Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Destruction - Thrash Anthems

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Thrash Anthems

Genialt! Endelig kommer de gamle låtene til sin rett!
2
11%
Helligbrøde! Den røtne produksjonen kledde disse låtene!
11
58%
Liker både originalene og nyinspillingene
6
32%
 
Total votes: 19
User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Destruction - Thrash Anthems

Post by Affen »

Hmh, er det seriøst ingen tråd om denne enda!?

Well, well, well...JEG digger denne skiva. En av få meget vellykkede re-inspillinger, faktisk (Twisted Sister's Still Hungry f.eks SUGER!).

Jeg er ingen fan av Sentence of Death og Infernal Overkill. I likhet med de 2 første til Sodom, forsvinner potensiellt gode riff i ei sørpe av støy og skrangel. Som Schmier sjøl sa i firbindelse med disse, produsentene hadde aldri jobba med sånn musikk, og som et resultat røyka de seg stein for å holde ut inspillinga. På Eternal Devastation var det betraktelig bedre (samme med Sodom på Persecution Mania), men fortsatt hørtes gitarene ut som symaskiner, og trommene var ikke helt stødig enda. På Thrash Anthems kommer låtene endelig til sin rett! For første gang (bortsett fra på Wacken) greier jeg å kose meg med låter som Total Desaster, Invincible Force, Bestial Invasion, Tormentor, Death Trap m.fl! Så stor takk til Schmier & co for denne skiva. Sammenlagt er nok dette Destruction's beste utgivelse. Klassiske låter godt framført, og med glimrende lyd. Og de 2 nye låtene holder og god Destruction standard, og den beste av disse er nok Depostition (Your Heads Will Roll).

Så hva syns folket? Enig eller uenig? Godt å endelig få de gamle klassikerne i god lyddrakt, eller foretrekker dere "old-school" soundet?
Image


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Kun hørt Mad Butcher, men vil heller ikke høre mer.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Tøvete..."Infernal Overkill" er en klassiker i original og nyinnspilling har vel aldri vært noe krav fra fansen? Kanskje noe gammelt plunder med royalties som de skal ta igjen for nå.

Kan ikke huske en eneste nødvendig nyinnspilling av et gammelt album...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Lang trang gang
Belieber
Belieber
Posts: 121
Joined: 31 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lang trang gang »

Unødvendig fjas - og Destruction har heller aldri vært mer en brukbart.
Fyy faan kor jæævlig det e!!!

User avatar

Anders
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 06 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Anders »

Affen wrote:Hmh, er det seriøst ingen tråd om denne enda!?

Well, well, well...JEG digger denne skiva. En av få meget vellykkede re-inspillinger, faktisk (Twisted Sister's Still Hungry f.eks SUGER!).

Jeg er ingen fan av Sentence of Death og Infernal Overkill. I likhet med de 2 første til Sodom, forsvinner potensiellt gode riff i ei sørpe av støy og skrangel. Som Schmier sjøl sa i firbindelse med disse, produsentene hadde aldri jobba med sånn musikk, og som et resultat røyka de seg stein for å holde ut inspillinga. På Eternal Devastation var det betraktelig bedre (samme med Sodom på Persecution Mania), men fortsatt hørtes gitarene ut som symaskiner, og trommene var ikke helt stødig enda. På Thrash Anthems kommer låtene endelig til sin rett! For første gang (bortsett fra på Wacken) greier jeg å kose meg med låter som Total Desaster, Invincible Force, Bestial Invasion, Tormentor, Death Trap m.fl! Så stor takk til Schmier & co for denne skiva. Sammenlagt er nok dette Destruction's beste utgivelse. Klassiske låter godt framført, og med glimrende lyd. Og de 2 nye låtene holder og god Destruction standard, og den beste av disse er nok Depostition (Your Heads Will Roll).

Så hva syns folket? Enig eller uenig? Godt å endelig få de gamle klassikerne i god lyddrakt, eller foretrekker dere "old-school" soundet?

Nja, tja, kjenner jeg er skeptisk, men det er muligens mer til konseptet "nyinnspilling" enn jeg er til selve utgivelsen. Destruction er det tyske thrash-bandet jeg kjenner desidert dårligst, har vel bare Release from agony, så jeg kommer uansett til å sjekke ut denne.

Men bare så det er nevnt, originalversjonen av Outbreak of evil fra In the sign of evil-ep'en gruser versjonen fra Persecution Mania noe så grønnjævlig.
Up the Irons!

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Jeg begynnte så og si ¨å GRINE når jeg hørte de nyinnspilingene. Fyfaen. De gamle skivene er klassikere uten sidestykke her i heimen, og lyden var perfekt! Så får nu gutta den briliante ideen i å gi disse skamfete låtene "pop-metal" produksjon for å glede de nye, unge fansa(Affen osv :o ). Dette er tragisk, jeg kommer til å gi gutta i Destruction en kraftig bloodpupp neste gang jeg støter på dem. Som Lugubriel sa, de burde heller ha tatt opp en ny liveskive.


Pesten
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 06 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pesten »

Denne har jeg ikke hørt, men har ikke noe lysst til å høre den heller.
Wish You Were Beer!!!
www.Tribute.no

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Er veldig skeptisk, og det står ikke høyt på lista mi å sjekke den ut.
Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Foretrekker originalene, men hørte Curse The Gods, og den var ikke HELT på jordet. Det er begrenset hvor mye de klarer å sabotere ei så kul låt bare ved å ha annerledes lyd.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Anders wrote:Men bare så det er nevnt, originalversjonen av Outbreak of evil fra In the sign of evil-ep'en gruser versjonen fra Persecution Mania noe så grønnjævlig.

Totalt uenig! Ufattelig at det er samme låt. Grisefet på Persecution Mania, men helt for j****g på In the Sign of Evil. In the Sign of Evil/Obsessed by Cruelty og Sentence of Death/Infernal Overkill er tragisk dårlige skiver. At flere av låtene faktisk er ok har jeg oppdaga takket være live/nyinspillinger...



inferno wrote:De gamle skivene er klassikere uten sidestykke her i heimen, og lyden var perfekt! Så får nu gutta den briliante ideen i å gi disse skamfete låtene "pop-metal" produksjon for å glede de nye, unge fansa(Affen osv :o )

Hihi, nye, unge fans :lol: Takk for den, hehe, men jeg er nok ikke så mye yngre enn deg, vil jeg tro :wink:
Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Affen wrote:

inferno wrote:De gamle skivene er klassikere uten sidestykke her i heimen, og lyden var perfekt! Så får nu gutta den briliante ideen i å gi disse skamfete låtene "pop-metal" produksjon for å glede de nye, unge fansa(Affen osv :o )

Hihi, nye, unge fans :lol: Takk for den, hehe, men jeg er nok ikke så mye yngre enn deg, vil jeg tro :wink:

Haha, nei jeg er nok en del yngre enn deg, var bare en liten spøk, MEN kan jeg kan ikke få understreke nok hvor idiotisk den skiva her er! Det er slike lydbilder som forener pop og metal i disse dager. Triste saker.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Skjønner ikke helt poenget med å kalle lyden POP, for det er jo samme lydbildet som på alle de nye Destruction skivene!? Jeg har enda ikke hørt noen kalle soundet på All Hell Breaks Loose, The Antichrist, Metal Discharge eller Inventor of Evil for POPPA :)
Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Affen wrote:Skjønner ikke helt poenget med å kalle lyden POP, for det er jo samme lydbildet som på alle de nye Destruction skivene!? Jeg har enda ikke hørt noen kalle soundet på All Hell Breaks Loose, The Antichrist, Metal Discharge eller Inventor of Evil for POPPA :)

Vel nå har du det. Likheten er selvfølgelig at det er ALT FOR OVERPRODUSERT, så all feelingen og råskapen som var i disse låtene orginalt blir bare revet vekk.
Synes dette lydbildet er enda værre enn de siste Destruction skivene, men de passer bedre til den lyden da..
Pluss, noen av poenget med denne inspillingen var å reintrodusere seg for den nye og "hippe" metal fansen, noe som er en utrolig popa ting å gjøre, hehe. Jeg elsker jo gammal Destruction, er vel derfor jeg reagerer sånn når de ødelegger seg selv om musikken sin slik.

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

tøff denne selvsagt. har ikke noe i mot nyinnspillinger selv om jeg helt fint hadde overlevd uten også. tankard gjør jo det samme senere i år.


SisterValerie
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 30 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SisterValerie »

Affen wrote:Hmh, er det seriøst ingen tråd om denne enda!?

Well, well, well...JEG digger denne skiva. En av få meget vellykkede re-inspillinger, faktisk (Twisted Sister's Still Hungry f.eks SUGER!).

Jeg er ingen fan av Sentence of Death og Infernal Overkill. I likhet med de 2 første til Sodom, forsvinner potensiellt gode riff i ei sørpe av støy og skrangel. Som Schmier sjøl sa i firbindelse med disse, produsentene hadde aldri jobba med sånn musikk, og som et resultat røyka de seg stein for å holde ut inspillinga. På Eternal Devastation var det betraktelig bedre (samme med Sodom på Persecution Mania), men fortsatt hørtes gitarene ut som symaskiner, og trommene var ikke helt stødig enda. På Thrash Anthems kommer låtene endelig til sin rett! For første gang (bortsett fra på Wacken) greier jeg å kose meg med låter som Total Desaster, Invincible Force, Bestial Invasion, Tormentor, Death Trap m.fl! Så stor takk til Schmier & co for denne skiva. Sammenlagt er nok dette Destruction's beste utgivelse. Klassiske låter godt framført, og med glimrende lyd. Og de 2 nye låtene holder og god Destruction standard, og den beste av disse er nok Depostition (Your Heads Will Roll).

Så hva syns folket? Enig eller uenig? Godt å endelig få de gamle klassikerne i god lyddrakt, eller foretrekker dere "old-school" soundet?

Dust.

User avatar

ET-stud
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ET-stud »

SisterValerie wrote:
Affen wrote:Hmh, er det seriøst ingen tråd om denne enda!?

Well, well, well...JEG digger denne skiva. En av få meget vellykkede re-inspillinger, faktisk (Twisted Sister's Still Hungry f.eks SUGER!).

Jeg er ingen fan av Sentence of Death og Infernal Overkill. I likhet med de 2 første til Sodom, forsvinner potensiellt gode riff i ei sørpe av støy og skrangel. Som Schmier sjøl sa i firbindelse med disse, produsentene hadde aldri jobba med sånn musikk, og som et resultat røyka de seg stein for å holde ut inspillinga. På Eternal Devastation var det betraktelig bedre (samme med Sodom på Persecution Mania), men fortsatt hørtes gitarene ut som symaskiner, og trommene var ikke helt stødig enda. På Thrash Anthems kommer låtene endelig til sin rett! For første gang (bortsett fra på Wacken) greier jeg å kose meg med låter som Total Desaster, Invincible Force, Bestial Invasion, Tormentor, Death Trap m.fl! Så stor takk til Schmier & co for denne skiva. Sammenlagt er nok dette Destruction's beste utgivelse. Klassiske låter godt framført, og med glimrende lyd. Og de 2 nye låtene holder og god Destruction standard, og den beste av disse er nok Depostition (Your Heads Will Roll).

Så hva syns folket? Enig eller uenig? Godt å endelig få de gamle klassikerne i god lyddrakt, eller foretrekker dere "old-school" soundet?

Dust.

Litt enig med søster. Thrashen skulle jo for f være skitten og det er jo sjarmen med skivene at de låter som de gjør. Synes Thrash Anthems er grei nok, men foretrekker helt klart de gamle innspillingen hvis jeg må velge.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Har hørt ei låt ihvertfall, den var veldig fet, tror det var Mad Butcher.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

inferno wrote:Vel nå har du det. Likheten er selvfølgelig at det er ALT FOR OVERPRODUSERT, så all feelingen og råskapen som var i disse låtene orginalt blir bare revet vekk.
Synes dette lydbildet er enda værre enn de siste Destruction skivene, men de passer bedre til den lyden da..
Pluss, noen av poenget med denne inspillingen var å reintrodusere seg for den nye og "hippe" metal fansen, noe som er en utrolig popa ting å gjøre, hehe. Jeg elsker jo gammal Destruction, er vel derfor jeg reagerer sånn når de ødelegger seg selv om musikken sin slik.

Både Schmier og Angelripper har jo sjøl uttalt at de aldri har vært fornøyd med produksjonen på de gamle skivene, så jeg skjønner ikke denne trangen til å lide seg gjennom tynn, skranglete lyd, bare fordi det er sånn det var originalt...men hver sin smak - kos deg med de gamle inspillingene du mens jeg koser meg med Thrash Anthems :wink:


carburetor wrote:tøff denne selvsagt. har ikke noe i mot nyinnspillinger selv om jeg helt fint hadde overlevd uten også. tankard gjør jo det samme senere i år.

Men Tankard hadde aldri så rævva lyd på sine skiver. Kun de gamle demoene fra før Zombie Attack som har skikkelig dårlig lyd...


SisterValerie wrote:Dust.

Saklig innlegg. Som dattra mi sier, "den som sier det er det sjøl" :lol:
Image

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Affen wrote:
inferno wrote:Vel nå har du det. Likheten er selvfølgelig at det er ALT FOR OVERPRODUSERT, så all feelingen og råskapen som var i disse låtene orginalt blir bare revet vekk.
Synes dette lydbildet er enda værre enn de siste Destruction skivene, men de passer bedre til den lyden da..
Pluss, noen av poenget med denne inspillingen var å reintrodusere seg for den nye og "hippe" metal fansen, noe som er en utrolig popa ting å gjøre, hehe. Jeg elsker jo gammal Destruction, er vel derfor jeg reagerer sånn når de ødelegger seg selv om musikken sin slik.

Både Schmier og Angelripper har jo sjøl uttalt at de aldri har vært fornøyd med produksjonen på de gamle skivene, så jeg skjønner ikke denne trangen til å lide seg gjennom tynn, skranglete lyd, bare fordi det er sånn det var originalt...men hver sin smak - kos deg med de gamle inspillingene du mens jeg koser meg med Thrash Anthems :wink:

Samma hva de synes vel!! Jeg synes de gamle opptakene er perfekte, de er kanskje ikke like bra som metallica og Slayers utgivelser på denne tiden, men jeg synes de ruler. Det lydbildet de gutta hadde "back then" er tidløst, og kommer til å vare evig. Men lydbildet på "thrash Anthems" kommer til å være utdatert om noen år, da en annen produksjon er "hipp" i metal. Jeg kommer til å kose meg i en evighet med de gamle opptakene! Skål Affen! :D

np Destruktion(anno 1985)-Death Trap :beer:

User avatar

I.N.R.I.
Belieber
Belieber
Posts: 21
Joined: 03 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by I.N.R.I. »

Pesten wrote:Denne har jeg ikke hørt, men har ikke noe lysst til å høre den heller.
It’s a full moon tonight and these hoes ain’t acting right

Locked Previous topicNext topic