Kiss - Del 2: Gene, Ace, Peter & Paul
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kiss - Del 2: Gene, Ace, Peter & Paul
Ă
ret er 1978, og Kiss har bygd seg opp til Ä bli et solid navn, og som rockehistoriens fÞrste band velger gutta Ä slippe hvert sitt soloalbum pÄ samme dag. Dette kan nok pÄ mange mÄter best beskrives som stormannsgalskap, og dermed et lite tegn pÄ at ikke alt er som det burde vÊre i Kiss. Soloplatene gir uansett fansen en mulighet til Ä bli litt bedre kjent med hvert enkelt medlem i bandet, og er sÄnn sett et spennende prosjekt.
"Gene Simmons" 4/6
Demonen Äpner veldig sterkt med "Radioactive", som setter en litt mystisk stemning pÄ den av soloplatene som er mest variert. GromlÄter av typen "True Confessions", "Man Of 1.000 Faces" og ikke minst fantastiske "Livin' In Sin" (med Cher som hysterisk fan), og den Beatles-aktige "See You Tonight", er med pÄ Ä gjÞre "Gene Simmons" til ei skive det er hyggelig Ä hÞre pÄ. "When You Wish Upon A Star" er pÄ sin side et snodig utskudd man kan finne interessant, og svÊrt overraskende fra demonen.
"Ace Frehley" 4/6
Etter at han kun har sunget et par lĂ„ter sĂ„ langt med Kiss, er det mye Ă„ glede seg over for Ace-fansen nĂ„r mannen solodebuterer. "Rip It Out" er en kanonĂ„pning, mens "Speedin' Back To My Baby", "What's On Your Mind" og klassiske "New York Groove" holder standarden oppe pĂ„ deler av plata. Stilmessig leverer gitaristen hva man kunne forvente etter "Shock Me" og "Rocket Ride", men litt ujevnt er dette â akkurat som nĂ„r det gjelder Genes plate. Ace redder seg uansett helhetlig godt i land, og avslutter med den gode instrumentalen "Fractured Mirror".
"Peter Criss" 3/6
Peter drar seg i retning av tradisjonell R&B, og treffer sÄnn sett fansen dÄrlig. Dette til tross er det godt stoff her, deriblant de veldig gode "Don't You Let Me Down" og "You Matter To Me". Dette er uansett plata du virkelig mÄ vÊre i riktig humÞr for spille, men den kan altsÄ funke i riktig setting.
"Paul Stanley" 5/6
Vinneren her er utvilsomt Paul, som leverer en herlig samling sterke lÄter. Der alle andre soloplater inneholder svakere spor, leverer Paul ni glimrende tilskudd til Kiss-katalogen. Stilmessig er dette ogsÄ plata som er nÊrmest Kiss, og det er bare Ä ta av seg hatten for "Tonight You Belong To Me", "Wouldn't You Like To Know Me", "It's Alright", "Take Me Away (Together As One), "Love In Chains", og det utrolig flotte "Hold Me, Touch Me (Think Of Me When We're Apart)".
"Gene Simmons" 4/6
Demonen Äpner veldig sterkt med "Radioactive", som setter en litt mystisk stemning pÄ den av soloplatene som er mest variert. GromlÄter av typen "True Confessions", "Man Of 1.000 Faces" og ikke minst fantastiske "Livin' In Sin" (med Cher som hysterisk fan), og den Beatles-aktige "See You Tonight", er med pÄ Ä gjÞre "Gene Simmons" til ei skive det er hyggelig Ä hÞre pÄ. "When You Wish Upon A Star" er pÄ sin side et snodig utskudd man kan finne interessant, og svÊrt overraskende fra demonen.
"Ace Frehley" 4/6
Etter at han kun har sunget et par lĂ„ter sĂ„ langt med Kiss, er det mye Ă„ glede seg over for Ace-fansen nĂ„r mannen solodebuterer. "Rip It Out" er en kanonĂ„pning, mens "Speedin' Back To My Baby", "What's On Your Mind" og klassiske "New York Groove" holder standarden oppe pĂ„ deler av plata. Stilmessig leverer gitaristen hva man kunne forvente etter "Shock Me" og "Rocket Ride", men litt ujevnt er dette â akkurat som nĂ„r det gjelder Genes plate. Ace redder seg uansett helhetlig godt i land, og avslutter med den gode instrumentalen "Fractured Mirror".
"Peter Criss" 3/6
Peter drar seg i retning av tradisjonell R&B, og treffer sÄnn sett fansen dÄrlig. Dette til tross er det godt stoff her, deriblant de veldig gode "Don't You Let Me Down" og "You Matter To Me". Dette er uansett plata du virkelig mÄ vÊre i riktig humÞr for spille, men den kan altsÄ funke i riktig setting.
"Paul Stanley" 5/6
Vinneren her er utvilsomt Paul, som leverer en herlig samling sterke lÄter. Der alle andre soloplater inneholder svakere spor, leverer Paul ni glimrende tilskudd til Kiss-katalogen. Stilmessig er dette ogsÄ plata som er nÊrmest Kiss, og det er bare Ä ta av seg hatten for "Tonight You Belong To Me", "Wouldn't You Like To Know Me", "It's Alright", "Take Me Away (Together As One), "Love In Chains", og det utrolig flotte "Hold Me, Touch Me (Think Of Me When We're Apart)".
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly
http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams
-
- Beli
- Mood:
Her stÄr det mellom Starchild og Space-Ace. Veldig gode skiver begge to. Simmons' skive er som Steinman skriver den mest varierte skiva, noe som resulterte i variert kvalitet pÄ lÄtene. Peter Criss viser en helt annen side av seg pÄ sin skive, men den har aldri fenget meg. Desidert den svakeste skiva med Kiss-logoen pÄ noensinne.
Stemmen min havner til slutt pÄ Ace, da det er denne jeg mest pÄ av solo-skivene. Imorra kunne jeg kanskje ha sagt Paul...
Stemmen min havner til slutt pÄ Ace, da det er denne jeg mest pÄ av solo-skivene. Imorra kunne jeg kanskje ha sagt Paul...
Ace Frehley er vel den eneste.
Litt merkelig at trÄdstarteren ikke har stemt, ettersom han setter Paul hÞyest som har til nÄ 0 stemmer
Litt merkelig at trÄdstarteren ikke har stemt, ettersom han setter Paul hÞyest som har til nÄ 0 stemmer
Paul fÄr min stemme her, med Ace like bak. Genes skive har jeg aldri tatt helt av pÄ, men Peter fÄr ufortjent mye tyn. Syns faktisk skiva hans er bedre enn Genes.
Da blir det sÄnn her da:
1.Paul 5+
2.Ace 5
3.Peter 4-
4.Gene 3
Da blir det sÄnn her da:
1.Paul 5+
2.Ace 5
3.Peter 4-
4.Gene 3
stÄr mellom Ace og Gene, men Gene-plata vinner sÄvidt pga. de herlig mongoloide idéene her og der. det er den jeg har spilt mest, ledd mye bÄde av og med. haha! mÄ hive den pÄ nÄ.
-
- Belieber
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Ace's skive er et lite hakk bedre enn Pauls
Mao. denne rangordninga;
1. Ace 5
2. Paul 4 sterk
3. Gene 4
og gudhjelpemegsÄlangtbakirekka............... Peter's skive knapt nok verdt sylige kommentarer
Mao. denne rangordninga;
1. Ace 5
2. Paul 4 sterk
3. Gene 4
og gudhjelpemegsÄlangtbakirekka............... Peter's skive knapt nok verdt sylige kommentarer
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjĂŠm helt i fra Ă sbygda je"!
Being a Klopp-timist YNWA <3
Uavgjort mellom Ace og Paul her, selv om jeg ikke synes noen av soloskivene holder spesielt hÞyt nivÄ, for Ä si det mildt. Ace trekker det lengste strÄet pga "Rip It Out", selv om ogsÄ "Tonight You Belong to Me" er ei veldig bra lÄt. Begge disse burde vÊrt inkludert i Kiss' live-sett fremfor lÄter som "Radioactive" og "New York Groove".
Genes skive er ikke mye Ä juble over, men er et mesterverk i forhold til Peters, som er sÄ ute Ä kjÞre at det bare har blitt morsomt. "That's the Kind of Suga Papa Likes"? Ord blir overflÞdige...
Genes skive er ikke mye Ä juble over, men er et mesterverk i forhold til Peters, som er sÄ ute Ä kjÞre at det bare har blitt morsomt. "That's the Kind of Suga Papa Likes"? Ord blir overflÞdige...
-
- Poser
- Mood:
-
Topic author - Poser
- Mood:
GladĂžks wrote:Er det noen tvil om at det er Ace Frehley som er korrekt svar her?
Ja.
hateu wrote:Litt merkelig at trÄdstarteren ikke har stemt, ettersom han setter Paul hÞyest som har til nÄ 0 stemmer
Jeg har stemmerunden min nÄ, sÄ borgerplikten er gjort.
The beating of my heart is a drum and it's lost