Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Slipknot

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Slipknot album?

Mate. Feed. Kill. Repeat. (1996)
13
21%
Slipknot (1999)
19
30%
Iowa (2001)
14
22%
Vol 3: The Subliminal Verses (2004)
17
27%
 
Total votes: 63
User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Affen wrote:
GladĂžks wrote:
Affen wrote:
GladĂžks wrote:
Vidar wrote:Med growlevokal, deathmetalriff og en hyperaktig trommis med doble basstrommer, blastbeats m.m. sÄ havner man automatisk utenfor nu-metal bÄsen.

Ups. Minn meg pÄ at jeg mÄ hive alle My Dying Bride-trÄder over fra doomforumet til ekstremmetalforumet.

Har MDB blastbeats!? Speed-doom? :lol:

MDB har brukt blastbeats, ja. Sjekk midtpartiet pÄ "The Raven and the Rose" pÄ The Dreadful Hours. Men nÄ la jeg forsÄvidt mest vekt pÄ growlevokal og deathmetalriffing.

Har ikke The Dreadful Hours nei. Men egentlig er MDB mer alternative metal enn Slipknot, sÄ jeg syns du skal ta Ä flytte alle MDB-trÄder over pÄ dette forumet jeg...

Du er en bitter mann, Affen. Hva er det som er sÄ galt med Ä kategorisere Slipknot som alternative metal? Har du fordommer mot sjangeren, kanskje?
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Forresten bra du lÊrer oss Ä tolke hvordan man skal vite hvor vi poster ting. Slipknot skal pÄ alternative, selv om det er extreme metal, og MDB har blastbeats og postes pÄ doom/gothic, sÄ da lurer jeg pÄ en ting: Hvor skal jeg poste neste DragonForce-topic? MÄ jo bli enten doom/gothic, eller extreme, siden de har kjapp riffing og blastbeats...
Image

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Affen wrote:Forresten bra du lÊrer oss Ä tolke hvordan man skal vite hvor vi poster ting. Slipknot skal pÄ alternative, selv om det er extreme metal, og MDB har blastbeats og postes pÄ doom/gothic, sÄ da lurer jeg pÄ en ting: Hvor skal jeg poste neste DragonForce-topic? MÄ jo bli enten doom/gothic, eller extreme, siden de har kjapp riffing og blastbeats...

DragonForce kjenner jeg ikke til, men i fÞlge bÄde metal-archives, bnrmetal og wikipedia sÄ er de power metal, sÄ da skal de pÄ HM-forumet.
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

GladÞks wrote:Hva er det som er sÄ galt med Ä kategorisere Slipknot som alternative metal? Har du fordommer mot sjangeren, kanskje?

Neida. Hadde ingen problem med Ä poste Korn, Rob Zombie og Faith No More pÄ alternative. Alle disse 3 er band jeg liker godt. Men jeg syns det er latterlig Ä putte et band som er sÄ brutalt og ekstremt som Slipknot i alternative metal, og som du kanskje har sett i denne trÄden er de fleste som har hÞrt pÄ bandet enig i at det burde vÊre pÄ extreme metal.
Image

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

Affen wrote:
GladÞks wrote:Hva er det som er sÄ galt med Ä kategorisere Slipknot som alternative metal? Har du fordommer mot sjangeren, kanskje?

Neida. Hadde ingen problem med Ä poste Korn, Rob Zombie og Faith No More pÄ alternative. Alle disse 3 er band jeg liker godt. Men jeg syns det er latterlig Ä putte et band som er sÄ brutalt og ekstremt som Slipknot i alternative metal, og som du kanskje har sett i denne trÄden er de fleste som har hÞrt pÄ bandet enig i at det burde vÊre pÄ extreme metal.

PÄ den andre sida ser jeg at bnr-metal og metal-archives begge refererer til Slipknot som nu-metal, og Wikipedia klassifiserer dem som bÄde nu-metal, alternative metal og rap metal, pick your choice. NÄ vil jeg tro at bÄde bnrmetal og metal-archives skrives av folk som kan sin metal, og det samme gjelder dem som skriver og oppdaterer sida til Slipknot pÄ Wikipedia. Videre gjengir ogsÄ roadrunner.com Wikipedias biografi om Slipknot nÄr man skal fÄ informasjon om bandet, sÄ det er tydelig at de gÄr god for det som stÄr der. Endelig syns jeg tydelig Ä huske at Ian Christe i sin "Sound of the Beast: The Whole Headbanging History of Heavy Metal" tar og nevner Slipknot pÄ sin liste over anbefalingsverdige nu-metal-bands - men der tar jeg et forbehold om at jeg husker feil.

Som sagt, hele verden ser ut til Ä referere til Slipknot som nu-metal / alternative metal, sÄ jeg ser ikke noe gigantisk problem her.
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

mantorgath
Belieber
Belieber
Posts: 12
Joined: 01 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by mantorgath »

det er vanskelig Ä plassere slipknot i en sjanger, de blir ofte plassert i nu-metal pga de er sÄpass variert i stilen, men vil pÄsta at det er mer ekstremt enn mye annen ekstrem metal.. de hÞrer hjemme i exxxtrem metal!
har heller aldri forstÄtt hvorfor slipknot blir sÄ uglesett av ekstrem-metal folket
Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Hvis jeg hadde trodd Machine Head og Slipknot var samme sjanger, tror jeg kanskje ikke jeg ville hivd meg ut i noen diskusjoner. Om noe.

User avatar

GladĂžks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by GladĂžks »

NÄ har vi diskutert temaet backstage, og kommet fram til at Slipknot skal fÄ lov til Ä kategoriseres bÄde som alternative metal og som extreme metal, og at spÞrsmÄlet om hvor den enkelte Slipknot-trÄd skal stÄ, avgjÞres av hvor den postes fÞrst (jfr. WASP, som godtas for bÄde HM-forumet og hardrockforumet).

SÄ nÄ blei du vel glad, Affen! :D
ElÀkööt supikoirat!

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

edit: blablabla
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Uansett sjanger, Slipknot er noe j***a mĂžl.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

ShinobiCenyon
Belieber
Belieber
Posts: 15
Joined: 18 Aug 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ShinobiCenyon »

Slipknot passer fint inn under alternative metal synes jeg. Brutal nu-metal.

OT (III): Jeg synes bÄde Iowa og Vol. 3 har noen j****g fete lÄter, men de har etter min mening et langt modnere sound pÄ VOl. 3. Derfor liker jeg den best.

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

GladÞks wrote:NÄ har vi diskutert temaet backstage, og kommet fram til at Slipknot skal fÄ lov til Ä kategoriseres bÄde som alternative metal og som extreme metal, og at spÞrsmÄlet om hvor den enkelte Slipknot-trÄd skal stÄ, avgjÞres av hvor den postes fÞrst (jfr. WASP, som godtas for bÄde HM-forumet og hardrockforumet).

SÄ nÄ blei du vel glad, Affen! :D

Takk! :D

*Klapp pÄ skuldra til GladÞks*
Image

User avatar

ZNDN
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ZNDN »

Slipknot kan vel ikke kategoriseres som et band innen en viss ramme. Ja, bandet kan kalles extreme metal, men det kan ogsÄ kalles nu. Bandet har mye av forskjellig innad i musikken, sÄ det blir umulig, and the genrefight rages on. Ja, de startet opp som et slags death metal band, og death metal ligger fortsatt som grunnstammen til bandet, MEN, etter som tiden gÄr, ny musikk dukker frem, har det ogsÄ skjedd med slipknot (tenk Ä utvikle seg! Det er IKKE tr00!!). De har hentet inn elementer fra bÄde nu metal, og "groove" metal som det kalles. Man hÞrer ofte de simple nu-riffene i vers her og der, og man hÞrer grooven overalt. Slipknot er et band som er brutalt som fy, og jeg kunne godt ha tenkt meg Ä sett dem live, for musikken passer jo som stÞpt til det.
Det er vel i bunn og grunn et utvanna Death Metal band, og grunnen til at de er sÄ enormt populÊre er vel pga den utrolige grooven bandet har fÄtt innad i lydbildet, som skiller seg ut fra en god del andre extreme band. At en 12 Äring kan like bandet er vel ogsÄ grunnen til at de ubernecro tr00 kvlt fjottene ikke liker det ogsÄ. Frontmennene i norsk svartmetall hadde vel sÄ vidt fÄtt hÄr pÄ pÞngla og i omrÄdet rundt rÞven nÄr de fant ut at de skulle vÊre onde og starta med ond musikk? AMIRITE? ;)

Og on topic: Det jeg liker best av bandet er faktisk DVDen Disasterpieces (tror det var navnet). Helt enorm konsert. Musikken blÄser ut hjernen i brutalitet, medlemmene like sÄ, de har med seg publikum & sceneshowet gruser.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

ZNDN wrote: At en 12 Ă„ring kan like bandet....

... sier sitt.

User avatar

ZNDN
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ZNDN »

TheUnborn wrote:
ZNDN wrote: At en 12 Ă„ring kan like bandet....

... sier sitt.

Du likte Trond Viggo nÄr du var 12 du da? Flesteparten her inne pÄ forumet begynte med metal fÞr eller rundt den alderen. Det gikk i de mest populÊre banda da ogsÄ. Hvorfor skal det vÊre forskjellig nÄ? Skal jeg synes Iron Miaden er dritt fordi sÄ mange begynte Ä hÞre pÄ de nÄr de var 10?

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

ZNDN wrote:
TheUnborn wrote:
ZNDN wrote: At en 12 Ă„ring kan like bandet....

... sier sitt.

Du likte Trond Viggo nÄr du var 12 du da? Flesteparten her inne pÄ forumet begynte med metal fÞr eller rundt den alderen. Det gikk i de mest populÊre banda da ogsÄ. Hvorfor skal det vÊre forskjellig nÄ? Skal jeg synes Iron Miaden er dritt fordi sÄ mange begynte Ä hÞre pÄ de nÄr de var 10?

Iron Maiden er iallefall ekte metal, og sorry for at jeg sier det, men det syns
jeg ikke Slipknot er. Bare trendy "brÄkete" sÞl.

HÞr dog gjerne pÄ Slipknot for min del, jeg skal ikke hudflette noen.

User avatar

ZNDN
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 27 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ZNDN »

Trendy? Er da et flust med "gudestatus" band som var trendy (og sikkert fortsatt er), selv om jeg ikke nekter for at Slipknot var trendy det og. Er vel ikke lenge til man ser slipknot skjorter pÄ H&M, slik man gjorde med Motorhead, Zeppelin, AC/DC osv? ;) Er jo under betengnelsen din av "ekte" de og.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Ja, og jeg syns det er helt latterlig Ă„ se Iron Maiden-skjorter som ser ut
som de er godt brukt, men ble produsert for 2 timer siden. Og folk som
ikke har hÞrt en klÞyva tone av bandet, men siden det trendy Ä ha pÄ seg....
Bokstavene "Motörhead" er ikke lenger en logo, men en merkevare. Jall.

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

TheUnborn wrote:
ZNDN wrote: At en 12 Ă„ring kan like bandet....

... sier sitt.
Jeg hÞrte pÄ Darkthrone da jeg var 12. :?
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

TheUnborn wrote:
ZNDN wrote:
TheUnborn wrote:
ZNDN wrote: At en 12 Ă„ring kan like bandet....

... sier sitt.

Du likte Trond Viggo nÄr du var 12 du da? Flesteparten her inne pÄ forumet begynte med metal fÞr eller rundt den alderen. Det gikk i de mest populÊre banda da ogsÄ. Hvorfor skal det vÊre forskjellig nÄ? Skal jeg synes Iron Miaden er dritt fordi sÄ mange begynte Ä hÞre pÄ de nÄr de var 10?

Iron Maiden er iallefall ekte metal, og sorry for at jeg sier det, men det syns
jeg ikke Slipknot er. Bare trendy "brÄkete" sÞl.

HÞr dog gjerne pÄ Slipknot for min del, jeg skal ikke hudflette noen.
Enig. Slipknot er noe forferdelig skvip, men for all del.
æ…šäž–æ†‚ć›œ

Locked Previous topicNext topic