Ancient - From better to worse, or.....?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ancient - From better to worse, or.....?
Har ikke funnet noen poll om dette bandet, så da er det vel på tide at noen tar ansvar her i gården.
Og hva kan man så si om dette bandet?
Tja, kan ta det fra begynnelsen....Ancient ble startet i 1992 av Aphazel som et enmanns-prosjekt, men han fikk etter hvert med seg Grimm på trommer og vokal. Disse 2 ga ut ep'n Det glemte riket, full-lengder'n Svartalvheim og ep'n Trolltaar før de skilte lag og Aphazel flyttet på seg for å videreføre sine musikalske visjoner.
Opp gjennom årene så har det vært utallige utskiftninger i besetningen og utgivelser av variabel kvalitet hvor ofte det lydmessige har vært av det heller begredelige slaget. Noe som igjen har ført til at låtene ikke kommer til sin rett og at man derfor sitter igjen med et dårligere inntrykk.
Jeg syns faktisk det finnes mye bra med Ancient, men det er ofte slik at jeg føler det burde vært gjort mye mer både på arrangementsdelen og produksjonen. Det er som om ting ikke passer helt sammen på en måte.
Skal jeg rangere utgivelsene, i alle fall topp 3, så må jeg nok bevege meg til Ancient sin spede start....Klar vinner blir nok Svartalvheim etterfulgt av The Cainian Chronicle og deretter The Halls Of Eternity.
Og som overskriften sier så syns jeg nok at Ancient begynte bra, men har dessverre bare blitt verre og verre.
Det har også vært stille fra Ancient-fronten i en periode nå, men de er nå tilbake med litt turnèring her og der, for det meste der siden det ikke er noen konserter på disse kantene av europa. Uansett, det skal sikkert jobbes med nye låter til ny skive også vil jeg tro, men det har jeg funnet lite info om.
Ancient bruker også nå Nick Barker (ex-masse band) som session-trommis.
Ok....kjør debatt.....og nei, jeg har ikke valgt å ta med andre alternativer enn de som står i pollen.....så det så
Og hva kan man så si om dette bandet?
Tja, kan ta det fra begynnelsen....Ancient ble startet i 1992 av Aphazel som et enmanns-prosjekt, men han fikk etter hvert med seg Grimm på trommer og vokal. Disse 2 ga ut ep'n Det glemte riket, full-lengder'n Svartalvheim og ep'n Trolltaar før de skilte lag og Aphazel flyttet på seg for å videreføre sine musikalske visjoner.
Opp gjennom årene så har det vært utallige utskiftninger i besetningen og utgivelser av variabel kvalitet hvor ofte det lydmessige har vært av det heller begredelige slaget. Noe som igjen har ført til at låtene ikke kommer til sin rett og at man derfor sitter igjen med et dårligere inntrykk.
Jeg syns faktisk det finnes mye bra med Ancient, men det er ofte slik at jeg føler det burde vært gjort mye mer både på arrangementsdelen og produksjonen. Det er som om ting ikke passer helt sammen på en måte.
Skal jeg rangere utgivelsene, i alle fall topp 3, så må jeg nok bevege meg til Ancient sin spede start....Klar vinner blir nok Svartalvheim etterfulgt av The Cainian Chronicle og deretter The Halls Of Eternity.
Og som overskriften sier så syns jeg nok at Ancient begynte bra, men har dessverre bare blitt verre og verre.
Det har også vært stille fra Ancient-fronten i en periode nå, men de er nå tilbake med litt turnèring her og der, for det meste der siden det ikke er noen konserter på disse kantene av europa. Uansett, det skal sikkert jobbes med nye låter til ny skive også vil jeg tro, men det har jeg funnet lite info om.
Ancient bruker også nå Nick Barker (ex-masse band) som session-trommis.
Ok....kjør debatt.....og nei, jeg har ikke valgt å ta med andre alternativer enn de som står i pollen.....så det så
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Affen wrote:Har ikke hørt Proxima Centauri, men stemmer likevel på The Halls of Eternity, som er den beste av de øvrige.
Dersom du bruker spotify så finner du Proxima Centauri her:
spotify:album:7G6qm9gIffYrTvG3ndgSyp
Bedre enn sitt rykte. Svartalvheim er tidvis veldig bra, samme gjelder det glemte riket. The Canian Cronicles er veldig opp og ned, Mad Grandiose inneholder noen godbiter, men 14 låter hvor vertfall halvparten er fyllmateriale er selvsagt altfor mye. Samme gjelder The Halls Of Eternity, masse fyll og unødvendig pjatt. Lyden er også under parti og gjør at jeg aldri spiller skiva. Proxima Centauri er derimot veldig bra, annerledes og langt proffere. Night Visit er mer ujevn og med mindre egenart, men like fullt ett jevnt over bra album med ett par-tre virkelig godlåter. Sjekker ut nytt album og det kommer. Morfeus fra Limbonic Art er forresten ny gitarist.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Vorax wrote:Morfeus fra Limbonic Art er forresten ny gitarist.
Hmmm....der også? Har'n ikke nok med Mayhem da??
Aphazel er iallefall ein grådig trivelig kar. Ikkje høyrd mykje av musikken though.
Har ikke hørt noe på mange år, så kan vel ikke helt stemme i her. Men aldri likt det noe særlig.dødshemma wrote:from worse to worst ville eg sagt men...
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
Det Glemte Riket er den eneste jeg har, og dersom de har blitt verre... Vet ikke helt hva jeg skal si da. Den plata er ihvertfall bunnskrapet i Black Metal'ens slammete avfallstank.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
norseman wrote:Det Glemte Riket er den eneste jeg har, og dersom de har blitt verre... Vet ikke helt hva jeg skal si da. Den plata er ihvertfall bunnskrapet i Black Metal'ens slammete avfallstank.
Bare bullshit at de er blitt verre. Produksjonene på de to siste er veldig bra, låtmaterialet er sterkt, alt er proffere. Dersom noen syns det gamle er bedre så er det kun snakk om smak og behag.
-
- Poser
- Mood:
TheUnborn wrote:Vorax wrote:Svartalvheim er tidvis veldig bra,
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
DarthVidar wrote:TheUnborn wrote:Vorax wrote:Svartalvheim er tidvis veldig bra,
Tror nok mange deler den oppfatningen der, men de fleste datt vel av lasset når Ancient forandret seg såpass drastisk med The Cainian Chronicle.
Mr. Wildside wrote:DarthVidar wrote:TheUnborn wrote:Vorax wrote:Svartalvheim er tidvis veldig bra,
Tror nok mange deler den oppfatningen der, men de fleste datt vel av lasset når Ancient forandret seg såpass drastisk med The Cainian Chronicle.
Den skiva har vel èn bra sang tror jeg, resten blir fort glemt.
-
Topic author - Belieber
- Mood:
TheUnborn wrote: Den skiva har vel èn bra sang tror jeg, resten blir fort glemt.
Ja, det er vel også det som har vært problemet med Ancient, de mangler de store låtene man husker.
-
- Belieber
- Mood:
Har førsteskiva og 7" tror jeg. Hadde vel demoen (?) også. Lenge siden jeg har hørt noe på de, og tror det kommer til å forbli slik også.
Er vel mest kjent for videoen sin disse så.
Er vel mest kjent for videoen sin disse så.