Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Primus

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket album liker du best?

Frizzle Fry
2
5%
Pork Soda
11
29%
Sailing the Seas of Cheese
17
45%
Tales from the Punchbowl
3
8%
Brown Album
1
3%
Antipop
4
11%
 
Total votes: 38
User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

fantomas wrote:Tror vi kan se langt etter en turne utenfor USA dessverre.. Det har de ikke gjort på mange mange år. Så dem sist de var her i 1998.
Hmm. Får spise i meg de ordene.. De spiller jo både i Canada og Australia.
Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

genialt band. Sailing the Seas of Cheese er best, men alt er mer en hørbart. Konsertene på rockefeller og sentrum i sin tid var helt fantastiske spes sentrum gigen. Håper virkelig dem kommer igjen neste år.

User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

carburetor wrote: Konsertene på rockefeller og sentrum i sin tid var helt fantastiske spes sentrum gigen.
Første "skikkelige" konserten jeg var på i Oslo faktisk. Var helt i fistel, vanvittig kul konsert. Noen som husker ca. setliste på den konserten, forresten? Husker de spilte "Here Come the Bastards" og "Del Davis Tree Farm", av alle låter, ellers er jeg ganske blank i dag...

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

Husker ikke set lista, men tror dem begynnte med here come the bastard på sentrum.


Ray
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 21 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ray »

carburetor wrote:Husker ikke set lista, men tror dem begynnte med here come the bastard på sentrum.
Om du snakker om konserten i 1995 stemmer nok det ja. Sentrum var vel faktisk helt utsolgt også og jeg husker det var noen svensker på utsiden som hadde kommet fra Sverige for å se dem uten å få tak i billetter. De spilte kun i Norge av de skandinaviske landene om jeg husker korrekt.

Det er ikke akkurat mye jeg husker av konserten, men Claypool hadde en ganske lang seanse hvor han stod alene på scena med kontrabass og fremførte en del låter om jeg ikke husker helt gærnt.

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

1995 konserten ja, dem var her senere på rockefeller og det er vel de 2 gangene de har vært her?

User avatar

Topic author
Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

Kongsberg Jazz Festival:

"Primus til Norge! Primus til KONGSBERG! Tom Waits’ favorittband, bandet bak South Parks kjenningsmelodi, det eneste bandet i verden som er sin egen kategori på Allmusicguide, Ojojoj... men de har sjølsagt enda et ess oppi ermet – og da tenker vi ikke på Pork Soda, Les Claypool, Mule Variations, første Norgesbesøk på 14 år, låtene på Rock Band/Guitar hero eller samarbeidet med Janes Addiction, U2, Metallica, Rage Against The Machine, Limp Bizkit, The Police, Henry Rollins, A Perfect Circle, Wolfmother, Gogol Bordello, (beklager men lista ER bokstavelig talt uendelig) – nei, de er nemlig gravide med nytt album, det første på over 10 år. Som formodentlig fører til at alt gitaristpensum må skrives om. Igjen. Som annonsert kommer vi i år til å kjøre dobbeltkonserter på Tubaloon, og dette innebærer at det ikke bare er Primus du får høre om du møter opp på Kirketorget på lørdag. Vi kommer etterhvert til å annonsere enda et stort navn her, og tro det eller ei; kjøper du billett til Primus har du samtidig sikret deg billett til denne andre konserten også!"


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

Finnes en egen tråd på det.


User avatar

Topic author
Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

DOH wrote:

Finnes en egen tråd på det.

Ja fant en både på Announcements og Festival Forum etter jeg postet dette, men siden det er snakk om konsert i norge OG ny skive så er bumpen vel verdt det føler jeg.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Faenfaenfaen.. Er jeg i Sør-Afrika i bryllup da tro..? Håper jeg kan kombinere! :x

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

fantomas wrote:

Faenfaenfaen.. Er jeg i Sør-Afrika i bryllup da tro..? Håper jeg kan kombinere! :x

Tar du med hele stasen på Primus konsert :D


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Conan wrote:
fantomas wrote:

Faenfaenfaen.. Er jeg i Sør-Afrika i bryllup da tro..? Håper jeg kan kombinere! :x

Tar du med hele stasen på Primus konsert :D

Haha! Stille med et helt zulu-wedding på Kongsberg Jazz hadde vært no.. Men bryllupet er 9. juli har jeg funnet ut, så med mindre Primus spiller 6. juli, tviler jeg på jeg får sett dem.. :x

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

fantomas wrote:
Conan wrote:
fantomas wrote:

Faenfaenfaen.. Er jeg i Sør-Afrika i bryllup da tro..? Håper jeg kan kombinere! :x

Tar du med hele stasen på Primus konsert :D

Haha! Stille med et helt zulu-wedding på Kongsberg Jazz hadde vært no.. Men bryllupet er 9. juli har jeg funnet ut, så med mindre Primus spiller 6. juli, tviler jeg på jeg får sett dem.. :x

Hadde vært noe, kanskje Primus kunne spilt bryllupswalsen :P


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

I følge det jeg postet i konsert-tråden, så spiller de den 9.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

DOH wrote:

I følge det jeg postet i konsert-tråden, så spiller de den 9.

Curse!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Sagt det før, fanken så bra liveplate Suck On This er.


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

fantomas wrote:
DOH wrote:

I følge det jeg postet i konsert-tråden, så spiller de den 9.

Curse!

Du kan jo vurdere en av de andre konsertene på turnéen? Koster ikke allverdens å reise for tida.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Antipop skiva var en go del bedre enn jeg husket.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Les Claypool on his Metallica audition :


User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Frizzle Fry var freshere enn jeg kunne huske. Tydelig at jeg må fyre opp den skiva oftere enn hva jeg har gjort så langt.


Locked Previous topicNext topic