Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Anaal Nathrakh

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken er ditt favorittutgivelse?

Anaal Nathrakh (demo)
2
5%
Total f*****g Necro (demo)
4
9%
The Codex Necro
6
14%
When Fire Rains Down From the Sky... (EP)
3
7%
Domine Non Es Dignus
13
30%
Eschaton
15
35%
 
Total votes: 43
User avatar

Topic author
stunix
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Anaal Nathrakh

Post by stunix »

Anaal Nathrakh er vel et band de fleste på denne delen av forumet kjenner til. Derav er det også kjent at nevnte band spiller en form for black metal / grindcore med industrielle ellementer og det hele. Noen kaller det post black metal. Jeg kaller det bra musikk. Min favoritt er nok "Domine Non Es Dignus" med "Eschaton" på en solid andreplassering. Anaal Nathrakh klarer etter min mening å skape en veldig fin blanding av teknikk, ren/grim vokal, melodier og ekstremitet, særlig på de to albumene som er mine favoritter. Det ser ikke ut som at jeg blir lei av dette bandet med det første. Jeg mistenker at vi har flere gode album foran oss i årene som kommer med tanke på dette bandet.

Hvilken utgivelse fra denne fronten er din favoritt? Ta gjerne med hvorfor, så blir det litt debatt ut av dette også.

(Jeg mener at tråder som dette fortjener livets rett, ettersom det bl.a. kan være til hjelp for brukere som ikke har gjort seg kjent med bandet tidligere, og derav kan en poll og poster i denne tråden være til hjelp med tanke på hvor man kan begynne.)
Image

User avatar

Topic author
stunix
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by stunix »

Må innrømme at jeg hadde ventet litt mer respons enn dette. Hva kan årsaken til det være, føler dere at det som er å si om Anaal Nathrakh alt er sagt? Ta nå og stem i pollen ihvertfall. Hadde vært kjekt å vite for mitt vedkommende ihvertfall hvilket album som ligger øverst her på forumet.
Image

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Trur det vert Domine Non Es Dignus for min del, med Eschaton på andre. Syns låtmateriellet på DNED er noko sterkare enn på Eschaton, den vert litt kjedleg i lengda, dog, den er knallbra den og. The Codex Necro er heller ikkje heilt borte vekk.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

Jonas.E
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 03 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jonas.E »

Domine Non Es Dignus
Sigurd: Håper allikevel selvsagt heller på at Chelsea tar the quadruple, at hele Norge får byllepest, at verden går under i atomkrig og at jeg spises opp av en mengde rabiesbefengte rotter enn at Liverpool vinner serien.

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Jeg avstår fra å stemme. Ingen av albumene sitter som støpt, men alle tre har en del skamfete låter. Vanskelig valg... gi meg mer tid med Eschaton.
Image

User avatar

Topic author
stunix
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by stunix »

Jeg må innrømme at "Eschaton" tok meg med storm. Det er helt utrolig at de har klart å få til en såpass solid utgivelse. Håper det er noe som fortsetter i lang tid fremover, ihvertfall til 2012 (for de som leste intervjuet i siste scream magazine). :)
Image

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

stunix wrote:Jeg må innrømme at "Eschaton" tok meg med storm. Det er helt utrolig at de har klart å få til en såpass solid utgivelse. Håper det er noe som fortsetter i lang tid fremover, ihvertfall til 2012 (for de som leste intervjuet i siste scream magazine). :)

Leste det som var i Terrorizer, so I get it.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Har ikke begynt å høre på forrige plata ennå, men en morsom ting med "Eschaton" er at det av og til høres ut som BM med tyskermetallrefreng, f.eks. "Between s**t and p**s..." :)
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Thefaithlesspriest wrote:Har ikke begynt å høre på forrige plata ennå, men en morsom ting med "Eschaton" er at det av og til høres ut som BM med tyskermetallrefreng, f.eks. "Between s**t and p**s..." :)

Nja, synes egentlig de koringene minner kraftig om Emperor, og det er nok Emperor som har inspirert dem til å gå for slike koringer også. Får egentlig ikke tyskermetalfeeling av de. Er det noe spesielle band de minner om mener du?

Eschaton er forresten best, den er helhetlig knallbra. De andre er også bra, men litt mer opp og ned.

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Har kun høyrt halve Eschaton og det ga ikkje akkurat meirsmak. Nesten litt pinlig at så mange lar seg rive med av detta albumet. Keisamt

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Det jeg har hørt av Domine Non Es Dignus er ialle fall veldig kult.

User avatar

Agg
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agg »

Har egentlig ikke fallt meg inn å sjekke ut dette bandet tidligere (gudene vet hvorfor), men etter å ha lest intervjuet i det nyeste Scream, sjekket jeg ut "Eschaton" og den skiva var i det store og det hele utrolig kul, så tror jeg må sjekke ut mer av dem.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

manimal wrote:Får egentlig ikke tyskermetalfeeling av de. Er det noe spesielle band de minner om mener du?

Hehe...nei, feelingen er ikke tyskermetall, men nevnte refreng hadde vært enkelt å omarrangere til power metal. Ingen stor sak, men gjør at jeg synes de stikker seg litt ut.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Liker When Fire... best sålangt.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Thefaithlesspriest wrote:
manimal wrote:Får egentlig ikke tyskermetalfeeling av de. Er det noe spesielle band de minner om mener du?

Hehe...nei, feelingen er ikke tyskermetall, men nevnte refreng hadde vært enkelt å omarrangere til power metal. Ingen stor sak, men gjør at jeg synes de stikker seg litt ut.

Ja det gjør de definitivt.

User avatar

Topic author
stunix
Belieber
Belieber
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by stunix »

Etter å ha hørt enda lengre på "Eschaton" er jeg tilbøyelig til å sidestille den med "Domine Non Es Dignus". Hvilket album som er best av disse to er jeg ikke i stand til å endelig avgjøre. De er begge noen alle tideres album.
Image


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Bra band, enda jeg ikke har noen skiver av dem enda.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Conan wrote:Bra band, enda jeg ikke har noen skiver av dem enda.

Har fortsatt et par kopier igjen av Eschaton på lager, be quick or be dead!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

TheUnborn wrote:
Conan wrote:Bra band, enda jeg ikke har noen skiver av dem enda.

Har fortsatt et par kopier igjen av Eschaton på lager, be quick or be dead!

Hmm, nyeste det eller?

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Conan wrote:
TheUnborn wrote:
Conan wrote:Bra band, enda jeg ikke har noen skiver av dem enda.

Har fortsatt et par kopier igjen av Eschaton på lager, be quick or be dead!

Hmm, nyeste det eller?

Yes, alvorlig fet skive. Brutalt.

Locked Previous topicNext topic