Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Hva er det beste albumet til Yngwie Malmsteen?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Yngwie-album?

Rising Force (1984)
9
23%
Marching Out (1985)
13
33%
Trilogy (1986)
7
18%
Odyssey (1988)
5
13%
Eclipse (1990)
3
8%
Fire and Ice (1992)
0
No votes
The Seventh Sign (1994)
0
No votes
Magnum Opus (1995)
0
No votes
Facing the Animal (1997)
1
3%
Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra (1998)
1
3%
Alchemy (1999)
0
No votes
War to End All Wars (2000)
0
No votes
Attack!! (2002)
0
No votes
Unleash the Fury (2005)
0
No votes
Perpetual Flame (2008)
1
3%

Total votes: 40

Topic author
manndaudsvinter
Spermatozoon
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hva er det beste albumet til Yngwie Malmsteen?

Post by manndaudsvinter »

Jeg lette, og fant merkelig nok ingen tråder om dette, så da må noen ta ansvar.

Mannen har mildt sagt vært j****g produktiv de siste 25 årene. Selv liker jeg hans tidligere verke aller best, og favoritten er nok Marching Out. Men alt på 80 og 90-tallet er knall.

Jeg er ihvertfall helt med når man blander sammen heavy metal og klassisk musikk fra barokken.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Har alltid pussig nok slitt litt med Yngwie. Men av det jeg har hørt liker jeg Odyssey skiva veldig godt (stemmer på den) men Facing the animal også er ei helt grei skive.

Freeze
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Freeze »

Marching Out!

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Vanskelig. Firkløveret Eclipse, Fire & Ice, Seventh Sign og Magnum Opus er knall. Trilogy og Odyssey duger også i massevis.
Stemmer Eclipse i dag ettersom skiva inneholder mannens aller beste låt, nemlig Motherless Child.

Prim
Spermatozoon
Mood:

Post by Prim »

Marken wrote: Stemmer Eclipse i dag ettersom skiva inneholder mannens aller beste låt, nemlig Motherless Child.

Oh yes! Motherless Child er en favoritt her i gården også. Har tatt frem Yngwie-platene igjen, så jeg tenkte jeg skulle starte en tråd om ham, men søkte først og fant denne her.

Utrolig jevnt kvalitetsnivå Yngwie's album, det eneste som trekker litt ned er 'War To End All Wars', og da mye pga. produksjonen. Ellers har mannens album vært den ene godbiten etter den andre, og de albumene jeg liker best totalt sett er Eclipse og debuten. Det er noe helt spesielt med de instrumental-låtene på RF som hever den til klassiker-status, synes nå jeg.

Og coveret på Perpetual Flame - priceless!
Ingen elg akkurat nå.

Mr. Wildside
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Mr. Wildside »

Image

Prim
Spermatozoon
Mood:

Post by Prim »

Mr. Wildside wrote:Image
Sjefsplate, og nok et priceless cover. Litt tam lyd (ihvertfall i forhold til Marching Out), men den der har en rekke klassiske låter.
Ingen elg akkurat nå.

Uncle_Oyster
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Uncle_Oyster »

Yngwie! Et av mine mest intense elsk/hat-forhold; jeg skulle ønske jeg kunne hate ham fordi han er en slik pompøs kronidiot men det GÅR bare ikke fordi han er så j****g genial på låtskriverfronten!! Call it a guilty pleasure...
Å velge favorittskive er vrient. Han har vært innom flere forskjellige perioder og noen velger favorittskive utfra sjanger og/eller for anledningen innleid personell, mens jeg for min del finner den potensielle elitebesetningen spredt utover mange album og finner at fyren behersker det meste han prøver på.

BANDET JEG GJERNE SKULLE HØRT:

Slogverk: Cozy Powell
Bass: Svante Henryson
Brett: Jens Johansson
Vokalisering: Mark Boals (fordi Scoto har mista rekkevidden de siste årene)

BESTE SKIVER:

14. Perpetual Flame. (Det nærmeste Yngwie har kommet "skikkelig ræva".)
13. Unleash the Fury. (Liten nedtur etter Attack!!)
8. Trilogy, Odyssey, Eclipse, Magnum Opus, War To End All Wars. (f**n ta lyden på War... jeg kaller det en demo og koser meg, sta som jeg er.)
2. Marching Out, Fire & Ice, The Seventh Sign, Facing the Animal, Alchemy, Attack!! (Pure f*****g genius. Nesten.)
1. Rising Force (Attitude, spilleglede og frihet. Uovertruffen, tross lyden.)

I do go on... jaja. Om noen gidda lese det så var det vel verd det. 8)

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Yngwie var aller best med Joe Lynn Turner som vokalist, men Ripper Owens funker bra han og. (Perpetual Flame ræva, Oyster!? Hva f**n?!?).

Sånn her, tenker jeg:

1.Odyssey (6)
2.Fire and Ice (5+)
3.Eclipse (5)
4.Trilogy (5)
5.The Seventh Sign (5)
6.Facing the Animal (5)
7.Alchemy (5-)
8.Perpetual Flame (4+)
9.Magnum Opus (4)
10.Rising Force (4)
11.Marching Out (4)
12.Attack!! (4-)
13.Unleash the Fury (3)
14.War to End All Wars (2+)

Concerto Suite for Electric Guitar and Orchestra tar jeg ikke med i rangeringa da denne stiller litt på sidelinja i forhold til de vanlige skivene. Dessuten stjeler Yngwie enda mer her enn ellers, utrolig nok :)
Image

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Burde egentlig ikke stemme, for jeg gav opp Malmsteen etter at han begynte å kopiere seg selv så inderlig. Hvilke av de siste inneholder eventuelt noe nytt som jeg ikke har hørt før?

Av det eldre, så føler jeg at stemmen følger vokalisten. Det betyr Boals på bånn, og Vescara ikke veldig høyt, de mangler autoritet. JLT funker bedre med Yngwie enn med Blackmore, kanskje hans karrieretopp (JLTs altså). JSS regjerer. Edit: Göran Edman er i hvert fall bedre enn Boals.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Mood:

Post by UndeadFlowerKing »

Jeg eier kun 4 album med Yngwie Johann Malmsteen.
To av dem er helt fantastiske(Trilogy og Eclipse) mens to av dem har jeg et litt mer nøkternt forhold til(Alchemy og War To End All Wars).
Har selvfølgelig hørt en del enkeltlåter fra de klassiske platene hans, så jeg føler det egentlig er på tide å skaffe resten av 80talls platene hans.

Trond
Spermatozoon
Mood:

Post by Trond »

Mr. Wildside wrote:Image

Helt enig. Definitivt den kuleste Malmsteen-plata. Kulest vokalist også på denne.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Blabbermouth wrote:Legendary Swedish guitarist Yngwie Malmsteen will release a new album called "High Impact" on December 8 (one day earlier internationally). The set is described as "a mind-boggling, high-paced compilation record with a surprise bonus track that is a unique song choice for the guitar god!"

Rising Force Records has begun releasing rare archival concert footage that many Malmsteen collectors will want to have. The first is Yngwie in Korea, which was madea available on October 13, 2009. This is the raw footage that was shot by the Korean media, and it features no bells and whistles.

Malmsteen in March released an all-instrumental acoustic album, "Angels Of Love", which contains rearrangements of his ballad songs played on acoustic guitar and string and choir arrangements only. It is a masterpiece showing the tender, delicate version of his classic songs as well as a new composition. Yngwie also released two DVDs via Rising Force Records in March — "Live Animal" and "Live In Budokan".

"Perpetual Flame", the latest full-length studio album from Malmsteen, was the first-ever Yngwie effort to be issued via Rising Force Records, It marked the debut of Malmsteen's new singer, ex-JUDAS PRIEST/ICED EARTH frontman Tim "Ripper" Owens.
Har Yngwie sluppet opp for idéer? Mye gammelt materiale han slipper for tida...

Noen som har hørt High Impact? Litt spent på hva som er bonusspor her: "A mind-boggling, high-paced compilation record with a surprise bonus track that is a unique song choice for the guitar god!"
Image
Image

SoundOfNoise1
Spermatozoon
Mood:

Post by SoundOfNoise1 »

Affen wrote:Noen som har hørt High Impact? Litt spent på hva som er bonusspor her:
Må vel være Beat It (Michael Jackson cover om noen skulle lure), med Ripper på vokal. Ellers er det mye eldre instrumentalt materiale på denne. Virker som Malmsteen driver og sikrer seg rettighetene til en drøss med sine egne saker om dagen og blir nok mer re-utgivelser fra Rising Force Records fremover tipper jeg.
Image

Porcus
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Porcus »

Trynet hans på coveret? Det har han da aldri gjort før.
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

1.Marching Out (6)
2.Odyssey (6)
3.Rising Force (6)
4.Trilogy (5+)
5.Fire and Ice (5)
6.Eclipse (4+)
7.Facing the Animal (4)
8.The Seventh Sign (4)
9.Magnum Opus (4-)

Resten driter jeg i, plater mindre enn 4- er ikke mye å kaste bort tid på.

Favorittvokalist er nok Jeff Scott Soto, tett etterfulgt av Joe Lynn Turner. Enig med den som sa at Odyssey antageligvis var mannens definistive høydepunkt i karrieren. (så får det heller være at Mark Boals har høyest register; Det er heldigvis ikke alt, for å være en bra vokalist...)

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

Digger debutten som f**n, men Trilogy har også ett par kule låter. Beste låtene er dog på Marching Out. Disciples of Hell!
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

doomed
Belieber
Belieber
Mood:

Post by doomed »

Trilogy!

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Ny skive på vei. Ikke like kult cover som på den forrige, men det duger.

Image

Heavy metal guitar enthusiasts rejoice! The world will soon be able to experience the stunning new album from guitar legend and classical metal master Yngwie Malmsteen. "Relentless" will hit streets on November 22 via Malmsteen's own Rising Force Records. The CD contains more than 60 minutes of brand new material and showcases the guitar great at his best with the signature virtuosity and mind-blowing technical speed for which he has come to be known. "Relentless" also features striking vocals from Tim "Ripper" Owens (JUDAS PRIEST, ICED EARTH), who first collaborated with Malmsteen on 2008's critically-acclaimed "Perpetual Flame" (Malmsteen's first album for the Rising Force Records label).

Of the new album, Malmsteen commented, "The album title really says it all. The drive to surpass my own accomplishments can best be described with one word — relentless. After all these years of composing and playing music, I still am passionate about pushing myself to the limit — to the highest, most demanding level of playing possible."

"Relentless" track listing:

01. Overture
02. Critical Mass
03. Shot Across The Bow
04. Look At You Now
05. Relentless
06. Enemy Within
07. Knight Of The Vasa Order
08. Caged Animal
09. Into Valhalla
10. Tide Of Desire
11. Adagio B Flat Minor Variation
12. Axe To Grind
13. Blinded
14. Cross To Bear
15. Arpeggios From Hell *

* Bonus track

Anders S
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Anders S »

manndaudsvinter wrote:Jeg lette, og fant merkelig nok ingen tråder om dette, så da må noen ta ansvar.

Mannen har mildt sagt vært j****g produktiv de siste 25 årene. Selv liker jeg hans tidligere verke aller best, og favoritten er nok Marching Out. Men alt på 80 og 90-tallet er knall.

Jeg er ihvertfall helt med når man blander sammen heavy metal og klassisk musikk fra barokken.
Veldig enig i dette, men ellers blir det for lite substans og for mye runk for min del.
慨世憂国

Locked Previous topicNext topic