Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Cirith Ungol - One Foot In Hell (1986)

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

With one foot in hell the other in ...

Blood & Iron
2
40%
Chaos Descends
0
No votes
The Fire
0
No votes
Nadsokor
1
20%
100 MPH
0
No votes
War Eternal
1
20%
Doomed Planet
1
20%
One Foot in Hell
0
No votes
 
Total votes: 5
User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Cirith Ungol - One Foot In Hell (1986)

Post by MikkelRev »

Image


"One year we had some of our equipment stolen and were generally fucked with during one of these competitions" - Rob. Cirith Ungol wrote the song One Foot In Hell about that ill-fated night."
-Rewind... Cirith Ungol (bio) by Perry M. Grayson

One Foot In Hell klokker inn på nøyaktig 35:35, og må kunne sies å være den heavy'este, mest power metalliske og "in your face" av alle bandets plater. Albumet ble co-produsert av Metal Blades grunder, Brian Slagel. Noen år i forveien hadde han gitt ut den første Metal Massacre-samleren med en eksklusiv Cirith Ungol låt på. Dette er det siste albumet med den klassiske albumbesetningen (hvis noe sånt kan sies om Cirith Ungol) bestående av Baker/Fogle/Garven/Flint. 100 MBP er en låt skrevet av Greg Lindstrom, selv om han var ute av bandet allerede etter første plate. Nadsokor handler om Michael Moorcocks saga om Elric of Melniboné og er ifølge King Fowley "one of the least interesting ever penned from the band" (!). One Foot In Hell blir av King Fowley sammenlignet med Motörhead's Orgasmatron. Ingen dårlig sammenligning - samme år og god metallkvalitet på begge to!

"Well, this is it-- the album NME readers called the worst metal album in history." ifølge en Amazonanmelder. Det skal sies at jeg ikke er fast leser av NME, for denne platen er knusebra! Det er egentlig kun 100 MPH jeg kunne forestille meg å skippe... ja jeg skipper faktisk den. War Eternal var den aller første CU-låten jeg hørte, og den som vekte min ungolske interesse. Beste låt står mellom den, Chaos Descends (som Opeth82 nettopp trakk fram i sin månedsstafett), den sangen som er "one of the least interesting ever penned from the band" og tittelsporet.

Norway Hallgeir Fisketjon, Jon Kristiansen

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Du stemmer ikke sjøl altså? Min stemme går til Nadsokor, litt på trass, men den er vel verdt det. Hmm, det er lenge siden jeg har hørt på denne...
"Even s***n wears leather"

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Det ble War Eternal pga den har hatt størst betydning for meg. Og den er musikalsk ganske variert.

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Blood & Iron. Blir f**n ikke tøffere enn det.

User avatar

MoRn
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MoRn »

Eon wrote:Blood & Iron. Blir f**n ikke tøffere enn det.
ach ja

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Knallsolid skive hele veien, men har en ekstra forkjærlighet for Doomed Planet...
Image

Locked Previous topicNext topic