Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Winger - In the Heart of the Young

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste låt på In the Heart of the Young

Can't Get Enuff
1
14%
Loosen Up
0
No votes
Miles Away
2
29%
Easy Come Easy Go
3
43%
Rainbow in the Rose
0
No votes
In the Day We'll Never See
1
14%
Under One Condition
0
No votes
Little Dirty Blonde
0
No votes
Baptized By Fire
0
No votes
You are the Saint, I am the Sinner
0
No votes
In the Heart of the Young
0
No votes
 
Total votes: 7
User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Winger - In the Heart of the Young

Post by Affen »

Denne kjøpte jeg på kassett samme dagen den kom i butikkene, med skyhøye forventninger etter den glimrende debuten. Etter noen dager med intens lytting var jeg overbevist - In the Heart of the Young overgår debuten KRAFTIG! Og noen år senere fikk jeg god unnskyldning til å kjøpe den på nytt på cd, da kassetten rett og slett var utslitt! Har hatt X antall gjennomhøringer av denne klassikeren de siste ukene, og det er ikke til å komme bort ifra at dette er ei STOR skive! Alle låtene holder særdeles høy klasse, og variasjonen er stor nok til at den aldri blir kjedelig.

Du har de groovy "p***o"-låtene som Can't Get Enuff, Easy Come Easy Go, Little Dirty Blonde, mer tradisjonell hardrock i Loosen Up, Baptized By Fire,You are the Saint..., smeltende vakre ballader - Miles Away, Rainbow in the Rose, Under One Condition, og mektige majestetiske låter som tittellåta og In the Day We'll Never See. Mao ikke EI svak låt!

Flott produksjon av Beau Hill, og gitarspillet til Reb Beach er en fryd for øret. Kip sjøl synger bedre enn de fleste, og groover som f**n med bassen ilag med Rod Morgenstein. Hiv på smakfulle keyboards fra Paul Taylor og Kip sjøl, og du har ei perfekt skive. Debuten var bra, men denne er en soleklar 6'er.

Utrolig vanskelig på ei så gjevnt god skive å plukke EN favoritt, men selv om jeg elsker hele skiva, er det noe med Can't Get Enuff som får hjertet mitt til å slå et par slag ekstra. Kanskje fordi jeg vet den sparker igang ei av tidenes beste hardrock/aor skiver? Må uansett gi min stemme til den.

Stem ivei folkens, og start gjerne en saklig diskusjon rundt både skive, band og musikerne generelt 8)
Image

User avatar

Melodia
Hitchhiker
Posts: 42
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Melodia »

Fikk den plata her av min kjære, men har ikke rukket å få hørt den enda. Men kjenner til "Miles Away", takket være Power Ballads. Ikke bare kjenner til, digger den låta! Fiiin ja. Stemte den jeg, får heller angre meg om jeg kommer over noen låter som er bedre 8)

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Absolutt ei hørbar skive. In the Day We'll Never See er favoritten.


Miklo
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 22 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Miklo »

Ja konge skive det der 8)

Er selv stor Winger fan og hver uke spinner en eller annen Winger eller Kip Winger cd i spilleren 8) Kip Winger er the master og solo albumene hans er en stor inspirasjonskilde for meg når det kommer til song wrighting:wink:

Fikk en fin julegave i fjor "The making of Pull" DVD`n+ alle videoene til Winger..må sees :wink:

Min stemme gikk til "Miles Away"..mye bra å velge mellom, men denne låta er og blir en perle i rock-ballad historien :D

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Denne er fin-fin... Hadde vanvittig sansen for Easy Come, Easy Go sist gang jeg hørte albumet så jeg går for denne. Bør snarest skaffes på CD denne her..
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Har mye mer sans for debuten...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Har stor sans for alle skivene til Winger, vanskelig å plukke favorittskive..... :-k Favorittlåta her er dog Easy come, easy go - In the day we'll never see kniper andreplassen

Kongeskive er det uansett
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Thefaithlesspriest wrote:Har mye mer sans for debuten...

Jepp. Den er grommest..
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

AOR Guru
Belieber
Belieber
Posts: 46
Joined: 26 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AOR Guru »

Har hørt igjennom skiva igjen nå og jeg må si det er ikke lett å velge en favoritt-låt fra denne skiva når man finner knall-låter som "Can't Get Enough", "Loosen Up", "Easy Come, Easy Go" og "In The Day I'll Never See". Men valget falt til slutt på "Easy Come, Easy Go".
Det skal også nevnes at hit-balladen "Miles Away" også er ei utrolig god låt.

Locked Previous topicNext topic