Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

The Axis of Perdition

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste skive?

The Ichneumon Method (And Less Welcome Techniques)
1
50%
Physical Illucinations in the Sewer of Xuchilbara (The Red God)
0
No votes
Deleted Scenes from the Transition Hospital
0
No votes
Næ, demo'n sjø.
0
No votes
Dritband
1
50%
 
Total votes: 2
User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

The Axis of Perdition

Post by Aspergers Inc. »

Vet det er noen på forumet her som liker de, men har aldri sett en egen tråd om dem, så here goes...

s***n for et skamfett band The Axis of Perdition er! Synes wikipediahar en ganske bra beskrivelse av musikken til TAoP:

Wikipedia wrote:The Axis of Perdition's debut album decreed that 'Axis of Perdition plays something there isn't words for yet (exclusively)' and this remains self evident today as the listener is trapped somewhere between post-black metal experimentation in industrial and dark ambient textures and an aural manifestation of the blood, rust, and urban decay of a world the band draws their inspiration from.

The horror aspect of the music deriving from a collection of short stories written long before the band was conceived is the most prevalent part of the music today. Tapping inspiration from H. P. Lovecraft and the Silent Hill series as well as the urban desolation that surrounded them, they drag the listener through a disturbing and dissonant soundscape.

The music is created much like a soundtrack often having no typical verse-chorus structure, often lacking any repetitive riffs, leaving the music to flow freely through multiple layers of guitar whilst the synthetic battery of the drum machine keeps tempo. This interspersed with atmospheric ambience and the unnerving disquiet of industrial noise and abstract sampling proves a challenging listen to those unfamiliar to this genre of music.

Musikken er stygg, småsær, tidvis kaotisk og utrolig stemningsfull. Post-apokalyptisk og dystert som f**n. Er lenge siden jeg har sjekka ut et band med så gjennomført atmosfæriske låter.

Liker de sære leadriffene og de vilt kjappe trommene (programmert ja) på debutskiva "The Ichneumon Method (And Less Welcome Techniques)". Og jeg er vanligvis ikke så begeistret for overdrevet effektbruk på vokal, men her synes jeg det passer perfekt. Får nesten frysninger når robotvokalen på "Born Under the Knife, Live in Pain" slår inn (gutta har visst tatt inspirasjon fra Tetsuo).

På miniskiva "Physical Illucinations in the Sewer of Xuchilbara (The Red God) " - som egentlig skulle utgis som en split med Blut Aus Nord - er det gjort mer rom for ambient/noise, og Silent Hill-stemningen er mer fremtredende. Samples fra Silent Hill 3 (og muligens 2) dukker sågar opp her og der, en fin detalj for oss som virkelig setter pris på denne spillserien. "Pendulum Prey: Reciprocating Horror", anyone? Steike, så gromt. Skiva varer i en halvtime, og bør absolutt nytes i all sin helhet i et mørkt rom og med volumet på full guffe.

Så har vi den nyeste skiva, "Deleted Scenes from the Transition Hospital". En god del ambient/noise mellom låtene, det låter kølsvart og j****g. Låtene er ikke så ultrakjappe som på "The Ichneumon Method", men disharmoniske og erkeatmosfæriske mid-tempolåter er heller ikke å forakte.

Er spent på hvordan neste skive blir. Må si jeg håper på litt mindre ambient mellom låtene, men fett blir det nok okke som. Håper å få sett de live en gang også.

Demoen "Corridors" har jeg ikke hørt, noen som har den og kan si hvordan den er i forhold til resten av materialet til TAoP?


Et par låter av bandet er å finne her.


Slår med det samme på stortromma og mekker poll. Ka dåkk synes e bæste skiva? Er vanskelig å velge, men jeg heller mest mot "The Ichneumon Method".

Diskuter dette herrrlige bandet!



"With the scream of the air raid sirens, I know, I know I'm finally coming home."

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!


evil_dave
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evil_dave »

Kjøpte den nest nyeste, den miniskiva. Fy faan for no møl. Og jeg som liker slik maskinmusikk og greier. Skikkelig stusselig. Vurderer dog å sjekke ut siste skiva.

User avatar

Mephistofeles
Belieber
Belieber
Posts: 10
Joined: 12 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mephistofeles »

Liker alle tre, jeg. Vanskelig å finne en favoritt.

User avatar

fres
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 37

Post by fres »

Den første er kanskje noe for deg, Dave. Det er mer dansetakter på den. De ville vekk fra musikk som "fenget" på miniskiva og siste albumet


evil_dave
Belieber
Belieber
Posts: 32
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evil_dave »

fres wrote:Den første er kanskje noe for deg, Dave. Det er mer dansetakter på den. De ville vekk fra musikk som "fenget" på miniskiva og siste albumet

Aha...For en genial plan, bare synd de mista det helt og lagde musikk som sugde. Ufengende (det er vel ikke et ord vel...) musikk kan være frekt som fy, men dårlig musikk er bare rævva.
Hørt en låt fra første skiva, og den var ikke så bæd nei...

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Sjekka du ut låta fra førsteskiva på den siden jeg linka til, evil_dave? Den er næbbåt som fy.



The Axis of Perdition må da være noe for den godeste gnombob?

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Må registerer meg for å laste ned. Kan noen mekke noe over Yousendit?
Image

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Ah, ugh... Men det går an å streame låtene uten å registrere seg. Er da i hvert fall noe. Kan fikse på yousendit hvis låtene faller i smak?


Crenshaw
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Crenshaw »

Tøff plate!

User avatar

plystrup
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by plystrup »

Kun hørt "Deleted scenes from the transition hospital", men den forsvant sporløst allerede første uken... i likhet med to eksemplarer av "Panzerfaust". (Det ene eks. av Panzerfaust dukket riktignok opp igjen. Da sto det i CD-spilleren... skumle saker :twisted: )

Ser at de var på samme selskap som oss også :oops:
Image

Locked Previous topicNext topic