The Angel and the Dark River: Beste låt?
-
Topic author - Be
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
The Angel and the Dark River: Beste låt?
Da har vi kommet til tredje studioalbum i serien, gitt ut i 1995. ja Gladøks jeg er treig men det er My Dying Brides musikk også.
På dette albumet var det plutselig ingen gurglevokal, noe jeg brukte lang tid på å akseptere. Albumet har ingen dødpunkter, kanskje med unntak av åpningssporet (her vet jeg mange er uenige med meg, men låta er i mine ører ganske kjedelig og uinspirert).
Albumet ble stående i hylla lenge før jeg tok den frem og begynte å nyte musikken. Når 'Like Gods of the Sun' kom ut senere, trodde jeg at My Dying Brides knallperiode var over, men heldigvis kom den mer makabre stemningen - med gurglevokal - tilbake senere i diskografien, tjooo!!!
I motsetning til de to første albumene, synes jeg det er mye enklere å plukke ut en favoritt på dette albumet - jeg synes 'A Sea to Suffer In' er den klart beste låta på 'The Angel and the Dark River'.
På dette albumet var det plutselig ingen gurglevokal, noe jeg brukte lang tid på å akseptere. Albumet har ingen dødpunkter, kanskje med unntak av åpningssporet (her vet jeg mange er uenige med meg, men låta er i mine ører ganske kjedelig og uinspirert).
Albumet ble stående i hylla lenge før jeg tok den frem og begynte å nyte musikken. Når 'Like Gods of the Sun' kom ut senere, trodde jeg at My Dying Brides knallperiode var over, men heldigvis kom den mer makabre stemningen - med gurglevokal - tilbake senere i diskografien, tjooo!!!
I motsetning til de to første albumene, synes jeg det er mye enklere å plukke ut en favoritt på dette albumet - jeg synes 'A Sea to Suffer In' er den klart beste låta på 'The Angel and the Dark River'.
Første halvdel, ja. De 6 minuttene med støy burde de fått bank for.Tenebres wrote:The Cry of Mankind er MDBs beste låt, så det var en enkel sak.
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood
A bottle of wine and a bucket of blood
Perfekt for å sove i hvert fall... veldig beroligende og stemningsfult. Men det er bare å trykke på neste spor for å hoppe over, verre er det ikke sjø.Onkel Ond wrote:Første halvdel, ja. De 6 minuttene med støy burde de fått bank for.Tenebres wrote:The Cry of Mankind er MDBs beste låt, så det var en enkel sak.
Nytt kremalbum med bare kramgoda låtar. "From Darkest Skies" var vel favoritten når skiva kom, syns jeg å huske, "The Cry of Mankind" er selvsagt en evig klassiker, og "Your Shameful Heaven" er ei glemt perle. Men i dag tror jeg jeg vil være følsom og laidback, og stemmer "Two Winters Only".
Eläkööt supikoirat!
Tenebres wrote:Utrolig kul gitarlyd på denne skiven, forresten. Forholdsvis god gitarlyd også på Like Gods, men altfor høy ift. de andre instrumentene.
Foretrekker gitarlyden på "As the Flower Withers", jeg for min del. Røtin og herlig.
Tenker i samme baner som Gladøks, men tror jeg ville stemt på nesten alle sangene før Cry of Mankind, selv om det er en klassiker. Endte opp med "From Darkest Skies"
Forøvrig en av tidenes beste skiver.
Forøvrig en av tidenes beste skiver.
-
- Poser
- Mood:
Så enkelt kan det sies.sumostig wrote:Tenebres wrote:The Cry of Mankind er MDBs beste låt, så det var en enkel sak.
ROCK!
-
- Belieber
- Mood:
From darkest skies!. Cry of mankind er en klassiker ja, men ikke den beste på skiven.
"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"
Kanonplate! Men er enig med Malebogia at "The Cry of Mankind" er litt kjedelig til tider....kunne valgt hvilke som helst av de andre sporene og da havner valget på "Your Shameful Heaven"
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.
Synes Turn Loose the Swans er helt fantastisk, men har ikke fått sansen for denne enda. Likte forsåvidt ikke førstnevnte så godt de første gangene heller, så jeg burde vel gi den noen flere runder. Husker spesielt at jeg irriterte meg over vokalen, som var j****g sytete.
-
- Belieber
- Mood:
From Darkest Skies! Jeg elsker begynnelsen, og ikke minst teksten! A Sea to Suffer in og Your Shameful Heaven er også nydelige, men når ikke helt opp. Det var vel The Cry of Mankind jeg likte best da jeg først hørte skiva, men den har jeg desverre klart å bli litt lei av.
They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know
But they don't know the things I know
-
- Belieber
- Mood:
The Cry of Mankind, definitivt! bare tittelen er gåsehudmateriale. mmmm
hehe, blunk blunk, hehe