Beste Deep Purple Mark III/IV-album?
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Beste Deep Purple Mark III/IV-album?
Slår sammen Mark III og Mark IV-utgivelser, ettersom sistnevnte kun ga ut et studioalbum.
Beste for min del, er Burn.
Thunderbear wrote:Slår sammen Mark III og Mark IV-utgivelser, ettersom sistnevnte kun ga ut et studioalbum.
Er enig med deg her gitt! Liker også Stormbringer meget godt, men Burn stikker av med seieren
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Stian wrote:Burn. Men det er utrolig lenge siden jeg har hørt Stormbringer, så jeg er ikke hundre prosent sikker. Stormbringer er ihvertfall den kuleste DP-tittelen, og en av de kuleste noensinne.
Enig i det!
For å si det slik; Hadde resten av albumet vært på høyde med tittelkuttet, hadde f**n meg Burn fått konkurranse!
Men utover tittelkuttet, Solider of Fortune og Lady Double Dealer, er det for mye vissent vis-vas til at jeg tenner skikkelig.
Tror Tittelkuttet (og kanskje de to andre jeg nevnte) er de låtene Blackmore har giddet å engasjere seg i, resten er Hughes-soul av "vanlig" standard. (uten å gå i dybden på hva jeg legger i det...)
"Burn" er et fantastisk album, og det beste av disse tre. Alle skivene her er uansett gode, og "Come Taste The Band" er betydelig bedre enn det ryktet en del grinebitere vil gi den.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
-
- Poser
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Burn, bandets beste skive
Synes også at Stormbringer er skikkelig grom skive - og den er en av de mest spilte Purpleskivene i mitt hjem. Vissent viss vass meg midt i brunøyet Thunderbear! Den er ikke like jevn som Burn men det som plager meg mest med denne skiva er hvor påfallende like Lady Double Dealer og Highball Shooter er!
Hva Affen's favoritt Purple-skive angår så er jeg helt på nett med Steinman i at den skiva er bedre enn sitt ullne rykte, men av like edel valør som Burn og Stombringer er den ikke
Synes også at Stormbringer er skikkelig grom skive - og den er en av de mest spilte Purpleskivene i mitt hjem. Vissent viss vass meg midt i brunøyet Thunderbear! Den er ikke like jevn som Burn men det som plager meg mest med denne skiva er hvor påfallende like Lady Double Dealer og Highball Shooter er!
Hva Affen's favoritt Purple-skive angår så er jeg helt på nett med Steinman i at den skiva er bedre enn sitt ullne rykte, men av like edel valør som Burn og Stombringer er den ikke
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Dick_Hardy wrote:"Burn" ER den beste Purple-skia.
Synes fortsatt Madshus er de beste skia, jeg!
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Stian wrote:Thunderbear wrote:Dick_Hardy wrote:"Burn" ER den beste Purple-skia.
Synes fortsatt Madshus er de beste skia, jeg!
Ikke Highway DynaStar?
He he, Knocking at your back-glatt door!
-
- Belieber
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Beste besetningen og Burn er den beste plata. Ikke bare gjør nykommerne en god jobb, Lord, Paice og Blackmore spiller så det slår gnister av høytalerne. Dessuten er reutgivelsen veldig god! Stormbringer er også enormt bra og jeg håper reutgivelsen kommer snart. Jeg liker den funky utgaven av bandet og synes det er fett at de gjør noe litt annerledes. Dessuten er Soldier Of Fortune verdens beste ballade. Come Taste The Band måtte høres et par ganger, men den funker i massevis og er den klart beste Deep Purple plata uten Ritchie Blackmore. Jeg vil nok si at Hughes redder Come Taste en smule ettersom Gettin' Tighter og This Time Around er de klart beste låtene på plata.
Hadde vært utrolig fett om Mark III fant veien til scenen igjen en vakker dag! Skjer nok ikke med det første, men jeg har inntrykk av at det er mer sannsynlig enn nok en Mark II-gjenforening (noe jeg heller ikke ville hatt noe imot)
Hadde vært utrolig fett om Mark III fant veien til scenen igjen en vakker dag! Skjer nok ikke med det første, men jeg har inntrykk av at det er mer sannsynlig enn nok en Mark II-gjenforening (noe jeg heller ikke ville hatt noe imot)
-
- Poser
- Mood:
Domination wrote:Beste besetningen og Burn er den beste plata. Ikke bare gjør nykommerne en god jobb, Lord, Paice og Blackmore spiller så det slår gnister av høytalerne. Dessuten er reutgivelsen veldig god! Stormbringer er også enormt bra og jeg håper reutgivelsen kommer snart. Jeg liker den funky utgaven av bandet og synes det er fett at de gjør noe litt annerledes. Dessuten er Soldier Of Fortune verdens beste ballade. Come Taste The Band måtte høres et par ganger, men den funker i massevis og er den klart beste Deep Purple plata uten Ritchie Blackmore. Jeg vil nok si at Hughes redder Come Taste en smule ettersom Gettin' Tighter og This Time Around er de klart beste låtene på plata.
Du har impeccable taste hva Burn og Stormbringer angår mann - more Power To You Glem nå for all del ikke Love Child, Dealer og You Keep On Moving hva CTTB angår
Domination wrote:Hadde vært utrolig fett om Mark III fant veien til scenen igjen en vakker dag! Skjer nok ikke med det første, men jeg har inntrykk av at det er mer sannsynlig enn nok en Mark II-gjenforening (noe jeg heller ikke ville hatt noe imot)
I dag er dagen din for gode svar som i høyeste grad tiltaler meg
-
- Belieber
- Mood:
Tror nok det er mer sannsynlig enn mark II med tanke på Blackmores forhold til Glover pr i dag...Domination wrote:Hadde vært utrolig fett om Mark III fant veien til scenen igjen en vakker dag! Skjer nok ikke med det første, men jeg har inntrykk av at det er mer sannsynlig enn nok en Mark II-gjenforening (noe jeg heller ikke ville hatt noe imot)
Tenebres wrote:Smoothie er altså litt som sex.
-
- Poser
- Mood:
Steve-Peck wrote:Tror nok det er mer sannsynlig enn mark II med tanke på Blackmores forhold til Glover pr i dag...Domination wrote:Hadde vært utrolig fett om Mark III fant veien til scenen igjen en vakker dag! Skjer nok ikke med det første, men jeg har inntrykk av at det er mer sannsynlig enn nok en Mark II-gjenforening (noe jeg heller ikke ville hatt noe imot)
Hughes har jo også bekrefta kontakt mellom han Coverdale, Lord og Blackmore. Mens Lord har selv lekt med tanken om å samle alle gjenlevende Purple-medlemmer for en gigantisk one-off.......
Tror garantert at det vil skje noe i løpet av få år
-
Topic author - Belieber
- Mood:
Lynchomaniac wrote:Hughes har jo også bekrefta kontakt mellom han Coverdale, Lord og Blackmore. Mens Lord har selv lekt med tanken om å samle alle gjenlevende Purple-medlemmer for en gigantisk one-off.......
Tror garantert at det vil skje noe i løpet av få år
Kan jo håpe.
Men for å si det sånn; Glenn Hughes er den av de fire du nevner som jeg stoler minst på, hva gjelder rykter om Mk III gjenforening.
Ikke et vondt ord om mannen, men han er den som definitivt ville ha mest å vinne på en slik deal!