Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Maryland DOOM METAL kings [med lolpoll]

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvem vinner?

Unorthodox
0
No votes
The Obsessed
3
38%
Hvor er [insert band]?
5
63%
 
Total votes: 8
User avatar

Topic author
pataphysicien
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Maryland DOOM METAL kings [med lolpoll]

Post by pataphysicien »

Unorthodox eller The Obsessed?

Wino eller Dale Flood?

Tre perfekte skiver eller tre perfekte skiver?
Image

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Er poenget hvilket band som er beste Maryland/Washington doom metal band? I så tilfelle har du utelatt Revelation og Iron Man, som begge er bedre enn både Unorthodox og Obsessed. Ellers foretrekker jeg Obsessed foran Unorthodox.
"Even s***n wears leather"

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

Klart The obsessed her.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

Topic author
pataphysicien
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by pataphysicien »

knuthulhu wrote:Er poenget hvilket band som er beste Maryland/Washington doom metal band? I så tilfelle har du utelatt Revelation og Iron Man, som begge er bedre enn både Unorthodox og Obsessed. Ellers foretrekker jeg Obsessed foran Unorthodox.

hehe, dette hadde jeg nesten forventet. det ble The Obsessed og Unorthodox fordi begge spiller i omtrent den same ligaen stil- og ferdighetsmessig, og fordi jeg ikke klarer å si hvem jeg liker bedre. jeg tenkte på å ta med Revelation, men jeg var litt mer interessert i å finne ut hva folk mener om de to som er satt opp nå. på den andre siden er kanskje ikke så mange her kjent med Maryland Doom uansett, så derfor tok jeg med den [insert band]-muligheten.. hadde valget blitt mellom Revelation, The Obsessed og Unorthodox så ville det fortsatt ha vært umulig å bestemme meg.. alle har tre perfekte skiver, alle har bidratt så mye.. tidenes skive ut av Maryland? i hvert fall spillt inn av en av disse tre imo. Iron Man er bra, men for meg ikke i den ligaen. hadde Al Morris vært heldigere med medmusikere, produksjon etc. han kunne vært der, 'kunne' er dog ordet her :wink:

Dale Flood har forresten et nytt prosjekt (som jeg håper ikke betyr at Unorthodox kommer til å være enda mindre aktive..):

http://www.myspace.com/floodfoundation

Klaus fra Cosmic Lava har akkurat lagt ut et interview med Ronnie og Dale (Unorthodox):

http://www.cosmiclava.de/

og favorittskiva deres?

for meg:

Unorthodox: alle, klarer seriøst ikke å velge her.
The Obsessed: 'The Church Within'. den definitive Winoen. 'Punctuated Equilibrium' er nesten like bra, egentlig bare en oppdatert versjon av mannen. heldigvis ikke gitt under The Obsessed..
Image

User avatar

Topic author
pataphysicien
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by pataphysicien »

BingoMeister wrote:Klart The obsessed her.

ikke for å være kritisk, jeg er bare interessert. har du hørt alle skiver til Unorthodox? den Asylum demoen er helt ufattelig bra og..
Image

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Asylum-demoen er glimrende den, det beste de har gjort. Men Iron Man slår de andre på ideene, gitarlyden til Morris og på den siste skiva som er helt enorm, antagelig årets skive. OK da, den må konkurrere med et par andre, men...

Og store deler av Hellhound-diskografien er selvsagt helt obligatorisk. Blood Farmers kom jo ut der også f.eks...
"Even s***n wears leather"

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

pataphysicien wrote:
BingoMeister wrote:Klart The obsessed her.

ikke for å være kritisk, jeg er bare interessert. har du hørt alle skiver til Unorthodox? den Asylum demoen er helt ufattelig bra og..
Ikke hørt alt nei. Er det et kriterie for å like et annet band over dem da?
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

Topic author
pataphysicien
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by pataphysicien »

neida, var som sagt ikke kritikk. jeg liker Unorthodox bare så godt at jeg synes alle burde ha hørt alt :D

@knut: jeg er absolutt uenig. Morris har gode riffs, grooven og en bra gitarlyd. Flood og Wino har alt det, og så skriver de ufattelig gode låter. men dette er jo selvsagt ikke noe det går an å begrunne rasjonelt. for meg er det et gåsehud-eller-ikke-gåsehud spørsmål og Al Morris taper. only goosebumps are real.

jeg antar at du sikter til WHW som mulig konkurranse for Iron Man? skal dere på Raise The Dead forresten?
Image


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Spirit Caravan
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

pataphysicien wrote:neida, var som sagt ikke kritikk. jeg liker Unorthodox bare så godt at jeg synes alle burde ha hørt alt :D

@knut: jeg er absolutt uenig. Morris har gode riffs, grooven og en bra gitarlyd. Flood og Wino har alt det, og så skriver de ufattelig gode låter. men dette er jo selvsagt ikke noe det går an å begrunne rasjonelt. for meg er det et gåsehud-eller-ikke-gåsehud spørsmål og Al Morris taper. only goosebumps are real.

jeg antar at du sikter til WHW som mulig konkurranse for Iron Man? skal dere på Raise The Dead forresten?

Morris slår de to andre, men det er jo bare synsing fra min side. Joda, jeg skal på Raise the Dead. Skal vi ha et Maryland symposium?
"Even s***n wears leather"

User avatar

Topic author
pataphysicien
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 12 Sep 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by pataphysicien »

burde jo egentlig det :lol: jeg vet fortsatt ikke om jeg rekker begge dager dog, skal finne ut av det. i tilfelle jeg kan på fredag så er innleveringsfrsten torsdag kveld 20.00 per pm: en 500 ords abstract for en artikkel som tar for seg problematikken 'Hvorfor er Dale Flood så jævelig flink på gitar?'. teoretisk vinkling er overlatt dere, men dere burde være forberedt til å tale 10-15 minutter om temaet. i tilfelle jeg ikke kan på fredag, så har dere en dag til. lykke til.

Locked Previous topicNext topic