Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Death Cult Armageddon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Death Cult Armageddon

Allegiance
3
10%
Progenies of the Great Apocalypse
9
29%
Lepers Among Us
0
No votes
Vredesbyrd
6
19%
For the World to Dictate Our Death
0
No votes
Blood Hunger Doctrine
0
No votes
Allehelgens Død I Helveds Rike
8
26%
Cataclysm Children
0
No votes
Eradication Instincts Defined
3
10%
Unorthodox Manifesto
0
No votes
Heavenly Perverse
2
6%

Total votes: 31

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Death Cult Armageddon

Post by Vorax »

Fått j****g kick på denne de siste dagene. Har alltid sett på denne skiva som en nedtur etter SBD og PEM, men fy f**n her er det mye mektig musikk. Vanskelig å velge favoritter, for her er det veldig mye bra, men jeg har j****g sansen for Allegiance og Allehelgens Død I Helveds Rike, men det er ikke til å stikke under en stol at også Eradication Instincts Defined, Vredesbyrd, Unorthodox Manifesto og Progenies of the Great Apocalypse er monsterlåter. Det er vel kun Lepers Among Us som kan kalles kjedelig og en aldri så liten nedtur. Samme kan vel sies om For the World to Dictate Our Death og Blood Hunger Doctrine, men disse har vertfall en del gode partier.

Soleklar femmerskive vertfall, og minst like god som PEM.

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Dimmu's desidert beste utgivelse. Kongealbum som fæænz!

Allehelgens Død I Helveds Rike er best.

manndaudsvinter
Spermatozoon
Mood:

Post by manndaudsvinter »

Et elendig stykke musikk. Kjøpte plata for 6 år siden uhørt bare fordi det var Dimmu Borgir. Skuffelsen var derfor stor da jeg hadde
forventet meg noe i retning av samme kvalitet som EDT eller SBD. Dimmus styrke var jo alltid de fengende synthmelodiene (spellbound, in deaths embrace, grotesquery etc.).

På DCA er dette nesten helt fraværende. Riffene er kjipe, umelodiøse, kjedelige, masete og vokalen er alt for tam. Nesten hip hop-rap med hes stemme.

Synthen/orkesteret durer og går i bakgrunnen uten mål og mening. Den er der bare for å lure oss til å tro at musikken holder mål, mens det i virkeligheten bare er variasjoner over 2-3 toner (max) i hver låt. Hjeper ikke å legge på 40 strykere når man ikke har laget en eneste brukbar melodi.

Noen ålreite partier var det likefullt. Innledningen og avslutningen på Vredesbyrd, samt renvokalpartiet i Allehelgens er akseptabelt. Blir vel 2 minutter til sammen det.

Kort sagt en drittplate som aldri hadde vært i mitt hus om det ikke var for at det stod Dimmu Borgir på coveret.

1,5/10

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Veldig kjedelig album. Kicka ikke på ei eneste låt, og skiva forsvant fort ut av samlinga.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Starten på slutten. Terningkast 2.
Synes skiva som kom før var ok, og Dimmus beste pr dags dato. Alt annet bandet har gjort er middels eller under pari.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Knallskive hele veien, med unntak av bonussporet s***n My Master, som er ei skikkelig drittlåt.

Står mellom Allegiance, Progenies of the Great Apocalypse, Cataclysm Children og Unorthodox Manifesto for min del. Skivas 4 klart beste låter. Solid 5er-skive!
Image

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

jeg er enig med mardvk...

i Euphoric misantablablabla er et bra stykke ekstremmetall og deathcult armageddom er schlapp og lite spennende... skal ha pluss for bathorycover!
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Æsel
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Æsel »

Husker jeg likte å synge med på "smerte, mitt hjerte, d***n døtte", men DB i det store og hele er så uengasjerende og innøretogutlikefort at jeg ikke gidder å.

Voidhanger
Poser
Poser
Mood:

Post by Voidhanger »

Av det eg har høyrd er "Devil's Path" den einaste tilnærma bra låta dei har laga (om ein ser vekk frå den flaue synthen). Einaste eg har høyrd av materialet etter PME er den låta som var med i "Hellboy", og det var rein analsekret.

Hege
Poser
Poser
Mood:

Post by Hege »

Denne skiva var mitt første møte med Dimmu, og jeg setter ikke skiva spesielt høyt. Svak firer. Progenies er kanskje oppbrukt, men jeg anser den som den beste låta på skiva.

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

Voidhanger wrote:Av det eg har høyrd er "Devil's Path" den einaste tilnærma bra låta dei har laga (om ein ser vekk frå den flaue synthen). Einaste eg har høyrd av materialet etter PME er den låta som var med i "Hellboy", og det var rein analsekret.

Devil's Path er vel den beste låta deres ja.

Når det gjelder DCA, så likte jeg den ikke når den kom ut. Og med tanke på hvordan musikksmaken min har utviklet seg de siste årene, så er jeg brennsikker på at jeg ikke liker skiva i dag heller.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMünchhausen »

Det eneste riktige er å kvitte seg med denne skiva. Samlinga mi ble vesentlig bedre etter at den forsvant.

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mr. Wildside »

Har helt siden den kom ut hatt Vredesbyrd som favoritt, så da går min stemme til den.

Kan også legge til at det til tider er en del misheard lyrics når jeg hører på den, f.eks i starten hvor jeg er bombesikker på at det synges "Reis deg opp du raske kriger" :lol:

Tomas
Poser
Poser
Mood:

Post by Tomas »

Min favoritt av Dimmu Borgir og Progenies... er feteste låt. At jeg er enig med Affen ang. denne platen får jeg vel bare overleve.
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Opeth82
Poser
Poser
Mood:

Post by Opeth82 »

j****g fet skive og muligens den beste Dimmu skiva. Eradication Instincts Defined er favoritten
Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

Böh!
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Böh! »

manndaudsvinter wrote:Et elendig stykke musikk.

Av eit fælt band.

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Mood:

Post by Goatblessed necropenis »

Stort sett kjedelig og fullstendig uinteressant skive hele veien, med unntak av bonussporet "s***n my master" som er en skikkelig kongelåt.

Regner med at de som virkelig har interesse for skikkelig black metal glatt har oversett Dimmu Borgir de senere år.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

stunix
Belieber
Belieber
Mood:

Post by stunix »

Bonussporet "s***n My Master".
Image

Vlad
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Vlad »

sumostig wrote:Dimmu's desidert beste utgivelse. Kongealbum som fæænz!

Allehelgens Død I Helveds Rike er best.

du sa det for meg.Takk
En af dem er Kim Jubas på 33 år, der drømmer om en tilværelse udenfor Kofoedsminde. Han har dog selv erkendt, at det nok ikke bliver foreløbig. Han har alene i løbet af det seneste halve år haft fem voldsepisoder.

MARDVK
Rocker
Rocker
Mood:

Post by MARDVK »

Goatblessed necropenis wrote:Stort sett kjedelig og fullstendig uinteressant skive hele veien, med unntak av bonussporet "s***n my master" som er en skikkelig kongelåt.

Det er jo Bathory-låt, er det ikke? Ikke rart den er bra isåfall.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

Locked Previous topicNext topic