Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Headbanging

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er headbanging tøft?

Poll ended at 17 Nov 2005, 00:53

Ja, alltid
47
46%
Ja, men bare på konsert og i fylla
45
44%
Nei, det ser teit ut
10
10%

Total votes: 102

Topic author
Dave
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Headbanging

Post by Dave »

Jeg minnes mine yngre dager, da jeg og en kamerat stod inne på rommet mitt og spilte luftgitar og øvde oss på headbanging til Slayer.
Dette var en hyggelig fritidssyssel den gangen, men nå synes jeg at jeg er "too old for this s**t".

HappyCamper
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HappyCamper »

Godt spørsmål egentlig

Jeg klemmer til med noen innimellom, men det er jo ikke på langt nær så ofte som før

Men skal man headbänge, så får man til h*****e ha takt og litt langt hår i det minste

Takt er det viktigste selvfølgelig
-Excuse me, Miss. Are your children twins?

-No, Bob is four and Mike is six. Do you think they look alike?

-No, I just can't f*****g believe someone fucked you twice

Reimers
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Reimers »

Er jeg full å det kommer Slayer på stereoen er det som en naturlov at jeg begynner å headbange :P

Tiwar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Tiwar »

HappyCamper wrote: Men skal man headbänge, så får man til h*****e ha takt og litt langt hår i det minste

Takt er det viktigste selvfølgelig

Enig, folk som headbanger uten noen form for taktfølelse er bare flaut å se på.
Syns headbangning er tøft jeg, bare det ikke blir for mye av det.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Kommer an på hvem som gjør det. Jeg har vært på noen konserter uten aldersgrense og se fjortisene headbange fikk jeg meg virkelig til å grine av latter. Han ene gutten var helt ute av takt og det så ut som han var pult i ræven eller noe. Priceless... Eneste ulempe er at jeg ikke fikk se mye av bandet da :?

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Joda, blir da litt banging i ny og ne. Selv om jeg aldri har hatt noe hår å bange med.

Gladøks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Gladøks »

Jeg klarer ikke unngå å bange når jeg er på konsert, eller når det settes på ei godlåt ute på byen - selv om jeg ikke eier taktfølelse, og klippa håret kort nå i mai (skal faktisk til frisøren og opprettholde kortheten nå i ettermiddag). Så jeg ser jo ikke ut, men gøy er det lell. Dessuten går det bedre med banginga nå enn når jeg var ung. Når jeg var ung, så fikk jeg alltid vondt i nakken fire-fem dager i strekk etter en heftig konsert, mens nå i dag kjenner jeg ingen ettervirkninger dagen derpå.

Men uansett, hvis man ikke skal bange på konsert, hva skal man gjøre da? Bare stå rett opp & ned, med armene i kors, og se dyster ut, og kanskje gjøre metaltegnet med høyrehånda på slutten av en og annen låt? Kjedelige greier.
Eläkööt supikoirat!

Shitrock
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Shitrock »

Berre å samtykkje med Gladøks. Banging lyt til. Den viktigaste grunnen til at eg ikkje klypper meg er fordi eg lyt ha noko hår å riste med. Bangar i fylla, på konsert, og framfor dataen. Får snart Rollins-nakke slik eg held på.
For eit liv

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Laraque27 wrote:Berre å samtykkje med Gladøks. Banging lyt til. Den viktigaste grunnen til at eg ikkje klypper meg er fordi eg lyt ha noko hår å riste med. Bangar i fylla, på konsert, og framfor dataen. Får snart Rollins-nakke slik eg held på.

Enig med dere to. Altfor lite liv på norske metallkonserter, generelt sett. Bra med folk som beveger seg litt og lager liv. Pleier å bange når jeg liker musikken selv om jeg ikke er 18 og langhårete nå lenger.

Tiwar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Tiwar »

Tenebres wrote:Kommer an på hvem som gjør det. Jeg har vært på noen konserter uten aldersgrense og se fjortisene headbange fikk jeg meg virkelig til å grine av latter. Han ene gutten var helt ute av takt og det så ut som han var pult i ræven eller noe. Priceless... Eneste ulempe er at jeg ikke fikk se mye av bandet da :?

Hehe, vi er vel begge vitner til de kozelige gotherne på en viss ungdomsklubb i byen, hvor de holder rundt hverandre i ring og headbanger sammen. Vanskelig å ikke trekke på smilebåndet da :lol:

Edit: Men for all del, bra at de koser seg på konsertene osv, men går ihvertfall an å prøve å se litt mer normal ut.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Tiwar wrote:
Tenebres wrote:Kommer an på hvem som gjør det. Jeg har vært på noen konserter uten aldersgrense og se fjortisene headbange fikk jeg meg virkelig til å grine av latter. Han ene gutten var helt ute av takt og det så ut som han var pult i ræven eller noe. Priceless... Eneste ulempe er at jeg ikke fikk se mye av bandet da :?

Hehe, vi er vel begge vitner til de kozelige gotherne på en viss ungdomsklubb i byen, hvor de holder rundt hverandre i ring og headbanger sammen. Vanskelig å ikke trekke på smilebåndet da :lol:

Edit: Men for all del, bra at de koser seg på konsertene osv, men går ihvertfall an å prøve å se litt mer normal ut.

Ja jeg er enig med deg. Men f**n altså... det burde jo gå an å headbange i samme takt som musikken, uansett alderen :)

Tiwar
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Tiwar »

Tenebres wrote: Ja jeg er enig med deg. Men f**n altså... det burde jo gå an å headbange i samme takt som musikken, uansett alderen :)

Heh ja, må da være veldig forvirrende for de som opptrer også.

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Headbanging er metal. Har nettopp klipt meg kort så det blir sikkert rart neste gang jeg skal på konsert.

Tenebres
Poser
Poser
Mood:

Post by Tenebres »

Tiwar wrote:
Tenebres wrote: Ja jeg er enig med deg. Men f**n altså... det burde jo gå an å headbange i samme takt som musikken, uansett alderen :)

Heh ja, må da være veldig forvirrende for de som opptrer også.

Hehe nettopp, det er det jeg snakket om med Valdr og Leprae da vi var der... vi lurte på om vi skulle selv falle ute av takt om vi hadde spilt der og sett på første rad som banger helt random.

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ShinobiCenyon »

Banging i fylla og på konsert er obligatory for min del. Spesielt hvis det enten er Pantera, Dying Fetus, Unearth eller Slayer som spilles. Og banging på konsert gjør alltid stemningen litt bedre, særlig hvis man kombinerer det med fylla, selvsagt.

Banger også av og til hjemme mens jeg hører på musikk, men det var mer før :lol:

torjo
Rocker
Rocker
Mood:

Post by torjo »

Kort hår har aldri hindret meg i å headbange, men jeg har vel trappet litt ned på de aktivitetene etterhvert.
Ta tårnet, Ebralidze!

MCMLXXXII
Belie
Belie
Mood:

Post by MCMLXXXII »

Hvor er alternativet "Ja, men bare i fylla"?

Man trenger forresten ikke å være 18 - for å se teit/genial ut når man headbanger heller. Et av høydepunktene ved hver Inferno og HITS er å gå rundt å studere ulike headbange-teknikker, mye bra underholdning!

trigger
Embryo
Embryo
Mood:

Post by trigger »

Headbanging må til. Men som oftest er det alkohol med i bildet, hvis ikke jeg spiller konsert.

Favn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Favn »

Vi som spiller konserter setter ihvertfall pris på banginga deres!Finnes ikke noe mer kjedelig enn å spille for et uangasjert publikum.

Melodia
Hitchhiker
Mood:

Post by Melodia »

hateu wrote:Headbanging er metal. Har nettopp klipt meg kort så det blir sikkert rart neste gang jeg skal på konsert.

WHAAAT??!!

Hva er det med klipping for tida'a?? :(

Jeg banger når jeg føler for det.
Må sies at det som oftest er når jeg er drita og på konsert/vorspiel.

Eller når Mali comes to town! Haha!

Locked Previous topicNext topic