Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Heavens Gate

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Heavens Gate

In control
1
9%
Living in hysteria
9
82%
Hell for sale
1
9%
Live for sale
0
No votes
Planet E
0
No votes
Boxed
0
No votes
Menergy
0
No votes

Total votes: 11

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Heavens Gate

Post by Wesker »

Jau, så har vi Heavens Gate da. Melodiøs power metal fra Tyskland, (for de som ikke visste det). Bandet bestod av blandt annet vokalist Thomas Rettke (minner fortsatt litt om Klaus Dirks i Mob Rules!) og gitarist Sascha Paeth, som nok mange Rhapsody/Luca Turilli fans har god kjennskap til. Han har vært produsent på de fleste skivene, og har også bidratt litt på den instrumentale biten. Blandt annet spilte han bass på "legendary tales", dog ikke som fullverdig bandmedlem. Rhapsody hadde jo ingen fast bassist på den tiden. Også er han fast bandmedlem i solobandet til Luca.
Men litt tilbake igjen til Heavens Gate nå, som tråden faktisk handler om. noe jeg nesten holdt på å glemme i alt line-up snakket mitt. Spørsmålet er jo veldig screamboardstandar: hvilket album er best??
Selv har jeg ikke alle skivene, men får vel se om jeg ikke for opparbeidet meg dit en dag. er kanskje ikke så farlig om jeg har alt, bare jeg har en del ihvertfall. Uansett så er "Planet E" skiva jeg har fått satt meg best inn i, av de platene de gav ut. Faktisk en perle av ei skive! Men jeg får nok avstå fra å stemme, til jeg får satt med ordentlig inn i bandets discography.

ReignInMetal
Belieber
Belieber
Mood:

Post by ReignInMetal »

Har ikke noen av de første skivene selv, men har hørt mye av de hos andre. Så derfor blir det vanskelig å huske hvilken som er best. Men jeg synes at de er et bra band med mange gode låter.
"Noas ark" låta på Planet E er jo en artig låt.
Goes without saying!

Oneliner fra ReignInMetal:
Hvorfor kan ikke heavy metal være stuerent, når kjøkkenet er fullt av stainless steel!?

hateyou
Belieber
Belieber
Mood:

Post by hateyou »

Huska at jeg likte dem for lenge siden. Husker ikke hvilket album jeg hørte.?? Tror de spilte det på et radio program som het Blackout.

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

ReignInMetal wrote:Har ikke noen av de første skivene selv, men har hørt mye av de hos andre. Så derfor blir det vanskelig å huske hvilken som er best. Men jeg synes at de er et bra band med mange gode låter.
"Noas ark" låta på Planet E er jo en artig låt.

Noah's Dream, hetern. sjefslåt! "animals went in two by two, hoorah hoorah. animals went in two by two hoorah hoorah. Animals went in two by two, the wasp and the ant and the kangeroo. and they all went in, to get out of the rain!"

Åhh..skikkelig gladlåt! :)

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Living In Hysteria er ganske så brukbar. Ellers er det mye svada.

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

AndersMarken wrote:Living In Hysteria er ganske så brukbar. Ellers er det mye svada.

Mye rart etter den ja.

Hell0ween
Embryo
Embryo
Mood:

Post by Hell0ween »

kjøpte Boxed for ett par dager siden, ufattelig rå plate, men den går vell under begrepet samleplate, siden den inneholder hele In Control og noen små EP'er.
In The Mood EP'en som fulgte med i Boxed er foressten knall, akustisk HG med litt samba-feeling til tider.

av andre Heavens Gate-plater, har jeg Hell for Sale og Livin' In Hysteria, og av disse to, troner sist-nevnte

så jeg går for Livin' In Hysteria

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

foressten litt kul den bonuslåta på "Hell for sale". ..."Always look on the bright side of life" :D (ja, monthy pyton cover. i tilfelle noen var i tvil :wink: )

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

foressten noen som har hørt "night of the dog" skiva? den de gav ut før de byttet navn til Heavens Gate. Steeltower het de den gang. lot være å ta med denne i pollen siden den ble utgitt under et annet navn.

har faktisk ikke hørt denne selv. skal ikke si hvilket selskap den er utgitt på jeg. for da begynner bare folk å disse skiva :lol:

her er tracklista foressten:

1. Intro
2. Night of the dog
3. Hell and fire
4. Saver my life
5. Angel's devil
6. Gotta believe no angel
7. Break the law
8. Powerdrive
9. Bring up the night
10. Devil's drummer

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Wesker wrote:foressten noen som har hørt "night of the dog" skiva? den de gav ut før de byttet navn til Heavens Gate. Steeltower het de den gang. lot være å ta med denne i pollen siden den ble utgitt under et annet navn.

har faktisk ikke hørt denne selv. skal ikke si hvilket selskap den er utgitt på jeg. for da begynner bare folk å disse skiva :lol:

her er tracklista foressten:

1. Intro
2. Night of the dog
3. Hell and fire
4. Saver my life
5. Angel's devil
6. Gotta believe no angel
7. Break the law
8. Powerdrive
9. Bring up the night
10. Devil's drummer

Mausoleum, en del tøft på den skiva faktisk. Tittelsporet er konge! Litt annen stil en Heaven's Gate da, råere og ikke så speeda. Mye minner om Priest, blant annet "Break The Law", ikke bare på grunn av tittelen...

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

Har den LP`n ståendes bak disken i sjappa. Glemt og forlatt bortsett fra bildet bakpå. Selvfølgelig nok et "classic" bandbilde fra Mausoleum bakpå den også. Jeg nekter å tro at folka i bandet så så j****g ut i virkeligheten. Mausoleums fotograf fortjener ære og berømmelse. En sann kunstner. Hypp på å kjøpe den sa du?.... budrunden starter på 1500; spenn.

Går forresten for Livin In Hysteria, men både In Control og "live" skiva er kule også.

LeifK
Poser
Poser
Mood:

Post by LeifK »

Ja fy f**n for et bilde. Han vesle, lyse dvaske fyren med bart (tror jeg)...Fyttikatta!

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

leifk wrote:Ja fy f**n for et bilde. Han vesle, lyse dvaske fyren med bart (tror jeg)...Fyttikatta!

ehh..kjipt da å være "rockstar" på det glade 80-tall. ble sikkert mye drugs og rock`n roll, men sex tror jeg ikke de gutta der så så mye til.

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

SoundOfNoise wrote:Har den LP`n ståendes bak disken i sjappa. Glemt og forlatt bortsett fra bildet bakpå. Selvfølgelig nok et "classic" bandbilde fra Mausoleum bakpå den også. Jeg nekter å tro at folka i bandet så så j****g ut i virkeligheten. Mausoleums fotograf fortjener ære og berømmelse. En sann kunstner. Hypp på å kjøpe den sa du?.... budrunden starter på 1500; spenn.
Går forresten for Livin In Hysteria, men både In Control og "live" skiva er kule også.

trur ru jeg driiiter penger heller?? :lol:

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Livin' in Hysteria, med Hell for Sale! på en god andreplass. De ble liksom aldri helt det samme etter det...
Image

SoundOfNoise
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise »

Wesker wrote:
SoundOfNoise wrote:Har den LP`n ståendes bak disken i sjappa. Glemt og forlatt bortsett fra bildet bakpå. Selvfølgelig nok et "classic" bandbilde fra Mausoleum bakpå den også. Jeg nekter å tro at folka i bandet så så j****g ut i virkeligheten. Mausoleums fotograf fortjener ære og berømmelse. En sann kunstner. Hypp på å kjøpe den sa du?.... budrunden starter på 1500; spenn.

ehh...nei, og håper for all del selv om du hadde gjort det ikke ville vært villig til å gi 1500; spenn for en Mausoleum skive. Det var en spøk.

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

SoundOfNoise wrote:
Wesker wrote:

ehh...nei, og håper for all del selv om du hadde gjort det ikke ville vært villig til å gi 1500; spenn for en Mausoleum skive. Det var en spøk.

skjønner det, mann :lol:
er vel ingen som betaler femtenhundre for EI skive vel? nei det sku tatt seg ut. jeg kunne dog ha gitt 1500 for den på en betingelse. At jeg skulle fått lov til å FÅ så mange skiver jeg hadde orket å bære ut av sjappa deres. (og ja. hadde selvsagt tatt med meg både sekker og bægger så det ska ittj stå på det! :lol: )'

ja ja.. det er lov å drømme, eller hva??! :D

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

er ikke så mange som har stemt ser jeg. men Living in hysteria leder ihvertfall.

keep on voting. men ikke bare stem. kom også med noen kommentarer til hvorfor du stemmer som du gjør! :)

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

kjøpte Boxed for ett par dager siden, ufattelig rå plate, men den går vell under begrepet samleplate, siden den inneholder hele In Control og noen små EP'er.
In The Mood EP'en som fulgte med i Boxed er foressten knall, akustisk HG med litt samba-feeling til tider.

av andre Heavens Gate-plater, har jeg Hell for Sale og Livin' In Hysteria, og av disse to, troner sist-nevnte

så jeg går for Livin' In Hysteria

boxed er en fet samling.

i tilegg til det du nevnte inneholder den EP'ene: "open the gate and watch" og "more hysteria"

introen på "open the gate.." minner meg litt om "follow the sign" av Helloween, egentlig. jeg får gåsehud av "open the gate"..fy f**n så tøft! tenk deg denne som intro til en konsert! :)

Topic author
Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

vil bare legge til at, av låtene på "in the mood" så synes jeg at "the children play" passer bedre som unplugged enn de andre låtene på skiva. selv om det fenger litt av resten også, men ikke på samme måte som de gjorde på original-innspillningene

Locked Previous topicNext topic