Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Apocrypha

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Apocrypha - beste album?

The Forgotten Scroll (1987)
1
33%
The Eyes of Time (1988)
1
33%
Area 54 (1990)
1
33%
 
Total votes: 3
User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Apocrypha

Post by Affen »

Image
Temmelig bra band fra Las Vegas som gav ut 3 album på slutten av 80-tallet. De var signa av Mike Varney på Shrapnel, og skivene blei distribuert av RoadRunner. Debuten er produsert av Marty Friedman (Hawaii, Cacophony, Megadeth), og musikken er småteknisk og i grenselandet heavy metal/thrash. Gitarist Tony Fredianelli har sluppet et par soloalbum, og spiller i dag i popbandet Third Eye Blind.
Image
Image
Image
Sjøl har jeg bare Area 54, men den er veldig bra, så jeg er gira på å få tak i de to første og...
Image

User avatar

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Posts: 96
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr. Wildside »

Jeg har alle 3 på vinyl og de er absolutt bra ja, men jeg vil nok sette Area 54 høyest av de 3, har dog ikke hørt noe særlig på de på evigheter, må vel få gjort noe med det en vakker dag. 8)

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Hadde Area 54 på lp, men tok aldri helt av på den. Typisk sterk treer/svak firer-skive.

User avatar

DevilCat
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 14 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DevilCat »

Har ikke fått meg heller til å lette, disse kara, selv om både debuten og Area 54 står i hylla her. Tror allikevel de fortjener en luftetur snart, så jeg får bestemt meg for hvilke enkeltlåter jeg liker best.

Forresten; stemmer det at det florerer av ulike bootlegs av alle tre skivene på markedet? Metal-Archives har bare info om debuten.
John Tucker wrote:I have always had a soft spot for Iron Maiden. Like many fans, I thought they lost the plot somewhere along the way, altough that all changed again with the release of Virtual XI..

User avatar

Terrorsatan
Belieber
Belieber
Posts: 102
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Terrorsatan »

Har aldri satt meg inn i dette bandet.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

DevilCat wrote:Forresten; stemmer det at det florerer av ulike bootlegs av alle tre skivene på markedet? Metal-Archives har bare info om debuten.

Stemmer det. Kringen har og prata noe om dette. Jeg har Area 54 original, men har ikke kommet over de andre. Så en bootleg av The Eyes of Time i Oslo i sommer, men den så så billig ut at jeg gadd ikke kjøpe den...
Image

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Har alle tre på CD, utgaven av debuten er en bootleg (Far East Metal Syndicate, Japan) mens de to øvrig er originaler. Ganske kult band, men lenge siden jeg har hørt på skivene.

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 796
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

En stund siden jeg sist hørte de, så la vær å stemme foreløpig. Mener jeg likte Area 51 best. Alle tre albumene kan forøvrig lastes gratis og lovlig ned fra nettsiden dems.

Locked Previous topicNext topic