Beste låt: King Diamond - Abigail
Beste låt: King Diamond - Abigail
Et kongealbum fra Kongen!
Jeg vil vite hvilken låt som foretrekkes av folket.
Selv har jeg en passion for The Family Ghost. Den har en sånn energi og driv. Og alt dette med "18 is actually 9" og avslutningen med "....you must take her life.....". Grøsser bare jeg tenker på det!
I tillegg synes jeg faktisk Funeral er helt UTROLIG. Greit, det er en intro, men jeg får frysninger herfra til månen og føler nesten for å grine når synthen setter igang. Å høre på den i mørket med headset er en utrolig følelse.
Arrival er en mildt sagt genialt oppfølgning av introen. Det seige, fengende åpningsriffet som fortsetter over i noe annet. King!
Black Horsemen er også en låt som bare må nevnes. Den er magisk. Tok litt tid før jeg faktisk likte den, syntes den var litt "kjedelig" sammenliknet med de andre, men nå er saken litt annerledes. Den akustiske gitaren gjør virkelig susen. Awesome tekst også. "So go now.. the ceremony and the coffin's waiting..."
Så! Hva synes dere?
Jeg vil vite hvilken låt som foretrekkes av folket.
Selv har jeg en passion for The Family Ghost. Den har en sånn energi og driv. Og alt dette med "18 is actually 9" og avslutningen med "....you must take her life.....". Grøsser bare jeg tenker på det!
I tillegg synes jeg faktisk Funeral er helt UTROLIG. Greit, det er en intro, men jeg får frysninger herfra til månen og føler nesten for å grine når synthen setter igang. Å høre på den i mørket med headset er en utrolig følelse.
Arrival er en mildt sagt genialt oppfølgning av introen. Det seige, fengende åpningsriffet som fortsetter over i noe annet. King!
Black Horsemen er også en låt som bare må nevnes. Den er magisk. Tok litt tid før jeg faktisk likte den, syntes den var litt "kjedelig" sammenliknet med de andre, men nå er saken litt annerledes. Den akustiske gitaren gjør virkelig susen. Awesome tekst også. "So go now.. the ceremony and the coffin's waiting..."
Så! Hva synes dere?
A Mansion in Darkness. Drøyt bra låt på ei nær perfekt skive.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Må nok si meg enig i hva trådstarter sier ang. Arrival og The Family Ghost, de 2 låtene er nok de som gjør albumet til den klassikeren den er. Men de resterende låtene ligger ikke langt bak, så alt i alt så er hele skiva vel gjennomført uten noe særlig, om noe, fyllstoff.
Arrival:
The Family Ghost:
Arrival:
The Family Ghost:
Kolossalt bra skive! Favorittene står mellom "A Mansion in Darkness", "The Family Ghost", "Abigail" og "Black Horsemen". Jeg stemte sistnevnte i dag, men hele plata er max knall!
Eläkööt supikoirat!
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
En av de beste metal-skivene som noen gang er blitt utgitt. En god del klassikere
kan bare gå å vugge sammenlignet med "Abigail". Jeg skal ikke nevne titler...
Black Horsemen.
Alle låtene på denne skiva er helt hinsides, men soloen
til Michael Denner på slutten av skiva/Black Horsemen/ får jeg
gåsehud av hver eneste gang, så BLACK HORSEMEN får min stemme!
kan bare gå å vugge sammenlignet med "Abigail". Jeg skal ikke nevne titler...
Black Horsemen.
Alle låtene på denne skiva er helt hinsides, men soloen
til Michael Denner på slutten av skiva/Black Horsemen/ får jeg
gåsehud av hver eneste gang, så BLACK HORSEMEN får min stemme!
Gjett én gang!
John Tucker wrote:I have always had a soft spot for Iron Maiden. Like many fans, I thought they lost the plot somewhere along the way, altough that all changed again with the release of Virtual XI..
King Diamonds beste skive og Black Horsemen er en av tidenes metal klassikere! Fytti h*****e for en låt!
Abigail er perfekt fra start til slutt, og å velge låt fra et så sammenhengende verk er egentlig helt umulig. Husker fortsatt den sinnssyke herlige følelsen da jeg sto og hørte på denne på platesjappa da den kom i '87. Hadde aldri hørt noe lignende før, og jeg bare måtte ha den. Sto over lørdagsgodt og Donald-blad de neste ukene, og sparte ukepengene til jeg hadde råd å kjøpe Abigail. Fantastisk skive, og selv om King sjøl utrolig nok har greid å overgå denne med Conspiracy, er det likevel en 6'er på terningen (det sier vel mer om hvor j****g bra KD faktisk er). Skal jeg til slutt stemme på en låt, blir det A Mansion in Darkness. Gitarmelodiene på introen her brant seg fast på hjernen min for 21 år siden, og har alltid hjemsøkt meg. Elsker den låta! f**n, nå må jeg bare sette på King Diamond her, gitt...
Faktisk så har King Diamond nesten Kiss/Skynyrd/Cooper-nivå på diskografien! Sjekk bare:
Fatal Portrait - 5+
Abigail - 6
"Them" - 5-
Conspiracy - 6
The Eye - 6
The Spider's Lullabye - 5
The Graveyard - 5
Voodoo - 4
House Of God - 4
Abigail II: The Revenge - 5
The Puppet Master - 5+
Give Me Your Soul ... Please - 5
Liker godt både Voodoo og House Of God også, 4 er en god karakter, men jeg får ikke helt taket på alle låtene på disse...
Men tilbake til pollen - min stemme går til A Mansion in Darkness.
King Diamond - A Mansion in Darkness
Faktisk så har King Diamond nesten Kiss/Skynyrd/Cooper-nivå på diskografien! Sjekk bare:
Fatal Portrait - 5+
Abigail - 6
"Them" - 5-
Conspiracy - 6
The Eye - 6
The Spider's Lullabye - 5
The Graveyard - 5
Voodoo - 4
House Of God - 4
Abigail II: The Revenge - 5
The Puppet Master - 5+
Give Me Your Soul ... Please - 5
Liker godt både Voodoo og House Of God også, 4 er en god karakter, men jeg får ikke helt taket på alle låtene på disse...
Men tilbake til pollen - min stemme går til A Mansion in Darkness.
King Diamond - A Mansion in Darkness
Hege wrote:Hm, når det gjelder A Mansion In Darkness, var det en av låtene som tok lengst tid for meg å like. Men bare på grunn av gitarintroen som kommer sånn snikende på.
Snikende på!? Den begynner jo rett på jo! Ikke mye sniking her?!?
Hva mener du egentlig?