Amon Amarth
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Amon Amarth
Svenske vikinger som spiller death metal. Joda, funker som f**n det! Ekstremt tøfft live også, bare så det er sagt. Kjører en poll her, da jeg endelig har fått hørt alle skivene (mangler dog ep'en og debuten i samlinga fortsatt).
Bandet debuterte med ep'en Sorrow Throughout The Nine Worlds på Pulverized i 1996:
De blei seinere signa med selveste Metal Blade, som har alle bandets fullengdere. Vokalist Johan Hegg, gitarist Olavi Mikkonen og bassist Ted Lundström har vært med hele veien, og tidligere Opeth-trommis Martin Lopez var med på debutskiva. Dagens besetning debuterte i 1999 på The Avenger, og har vært stabil siden. I tillegg til Hegg, Mikkonen og Lundström, har vi Johan Söderberg på gitar og Fredrik Andersson på trommer.
Bandets album:
Once Sent From The Golden Hall
The Avenger
The Crusher
Versus The World
Fate Of Norns
With Oden On Our Side
Bandet har gradvis blitt bedre med årene, og debuten er etter min mening den svakeste. Favoritten må bli en av de 3 siste, men klarer ikke helt bestemme meg. Beste enkeltlåter er Pursuit Of Vikings og Valhall Awaits Me, men de 3 siste er jevnt over veldig gode album, og både The Avenger og The Crusher er god de og, om enn noe svakere.
Bandet debuterte med ep'en Sorrow Throughout The Nine Worlds på Pulverized i 1996:
De blei seinere signa med selveste Metal Blade, som har alle bandets fullengdere. Vokalist Johan Hegg, gitarist Olavi Mikkonen og bassist Ted Lundström har vært med hele veien, og tidligere Opeth-trommis Martin Lopez var med på debutskiva. Dagens besetning debuterte i 1999 på The Avenger, og har vært stabil siden. I tillegg til Hegg, Mikkonen og Lundström, har vi Johan Söderberg på gitar og Fredrik Andersson på trommer.
Bandets album:
Once Sent From The Golden Hall
The Avenger
The Crusher
Versus The World
Fate Of Norns
With Oden On Our Side
Bandet har gradvis blitt bedre med årene, og debuten er etter min mening den svakeste. Favoritten må bli en av de 3 siste, men klarer ikke helt bestemme meg. Beste enkeltlåter er Pursuit Of Vikings og Valhall Awaits Me, men de 3 siste er jevnt over veldig gode album, og både The Avenger og The Crusher er god de og, om enn noe svakere.
Pursuit of Vikings er mildt sagt bra, ja. Hoho! Ikkje berre litt fengande heller.
Kven av skivene som er best er litt vanskeleg å sei. Det er mykje likt, noko som er svakheiten til Amon Amarth. Men eg gjer som Marken og stemmer Versus the World, mykje pga Death In Fire og Bloodshed som også er knallåtar.
Kven av skivene som er best er litt vanskeleg å sei. Det er mykje likt, noko som er svakheiten til Amon Amarth. Men eg gjer som Marken og stemmer Versus the World, mykje pga Death In Fire og Bloodshed som også er knallåtar.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Marken wrote:Overlegen seier til Versus the World. Den er meget bra. Ingen av de andre skivene er i nærheten engang, og spesielt sisteskiva var veldig skuffende.
Kødder du? Syns alle de 3 siste er meget bra, så bra at jeg sliter med å velge!?
-
- Belieber
- Mood:
Synes egentlig detter et et ganske kjedelig band. Har hørt alle utgivelsene, og er det et album som stakk seg spesielt frem, var det Versus The World, og noen låter fra de eldre utgivelsene. Men Versus The World likte jeg ganske godt for noen år siden. Men ellers ganske intetsigende og kjedelig.
Affen wrote:Marken wrote:Overlegen seier til Versus the World. Den er meget bra. Ingen av de andre skivene er i nærheten engang, og spesielt sisteskiva var veldig skuffende.
Kødder du? Syns alle de 3 siste er meget bra, så bra at jeg sliter med å velge!?
Ja, jeg kødder Selvsagt gjør jeg ikke det. Versus the World er milevis foran de andre, men som både du og Shitrock påpeker, så er Pursuit Of Vikings grisebra.
-
- Spermatozoon
- Mood:
Et genialt band. Står vel mellom de tre siste, kanskje med vs the world og With Oden on our side et lite hakk foran fate of norns. Klarer dog ikke bestemme meg.
Hvilket skulle bevises.
Versus the World er den eneste jeg orker å høre på i mer enn ti minutter. Synes hele diskografien ellers er en eneste ensformig ursuppe av riff.
http://www.heavymetal.noThere's nothing wrong with ethnic cleansing, most ethnics I've encountered need a bloody good wash.
http://detflotteord.wordpress.com/
Debuten, With Oden On Our Side er også bra. De har gitt ut mye som ligner på debuten, unntatt den siste...
Har kun Vs the World, og ble ikke fristet til å sjekke ut mer, spesielt siden mange synes den er den beste. Greit nok i ekstremt små doser (1-2 låter av gangen).
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.
Stemte på With Oden on our side. Versus the world er også knall, men har sansen for at Amon Amarth stadig viser at de kan bedre. Enkelte deler av With oden on our side blir litt tørre, men Valhall awaits me, Runes to my memory, Hermods ride to hel og Gods of war arise har så fete riff og tekster at de trekker skiva HØYT opp!
-
Topic author - Rocker
- Mood:
Stemte til slutt sisteskiva jeg og etter å ha tenkt litt på det.
Men fy f**n, sjekk videoen til The Pursuit of Vikings da! Ingen andre som fikser den looken og stilen der så bra som disse gutta. Rett og slett j****g fett... Og sjekk den fete, groovy bassen på låta, instant ståkuk av den basslyden der!
Men fy f**n, sjekk videoen til The Pursuit of Vikings da! Ingen andre som fikser den looken og stilen der så bra som disse gutta. Rett og slett j****g fett... Og sjekk den fete, groovy bassen på låta, instant ståkuk av den basslyden der!
Affen wrote: Men fy f**n, sjekk videoen til The Pursuit of Vikings da! Ingen andre som fikser den looken og stilen der så bra som disse gutta. Rett og slett j****g fett... Og sjekk den fete, groovy bassen på låta, instant ståkuk av den basslyden der!
Faktisk; fet låt, og fet video.
'Till, in Time's stayless stealthy swing,
-
- Poser
- Mood:
Forferdelig skitband av dimensjoner.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!
Synes de har et par fete riff på de skivene jeg har hørt, men bandet er jo flaut... Og er enig med olavr; Konserten på Inferno var mildt sagt kjedlig.
Makan til elendig frontfigur...
Makan til elendig frontfigur...
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT