Beste norske plate fra 1997
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste norske plate fra 1997
1997 står for meg som et av de aller beste årene innenfor norsk metalhistorie. Noen som er enige? Her hagler det i alle fall med gode, klassiske utgivelser. For min del utgjøres teten av Arcturus, Emperor og In the Woods..., og Dimmu Borgir puster dem i nakken. Borknagar og Aeternus har også j****g fete utgivelser det året. Uansett, jeg har lista opp disse platene + et par til i en liten poll, for poller er trivelig tidsfordriv på en ellers kjedelig fredag.
Selv slites jeg altså mellom Arcturus, Emperor og In the Woods..., og det skjærer i hjertet å måtte velge bare en av dem. Men siden Anthems to the Welkin at Dusk er tidenes beste black metal-album, så får det vel bli den, da.
Selv slites jeg altså mellom Arcturus, Emperor og In the Woods..., og det skjærer i hjertet å måtte velge bare en av dem. Men siden Anthems to the Welkin at Dusk er tidenes beste black metal-album, så får det vel bli den, da.
Eläkööt supikoirat!
-
- Poser
- Mood:
Gladøks wrote:1997 står for meg som et av de aller beste årene innenfor norsk metalhistorie. Noen som er enige? Her hagler det i alle fall med gode, klassiske utgivelser. For min del utgjøres teten av Arcturus, Emperor og In the Woods..., og Dimmu Borgir puster dem i nakken. Borknagar og Aeternus har også j****g fete utgivelser det året. Uansett, jeg har lista opp disse platene + et par til i en liten poll, for poller er trivelig tidsfordriv på en ellers kjedelig fredag.
hmm, vanskelig poll synes jeg, er noen der som jeg synes er meget bra og jevngode.
Enkelt. Emperor - Anthems to the Welkin at Dusk
-
- Belieb
- Mood:
Av de du har satt opp der må det bli: Emperor, Dimmu og Limbonic art. Arcturus skiva er også bra, men har aldri falt for den i like stor grad som de andre arcturus utgivelsene. Kommer ikke på andre plater fra 97 i farten, skal noe til for at eg skal klare å huske på utgivelsesår.
-
- Poser
- Mood:
Det er jo Conception's Flow selvfølgelig - med en like selvfølgelig John Norum (joda han har Norsk pass!) Face it live 97' på andreplass!
TNT gav ut den litt skuffende Firefly dette året - men bevares det er enkelte perler å spore på den plata også
TNT gav ut den litt skuffende Firefly dette året - men bevares det er enkelte perler å spore på den plata også
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Beli
- Mood:
Siden jeg bare har hørt tre av platene i pollen (Emperor, Dimmu Borgir og Mayhem) avstår jeg fra å stemme.
Best av disse tre er "Anthems".
Old Man's Child - "The Pagan Prosperity" er forøvrig en god plate fra samme år.
Best av disse tre er "Anthems".
Old Man's Child - "The Pagan Prosperity" er forøvrig en god plate fra samme år.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
torjo wrote:Siden jeg bare har hørt tre av platene i pollen (Emperor, Dimmu Borgir og Mayhem) avstår jeg fra å stemme.
Men da veit du at du har masse snadder å bestille fra amazon til jul. Arcturus og In the Woods er obligatoriske!
In the Woods... - Omnio? (-post)
Eläkööt supikoirat!
-
- Infant
- Mood:
Salsten wrote:"Under the sign of Hell" gruser alle de platene der brutalt.
Og Wolfs Lair Abyss gruser den igjen. Selvom Under The Sign Of Hell er vannvittig bra!
Yeah!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Imp wrote:Aldri hørt In the Woods.... Hva kan det sammenlignes med?
Nei, f**n veit.
Det spørs mye om hvilke plater det gjelder. Min favoritt er Omnio-plata fra 1997, og musikken der kan vel beskrives som en slags progressiv, atmosfærisk form for doom metal. På materialet før 1997 er de råere i soundet, og på materialet etter 1997 nærmer de seg etter hvert mer mot prog rock.
Fortsatt In the Woods... - Omnio? (-post)
Eläkööt supikoirat!