Threshold
-
Topic author - Hitchhiker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Threshold
Vet mange holder av en knapp for Damian, men selv liker jeg nok Mac best.
Jeg fikk kjennskap til dette bandet først da Subsurface kom ut for 2 år siden.
Den er fortsatt den jeg liker best, med Hypothetical og Critical Mass hakk i hel.
Kjøpte inn dvd'en "Critical Energy" for en stund tilbake og kunne konstantere at de så ikke ut til å være det helt store livebandet. Så ganske tamt ut i grunn, til tross for musikken. Men skulle likevel gjerne ha sett dem live. Bra band!
Kjør debatt
-
- Belie
- Mood:
....men helt klart den beste skiva deres.
Var det ikke undertegnede som først tipsa deg om Threshold ?
Det kommer snart en ny DVD med bandet, litt lenger utpå våren. " Live From The Stage "Den blir sikkert bedre en den forrige ( det skal jo ikke mye til da ) som var heller platt. Bandet spiller tight og bra, men går Dream Theater en høy gang i å ikke bevege seg for mye utenfor de plassen som er merket med rød X.
-
- Poser
- Mood:
Her er det Subsurface som rocker kåken
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
- Mood:
Huh? Jeg adda alle liveplatene og alt først, så bestemte jeg meg for å ikke ta med dem likevel - og sletta dem. Måtte ha blitt med der den dafisperumsen wrote:.......jeg stemmer for Hypothetical ...............ooopps den var jo ikke der.....
Kanskje Torjo kan fikse? Kan Torjo fikse sånt, mon tro?
Lynchomaniac wrote:Se der ja, trådstarter og greier
Beste vokalist er selvsagt Damian Wilson selv om også Glynn Morgan (sang på Psychedelicatessen) duger.
Melodia wrote:Huh? Jeg adda alle liveplatene og alt først, så bestemte jeg meg for å ikke ta med dem likevel - og sletta dem. Måtte ha blitt med der den dafisperumsen wrote:.......jeg stemmer for Hypothetical ...............ooopps den var jo ikke der.....
Kanskje Torjo kan fikse? Kan Torjo fikse sånt, mon tro?
Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
-
- Mood:
Sånn Ca. rake motsetningen av hva jag tycks!AndersMarken wrote:Går for Psychedelicatessen, men alle de tre første er bra. Nedturen startet da Mac-karen ble med som vokalist. Skal likevel sies at Subsurface var en liten opptur etter tre særdeles kjedelige skiver.
Beste vokalist er selvsagt Damian Wilson selv om også Glynn Morgan (sang på Psychedelicatessen) suger.
Synes ikke noe om de tre første platene, og iallefall ikke Glynn Morgan! Damian er flink han, men som sagt ; Mac'ern er best
(I'm lovin' It..)
Hypothetical. Takk snille Torjotorjo wrote:Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
-
- Poser
- Mood:
-
- Belie
- Mood:
Synes ikke noe om de tre første platene, og iallefall ikke Glynn Morgan! Damian er flink han, men som sagt ; Mac'ern er best
så enig, så enig.
(I'm lovin' It..)
Hypothetical. Takk snille Torjo [/quote]torjo wrote:Fortell meg hvilke plater jeg skal legge til så skal jeg fikse det.
...og der fikk jeg lagt inn en vote au !!! Takk Torjo.
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
R.I.P.
Andrew "Mac" McDermott ist tot. Der britische Sänger hat vor allem mit den deutschen Hardrockern SARGANT FURY und den britischen Progressive Metallern von THRESHOLD für Furore gesorgt und im vergangenen Jahr noch ein starkes Album mit POWERWORLD eingesungen, bevor er vor Kurzem aus gesundheitlichen Gründen seinen Ausstieg verkündete.
Der stets sympathische Frontmann erlag nun einem Nieren-Leiden, nachdem er wohl bereits einige Tage im Koma gelegen hatte. Die Welt verliert nicht nur einen erstklassigen Sänger, sondern auch stets offenen und gut gelaunten Menschen, der im persönlichen Gespräch immer kumpelhaft wirkte.
R.I.P. Mac!
-
- Poser
- Mood:
Marken wrote:R.I.P.
Andrew "Mac" McDermott ist tot. Der britische Sänger hat vor allem mit den deutschen Hardrockern SARGANT FURY und den britischen Progressive Metallern von THRESHOLD für Furore gesorgt und im vergangenen Jahr noch ein starkes Album mit POWERWORLD eingesungen, bevor er vor Kurzem aus gesundheitlichen Gründen seinen Ausstieg verkündete.
Der stets sympathische Frontmann erlag nun einem Nieren-Leiden, nachdem er wohl bereits einige Tage im Koma gelegen hatte. Die Welt verliert nicht nur einen erstklassigen Sänger, sondern auch stets offenen und gut gelaunten Menschen, der im persönlichen Gespräch immer kumpelhaft wirkte.
R.I.P. Mac!
Det var nok engang kjedelige nyheter å få, Mac var jo fenomenal i Threshold - sjekka ut Powerworld også men det var kjedelige greier.... Har gått med planer om å spille noe Threshold i dag siden jeg er i Prog-humør. Synd bare at nå blir det spilt på helt andre premisser,
RIP Mac you'll be missed
-
- Mood:
Fikk oversatt fra Google:
"Den alltid sympatiske frontmannen nå bukket under for en nyresykdom, godt etter at han allerede hadde plassert et par dager i koma. Verden mistet ikke bare en glimrende sanger, men alltid åpent og godt humør mann, som jobbet i en personlig samtale alltid kamerat"
Ikke fått med meg at han hadde gitt seg eller var syk. Men så har ikke jeg fått meg stort at all i det siste heller da.
-
- Poser
- Mood:
For oss som ikke husker alt for mye av Tysktimene, og ikke stoler helt og holdent på Google-translate;
Blabbermouth wrote:Former THRESHOLD Singer ANDREW 'MAC' MCDERMOTT Dies - Aug. 4, 2011
Andrew "Mac" McDermott, the former lead singer of U.K. progressive metallers THRESHOLD, reportedly passed away in England yesterday (Wednesday, August 3). A condolences page has been launched at this location.McDermott had "serious health problems" in the months leading up to his death, according to a June 2011 statement from the German melodic metal band POWERWORLD, with whom McDermott recorded the 2010 album "Human Parasite".
"I'm very sad about our big loss," POWERWORLD bassist Ilker Ersin stated about his former bandmate's passing. "I can't find the right words in this moment."
McDermott performed in clubs in England and tried to establish a band there in his early years before he moved to Germany to join the band SARGANT FURY. After three albums, the band dissolved and in 1998 McDermott joined THRESHOLD as lead singer, replacing Damian Wilson.
Shortly after the release of THRESHOLD's 2007 album "Dead Reckoning", McDermott left the band, resulting in Wilson's return to the group.
McDermott's most recent musical venture was the band SWAMP FREAKS, which "took some of the cool 'n' heavy from the '70s [FREE, LED ZEPPELIN, BLACK SABBATH] and mashed it up with some '90s anarchy [PEARL JAM, NIRVANA, ALICE IN CHAINS] threw in some RED HOT CHILI PEPPERS and a sprinkle of punk rock," according to the band's website