Norge ikke lenger på topp når det gjelder Black Metal?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Norge ikke lenger på topp når det gjelder Black Metal?
Vi vet alle at Norge hadde en enorm storhetstid på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Det kom kvalitetsutgivlser som perler på en snor. Men med tiden har svart metalen tapt seg litt.
Det kommer fremdeles massevis av kvalitet. Men jeg føler at noen av de andre landene har tatt oss igjen. Jeg syns både Sverige og Finland har utrolig mye bra å by på! De er kanskje ikke "bedre" enn oss. Men tror vi ligger ganske likt når det gjelder Black metalen i dag.
Noen som er enige?
Det kommer fremdeles massevis av kvalitet. Men jeg føler at noen av de andre landene har tatt oss igjen. Jeg syns både Sverige og Finland har utrolig mye bra å by på! De er kanskje ikke "bedre" enn oss. Men tror vi ligger ganske likt når det gjelder Black metalen i dag.
Noen som er enige?
-
- Spermatozoon
- Mood:
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Tar vi en titt på den svenske scenen i dag:
Pest
Craft
Watain
Shining
Marduk
Ondskapt
Ofermod
+++++
Pest
Craft
Watain
Shining
Marduk
Ondskapt
Ofermod
+++++
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Hansypansy wrote:Nei, Deathspell Omega er best azz!!!!
Som heller ikke er Norsk. Mye bra i Frankriket også
Sant det,helt enig. Iallefall hvis du skal sammenligen tiden nå med tiden for 10-15 år siden.
Finnes mye bedre black metal fra andre land spør du meg. Har spesielt tro på Øst-Europa, dem har det fortsatt litt mer j****g enn vestlige land, og kan forstatt lage kjellermusikk
Finnes mye bedre black metal fra andre land spør du meg. Har spesielt tro på Øst-Europa, dem har det fortsatt litt mer j****g enn vestlige land, og kan forstatt lage kjellermusikk
-
- Belieber
- Mood:
Espen wrote:Xasthur, Leviathan, Twilight, Lurker of Chalice.
California Über Alles!
Enig i denna! Ellers så synes jeg en del av de nyere bandene fra Sverige er j****g bra (Craft, Shining, Pest, Ondskapt). At Norge ikke lenger er på topp kan en trygt si, lite interessant her til gårds, all magi er borte. Er allikevel spent på nye Forgotten Woods.
-
- Rocker
- Mood:
Ikke fanden, Norge ruler BM verdenen fortsatt. Selvom utgivelsene var bedre før så er dagens mye bedre enn skivene fra Finland!!! Sverige har alltid vært bra de og.(Men aldri helt som Norge).....Koldbrann er jo et friskt pust i BM verdenen og 1349, Taake og Tsjuder (og Koldbrann) er gode bevis for at Norge fortsatt er milevis foran alle andre i Black metal.. Og de gode gamle Nordmenna holder så absolutt koken fortsatt.
Det er ikke så veldig viktig for meg hvilket land som ligger på topp, så lenge noen fortsetter med å lage god black metal. At Norge fortsatt lager mye god black metal er ikke jeg i tvil om - ihvertfall, og med det tenker jeg særlig på "Hellfire" av 1349, "Doedskvad" av Taake, "WW" av Gehenna, samt mye mer. Selvsagt blir det laget mye bra i nabolandene også for tiden, så uansett hvilke land man synes ligger på topp har man nok mye bra black metal å nyte.
inferno wrote:Ikke fanden, Norge ruler BM verdenen fortsatt. Selvom utgivelsene var bedre før så er dagens mye bedre enn skivene fra Finland!!! Sverige har alltid vært bra de og.(Men aldri helt som Norge).....Koldbrann er jo et friskt pust i BM verdenen og 1349, Taake og Tsjuder (og Koldbrann) er gode bevis for at Norge fortsatt er milevis foran alle andre i Black metal.. Og de gode gamle Nordmenna holder så absolutt koken fortsatt.
Vel, andre land har mye bedre utgivelser enn de.
Anaal Nathrakh
Deathspell Omega
osv...
Norge kan gå å legge seg..
Livet er kort til å bli surt
Jeg er enig i at norsk BM har tapt seg siden de måtte tilsette sterke heavy (Immortal, Emperor, og mange flere) og punk (Darkthrone, Satyricon) elementer i sin utvikling. Det betyr ikke at musikken er blitt dårlig, bare mindre original og personlighetsfull som den pleide å være.
Jeg hører heller på utenlandsk BM (Abigor, Craft, Shining, Blut aus Nord, Nehemah, osv.) når det gjelder nyere skiver.
Jeg hører heller på utenlandsk BM (Abigor, Craft, Shining, Blut aus Nord, Nehemah, osv.) når det gjelder nyere skiver.
Tenebres wrote:Jeg er enig i at norsk BM har tapt seg siden de måtte tilsette sterke heavy (Immortal, Emperor, og mange flere) og punk (Darkthrone, Satyricon) elementer i sin utvikling.
Hvor er punken i Darkthrone og Satyricon?
Imp wrote:Tenebres wrote:Jeg er enig i at norsk BM har tapt seg siden de måtte tilsette sterke heavy (Immortal, Emperor, og mange flere) og punk (Darkthrone, Satyricon) elementer i sin utvikling.
Hvor er punken i Darkthrone og Satyricon?
Da vet du hva som står øverst på din juleliste: Q-tips.
Edit: men seriøst, hvordan vil du at jeg svarer deg? Skal jeg prøve å beskrive musikken liksom? Du kan jo høre på de siste DT og Satyricon, og har du litt kjennskap til punk hører du likhetene. "Fuel for Hatred" f.e. er direkte punk... kun vokalen er BM.
Edit 2: ekte punk altså, ikke Offspring og Green Day.
-
- Poser
- Mood:
VinterVarg wrote:Vi vet alle at Norge hadde en enorm storhetstid på slutten av 80-tallet
Eg er tydelegvis dårleg informert, sidan dette er heilt nytt for meg.