. Alle kan mene hva de vil. Er bare fint og fÄ til en saklig diskusjon i denne trÄden.

Jeg tar utgangspunkt i det som nesten alltid skjer med den typen trÄder, som er at mange kommer i ettertid og spÞr hva som blei sletta osv... som jo er et tegn pÄ at det er en del som bryr seg.

Hvor interesant det er med denne typen trÄder er jo selvfÞlgelig opp til hver enkelt. Jeg har merka meg at det tydeligvis er en interesse for det, men for de som ikke er interesert er det jo bare Ä ikke gÄ inn pÄ meltdown forumet.

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Onkel Ond »

Vanlig krangling som sklir ut blir jo ofte til egne trÄder, men uten Ä ha sett det som ble slettet nÄ tipper jeg det var ganske grovt med tanke pÄ evt personkarakteristikker eller hvilken trikk Affen burde legge seg under etc.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Om ting blir fjernet for godt er det som reglel en grunn til det ja. Om folk skal krangle om ting som er slettbart fÄr de heller ta det pÄ pm.
Men nÄr det er sagt er det jo veldig underholdene, og jeg koste meg godt med nevnte trÄd i dag :D
"I loved you in Bloodsport"

User avatar

Lisaa
B
B
Posts: 3
Joined: 25 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lisaa »

JonathanSaxx wrote:
Lisaa wrote:Joda, skjÞnner greia. Men hvor interessant er det egentlig med x antall Affen-mot-rÞkla-trÄder? Hvis det er diskusjoner som har noe for seg blir de jo ofte flytta over i en ny trÄd, og ikke sletta. Helt usaklige diskusjoner med kun personangrep og lignende, kan folk ta et annet sted. Syns JEG.

Men jauda, hvis folk syns det har noe for seg, skal ikke jeg bry meg.

Klart du skal bry deg. Alle kan mene hva de vil. Er bare fint og fÄ til en saklig diskusjon i denne trÄden.

Jada, mente bare at det ikke engasjerer meg noe sÊrlig. Hvis folk vil ha sÄnne trÄder, sÄ er det helt greit for meg. :) Men JEG har ikke behov for det.

Tviler forresten ikke pÄ at folk er interessert i Ä lese drittslenging. Hadde garantert storkost meg selv ogsÄ. Men jeg syns egentlig ikke det er en bra ting, hvis jeg skal tenke meg om og vÊre fornuftig.


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Onkel Ond wrote:Vanlig krangling som sklir ut blir jo ofte til egne trÄder, men uten Ä ha sett det som ble slettet nÄ tipper jeg det var ganske grovt med tanke pÄ evt personkarakteristikker eller hvilken trikk Affen burde legge seg under etc.

Affen hadde ingenting med den diskusjonen og gjĂžre, eller kranglinga i den.

Her tenker jeg mer generelt. Om trÄder sklir over i en annen diskusjon blir ofte den delen det dreier seg om flytta til det riktige forumet, som er en ryddig mÄte og gjÞre det pÄ.

NÄr det sklir over i ren krangling blir postene sletta med det resultatet at x antall postere hopper pÄ trÄden og spÞr hva som blei sletta, for sÄ Ä fÄ det gjenfortalt av andre postere fÞr disse postene ogsÄ blir sletta.

SpÞrsmÄlet er om det ikke hadde vÊrt mer ryddig og flytte det til et meltdown forum for Ä unngÄ alle spÞrsmÄlene og gjenfortellingene og samtidig gi de kranglene partene en mulighet til selv og avgjÞre nÄr trÄden skal slettes?

User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Onkel Ond »

SĂ„ som sagt ikke det som ble slettet, men de mest ufine utspillene har en tendens til Ă„ komme mot han(through no fault of his own i`m sure...).

Og at folk er nysgjerrige er ingen god grunn til Ä la for drÞye(tydeligvis) ting stÄ.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Ser ikke poenget med et sÄnt forum, sorry Saxx. Aner ikke hva som skjedde i Nugent vs. DeMaio-trÄden idag, men om folk gÄr til personangrep, som har skjedd tidligere, er det greit at moderatorne setter ned foten. Syns ikke det er sÄ j****g fett nÄr folk har sÄ lite sjÞlkontroll og blir sÄ f******a pga andres meninger om politikk eller musikk at de kommer med trusler som Ä knuse trynet ditt eller Þnsker om at folk skal dÞ. Syns det er helt greit at moderatorstaben holder en viss kontroll.
Image


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

FÞrst, sÄ mÄ jeg bare si at jeg er totalt i mot enhver form for sensur, uansett grunn.

Dersom noen mennesker er sÄ stupide at de absolutt mÄ vise sin idioti (ved Ä ikke klare Ä holde seg til trÄden i dette tilfellet), sÄ synes jeg de skal fÄ det uten at jeg eller andre skal bestemme at det ikke skal vises allikevel. Det er jo sÄ enkelt som Ä bare hoppe over den trÄden, dersom den utvikler seg til noe du ikke liker. Jeg liker ikke tanken om at andre skal bestemme hva jeg skal fÄ lese eller ei, pÄ samme mÄte som jeg misliker enormt sterkt at Þlsalget stenger klokken 2000 (bestemt av en eller flere politikere som ikke hadde bedre Ä ta seg til).

Jeg vet her at jeg kaster stein i glasshus, og at noen synes det jeg skriver er idioti. Men det bryr jeg meg som vanlig overhodet og underhodet ikke om.

Derfor, ikke slett noe bortsett fra spam og spamlignende poster som det var her for noen uker siden.
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Det som blir slettet er som regel aldri noe Ä samle pÄ uansett. De fruktbare diskusjonene av digresjonene lager vi jo nye trÄder av, mens resten av rÞkla fjernes. FÞler ikke at vi helt trenger Ä legge ut masse mÞkkatrÄder bare for Ä stilne folks nysgjerrighet. Synes det ogsÄ legger useriÞs preg nÄr det nÊrmest blir Ä oppmuntre til usakligheter fra vÄr side.

Men takk for forslag Jonathan. Hyggelig Ă„ ha deg tilbake.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Imhotep616 wrote:FÞrst, sÄ mÄ jeg bare si at jeg er totalt i mot enhver form for sensur, uansett grunn.

[...]

Derfor, ikke slett noe bortsett fra spam og spamlignende poster

:plystre:


Dette er ikke et sted opprettet for Ä ivareta ytringsfriheten. Ytringsfrihet for meg medfÞrer ingen publikasjonsplikt for Scream. At stedet ville ha vÊrt uinteressant om admin skulle ha sensurert ut fra hva vi mener om Steve Harris Inc.s samlede verker (hvori opptatt datterselskapets), er en helt annen sak, og det har admin og moderatörheads heldigvis vett nok til Ä skjÞnne.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard


Topic author
JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Imhotep616 wrote:FÞrst, sÄ mÄ jeg bare si at jeg er totalt i mot enhver form for sensur, uansett grunn.

Her er jeg helt enig med deg, men registrerer at de fleste pÄ Scream har et annet forhold til sensur og da gir jeg meg med det. Var ingen hjertesak uansett, bare et forslag kommet med av grunner jeg allerede har posta i denne trÄden noen ganger.

Takk for sist, Runar! Var totalt ute av huet den dagen og mye har gÄtt i glemmeboka, men var ihvertfall hyggelig Ä hilse pÄ deg in person. :D

Locked Previous topicNext topic