Paul Rodgers
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Paul Rodgers
For en tid tilbake startet jeg en tråd m/poll om Ronnie Montrose og hans prosjekter. Nå peiser jeg på igjen med en tråd skåret over samme lest, men med fokus på en annen hardrock-gud; Paul Rodgers.
Han er nok mest respektert som vokalist i bluesrock-bandet Free, men mest suksessrik i Bad Company, som til tross for sine klare blues-inspirasjoner er de tydelige inspiratorene til Foreigner. Jeg har meget stor sans for begge bandene!
Hans andre prosjekter er kanskje ikke like kjent, muligens med unntak av The Firm, supergruppa han dannet sammen med Jimmy Page. Jeg har deres debut. Skuffende plate, hvor det bare er et par låter som virkelig er noe tess, bl.a. "Satisfaction Guaranteed". Bass-spillet til Tony Franklin er vel det som gleder mest rent instrumentalt på plata, men låtmaterialet mangler gnist. "Mean Business" kjenner jeg ikke. Synspunkter på hvor den står i forhold til debuten?
Hva med hans solomateriale, samt The Law? Skal innrømme at dette også er ukjent territorium for meg.
PS: Pollen går av plasshensyn kun fram til 1986.
Han er nok mest respektert som vokalist i bluesrock-bandet Free, men mest suksessrik i Bad Company, som til tross for sine klare blues-inspirasjoner er de tydelige inspiratorene til Foreigner. Jeg har meget stor sans for begge bandene!
Hans andre prosjekter er kanskje ikke like kjent, muligens med unntak av The Firm, supergruppa han dannet sammen med Jimmy Page. Jeg har deres debut. Skuffende plate, hvor det bare er et par låter som virkelig er noe tess, bl.a. "Satisfaction Guaranteed". Bass-spillet til Tony Franklin er vel det som gleder mest rent instrumentalt på plata, men låtmaterialet mangler gnist. "Mean Business" kjenner jeg ikke. Synspunkter på hvor den står i forhold til debuten?
Hva med hans solomateriale, samt The Law? Skal innrømme at dette også er ukjent territorium for meg.
PS: Pollen går av plasshensyn kun fram til 1986.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
hauepine wrote:Jeg har bare debuten til Bad Company. Den er bra, men jeg vet ikke om jeg skal stemme siden det er den eneste jeg har hørt.
Veldig bra plate, ja. Definitivt en av de tre beste til BC, sammen med "Straight Shooter" og "Desolation Angels", spør du meg.
Stemte selv på "Fire And Water".
Ta tårnet, Ebralidze!
Skal nok skaffe meg mer etterhvert, så jeg får notere meg de titlene bak øret.torjo wrote:hauepine wrote:Jeg har bare debuten til Bad Company. Den er bra, men jeg vet ikke om jeg skal stemme siden det er den eneste jeg har hørt.
Veldig bra plate, ja. Definitivt en av de tre beste til BC, sammen med "Straight Shooter" og "Desolation Angels", spør du meg.
Stemte selv på "Fire And Water".
Liker ham godt i Bad Company, men jeg stemmer Tons of Sobs siden det er den skiva jeg har sterkest følelser for i pollen her. Glimrende skive og glimrende vokalist. For ikke å glemme gitarist Paul Kossoff (R.I.P.)...!
Affen wrote:Liker ham godt i Bad Company, men jeg stemmer Tons of Sobs siden det er den skiva jeg har sterkest følelser for i pollen her. Glimrende skive og glimrende vokalist. For ikke å glemme gitarist Paul Kossoff (R.I.P.)...!
Kan bare istemme her. Tons of Sobs har "noe" som jeg ikke klarer å definere, men den er bare utrolig bra. Bad Company var slett ikke verst det, men Free var bedre.
"Even s***n wears leather"
stemte Free:free at last fantastisk låt catch a train,ellers så liker jeg bedre Free enn Bad Company selv om de også er bra,men liker godt supergitarist Paul Kossof(R.I.P)(HAN BLE FØDT PÅ SAMME DATO SOM JEG OG FAKTISK DØDE PÅ SAMME DATO SOM MIN FAR HAR GEBURDAG SPOOKYYYYYY!!!!)
-
- Poser
- Mood:
"Artig sammentreff" kommer nå nettopp fra øvinga til coverbandet av noen kompiser av meg hvor låter av både Free og Bad Company står på reportoaret Liker begge band men holder en "stor" knapp på Free, da jeg synes at BC blir litt vel "glætte" til tider - men bevares de hadde så definitivt ting å fare med de også Men Live DVD'n In Concert: Merchants of Cool (03) kan jeg på det varmeste anbefale - der får vi et BC som trøkker! Slah og Neal Schon gjester også!
The Law er også veldig "glætt" Torjo, men det finnes noen perler av noen melodiøse låter der også; Stone Cold, Missing You Bad Girl men mest kjent er nok den Def Leppard-skrevne Miss You in a Heartbeat. Samarbeidet med Kenny Jones (ex- Faces, Small Faces og The Who) varte bare en skive, men det er vel lite trolig at det hadde blitt noe mer uansett siden plata ble en flopp - til tross for en rekke gjesteartister tildels gode anmeldelser .
The Firm synes jeg slettes ikke var så ille, selv om Page, Rodgers såvel som Franklin og Slade alle har bedre ess i ermet enn dette.
Men avstemning ja.... Fire and Water fikk min stemme, den jevneste skiva i mine ører. Men den beste låta finner man på den skiva som er en like klar annenplass av skivene Heartbreaker - snakker om Wishing Well selvfølgelig
The Law er også veldig "glætt" Torjo, men det finnes noen perler av noen melodiøse låter der også; Stone Cold, Missing You Bad Girl men mest kjent er nok den Def Leppard-skrevne Miss You in a Heartbeat. Samarbeidet med Kenny Jones (ex- Faces, Small Faces og The Who) varte bare en skive, men det er vel lite trolig at det hadde blitt noe mer uansett siden plata ble en flopp - til tross for en rekke gjesteartister tildels gode anmeldelser .
The Firm synes jeg slettes ikke var så ille, selv om Page, Rodgers såvel som Franklin og Slade alle har bedre ess i ermet enn dette.
Men avstemning ja.... Fire and Water fikk min stemme, den jevneste skiva i mine ører. Men den beste låta finner man på den skiva som er en like klar annenplass av skivene Heartbreaker - snakker om Wishing Well selvfølgelig
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Tons of Sobs
s***n for ei skive!!! Wild Indian Woman = gåsehud, og solospillet til Kossoff på hele denne skiva er så fullt av sjel & feeling at jeg blir helt satt ut! At fyren var bare 18 da skiva ble spilt inn er et mirakel...at en så ung mann kan ha sånn autoritet & feeling over spillinga, mener jeg...utrolig!!
s***n for ei skive!!! Wild Indian Woman = gåsehud, og solospillet til Kossoff på hele denne skiva er så fullt av sjel & feeling at jeg blir helt satt ut! At fyren var bare 18 da skiva ble spilt inn er et mirakel...at en så ung mann kan ha sånn autoritet & feeling over spillinga, mener jeg...utrolig!!
Tons of Sobs, til tross for at det høres litt sutrete ut. Kanonplate.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
-
- Belie
- Mood:
Nok en flott " frem fra glemselen " topic Torjo !
Bad Company var vel noe av det første jeg hørte av den mer tyngre sorten. Som 11-12 åring var låter som " Can`t Get Enough " , " Feel Like Making Love " og " Shooting Star " konge . Og de låtene holder seg forbausende godt til og med i dag. Så mine favorittskiver er helt klart debuten og " Straight Shooter " Har vel hele diskografien til Bad Company i hylla, synd å si, men selv om det kom noe gull innimellom, så tapte bandet seg mer og mer med årene.
Soloutgivelsene til Rodgers går vel litt mer over i Rhythm`n`Blues/ Rock/Blues sjangeren, men liker du det, kan jeg trygt anbefale skivene " Now " og " Muddy Water Blues: A tribute to M.W " Sistnevnte med ett skikkelig oppmøte av gode gitarister: G.Moore,J.Beck,B.Guy,R.Sambora,N.Schon,T.Rabin,D.Gilmour,B.May f.eks.
Nydelig blues skive.
Paul Rodgers har en utrolig bra stemme, den største bommerten han har gjort etter min mening, er å prøve å fylle skoa etter Freddie Mercury.
Bad Company var vel noe av det første jeg hørte av den mer tyngre sorten. Som 11-12 åring var låter som " Can`t Get Enough " , " Feel Like Making Love " og " Shooting Star " konge . Og de låtene holder seg forbausende godt til og med i dag. Så mine favorittskiver er helt klart debuten og " Straight Shooter " Har vel hele diskografien til Bad Company i hylla, synd å si, men selv om det kom noe gull innimellom, så tapte bandet seg mer og mer med årene.
Soloutgivelsene til Rodgers går vel litt mer over i Rhythm`n`Blues/ Rock/Blues sjangeren, men liker du det, kan jeg trygt anbefale skivene " Now " og " Muddy Water Blues: A tribute to M.W " Sistnevnte med ett skikkelig oppmøte av gode gitarister: G.Moore,J.Beck,B.Guy,R.Sambora,N.Schon,T.Rabin,D.Gilmour,B.May f.eks.
Nydelig blues skive.
Paul Rodgers har en utrolig bra stemme, den største bommerten han har gjort etter min mening, er å prøve å fylle skoa etter Freddie Mercury.
-
- Poser
- Mood:
fisperumsen wrote:Nok en flott " frem fra glemselen " topic Torjo !
Nydelig blues skive.
Muddy Waters Blues er kanon, re-utgitt nå i disse dager noe som passer meg ypperlig siden jeg ikke klarte å skaffe meg den i forne-dager
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Bra respons!
Gleder meg at flere har et forhold til Rodgers' musikk, men det skulle da bare mangle!
Fisperumsen, tror absolutt solomaterialet hans kunne vært noe for meg. En god spiseskje rhythm & blues om dagen (i termens opprinnelige betydning!) holder en både frisk og rask.
Gleder meg at flere har et forhold til Rodgers' musikk, men det skulle da bare mangle!
Fisperumsen, tror absolutt solomaterialet hans kunne vært noe for meg. En god spiseskje rhythm & blues om dagen (i termens opprinnelige betydning!) holder en både frisk og rask.
Ta tårnet, Ebralidze!
-
- Belie
- Mood:
torjo wrote:Bra respons!
...i termens oppr. betydning finnes det utrolig mye fet musik å ta av.Har metervis av bluesmusikk stående hjemme i hyllene. Av Rodgers burde du absolutt starte med de nevnte skivene. De andre soloskiven er også absolutt hørbare,enn om litt mer softis /tilnærmet pop. Ett åpent sinn skal man ha når det gjelder musikk.
-
- Poser
- Mood:
Affen wrote:Har en ep med Paul Rodgers & Company som heter The Hendrix Set, der de framfører 5 Hendrix klassikere. Neal Schon på gitar for øvrig!
Den har jeg også Affen - mitt eks er faktisk det eneste eks. jeg har sett av skiva, tror nok at den ikke er av de aller enkleste å ramle over! Pokker for et backingband han har på skiva, samme som han gjorde Muddy Waters Blues turneen med; Neal Schon, Todd Jensen og Deen Castrononvo
-
- Poser
- Mood:
torjo wrote:Bra respons!
Tipper du kan "få fot" av Muddy Waters Blues Torjo
-
- Belieber
- Mood:
Bad Company - Straight Shooter
Shooting Star er kanon, likevell så gjør Bon Jovi en bedre versjon av nevnte sang!
Knall plate.......
Shooting Star er kanon, likevell så gjør Bon Jovi en bedre versjon av nevnte sang!
Knall plate.......
-
- Belieber
- Mood:
torjo wrote:Within_Temptation wrote:Shooting Star er kanon, likevell så gjør Bon Jovi en bedre versjon av nevnte sang!
Akkurat det kan jeg aldri tenke meg.
Det er fakta serru!
J.B.J & Richie Sambora knuser versjonen på S.S !
Bare hør den......
Edit:
Foretrekker faktisk Stage Dolls versjonen forran B.C også
Men, alt i alt så er S.S ei jævli bra plate!