Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Beste Freedom Call-utgivelse?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Stairway To Fairyland
6
22%
Taragon
1
4%
Crystal Empire
10
37%
Eternity
7
26%
Live Invasion
1
4%
Circle Of Life
2
7%

Total votes: 27

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conroy Bumpus »

Synes happymetalband nummer én (har ikke hÞrt Dragonforce...) fortjener en poll. FC er et band som ikke stÄr spesielt hÞyt i kurs hos de fleste pÄ boardet, men bandet er sÄ overmÄte happy, sÄ hemningslÞst singalong at jeg har blitt litt sjarmert. Dessuten, et band som dÞper debutskiva "Stairway To Fairyland" sender jo ogsÄ et signal om hva det dreier seg om.
Anyway, jeg tar med alle utgivelsene i pollen (ettersom det bare er seks), inkludert live-plata og EP-en "Taragon". Av de jeg har hĂžrt hittil er Eternity best.

Agent Orange
Belieb
Belieb
Mood:

Post by Agent Orange »

Jeg trodde du var en fornuftig mann, Conroy, men der tok jeg visst feil :(
Image
Stian wrote:Celtic Frost - Opeth 1-0.

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

Agent Orange wrote:Jeg trodde du var en fornuftig mann, Conroy, men der tok jeg visst feil :(
Hahaha, ja det er ikke akkurat noen kred-samler Ă„ innrĂžmme at man har Freedom Call i platesamlinga. "Guilty pleasures" kalles det visst... Har ikke du noen slike (ikke nĂždvendigvis Freedom Call) skiver i samlingen?

(Har jeg nevnt at jeg ogsÄ liker Grave Digger, forresten?)

Wesker
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Wesker »

Stairway to fairyland og Crystal Empire hadde jo en del bra.
Eternity ble jeg litt skuffa over. Live skiva har jeg liggende men har spilt den lite

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Hei!
Jeg synes Eternity var et knall album! DebutÚn og liveskiven er ogsÄ knakende bra! Sisteskiven er derimot en skuffelse i forhold til resten!
FÄr hÄpe gutta skjerper seg, fordi ingen er bedre eller mer happy enn FC pÄ sitt beste!

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

aeldagrim wrote:FÄr hÄpe gutta skjerper seg, fordi ingen er bedre eller mer happy enn FC pÄ sitt beste!
Mener du virkelig det? At ingen er bedre enn FC pÄ sitt beste, mener jeg. Ikke f. eks. Helloween, Blind Guardian eller Iced Earth heller?
Jaja, smak og behag.

HogZ
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HogZ »

Freedom Call er sÄ ekstremt, over the top happy at jeg faktisk synes det er morsomt Ä hÞre pÄ i smÄ doser. Men ikke siter meg pÄ det... :oops:

Beste plate? Er ikke Taragorn den fĂžrste EP'en de slapp? Husker jeg likte det den gang.

Topic author
Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

Arntor wrote:Freedom Call er sÄ ekstremt, over the top happy at jeg faktisk synes det er morsomt Ä hÞre pÄ i smÄ doser. Men ikke siter meg pÄ det... :oops:
NÄ siterer jeg deg pÄ det. Er forÞvrig enig. FC er pÄ sett og vis det ultimate powerbandet. Om ikke i kvalitet, sÄ i alle fall i stil.

Arntor wrote:Beste plate? Er ikke Taragorn den fĂžrste EP'en de slapp? Husker jeg likte det den gang.
Taragon er fÞrste (og sÄ vidt jeg har funnet ut eneste) EP'en, ja.

KalleKlovn
Belieber
Belieber
Mood:

Post by KalleKlovn »

Crystal Empire er jo et knallalbum. Umulig Ä ikke bli i godt humÞr av det albumet. De andre 3 ogsÄ, men de holder ikke like hÞy kvalitet. Spessielt de to siste albuma tyder pÄ at de beste ideene ble brukt opp pÄ de to fÞrste. Liveskiva er ikke noe skryte av.

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Conroy Bumpus wrote:
aeldagrim wrote:FÄr hÄpe gutta skjerper seg, fordi ingen er bedre eller mer happy enn FC pÄ sitt beste!
Mener du virkelig det? At ingen er bedre enn FC pÄ sitt beste, mener jeg.
HAAHHH!! NEI#€%& :)
Ikke f. eks. Helloween, Blind Guardian eller Iced Earth heller?
JODA!! MILEVIS#€%&
Jaja, smak og behag.
ALLTID#€%&

Fretless
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Fretless »

Pharaoh-lÄta er iallefall noe av det svetteste jeg har hÞrt. Bare Manowar pÄ sitt beste klarer Ä vÊre mer banale og klisjepregede.

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Conroy Bumpus wrote:
Arntor wrote:Freedom Call er sÄ ekstremt, over the top happy at jeg faktisk synes det er morsomt Ä hÞre pÄ i smÄ doser. Men ikke siter meg pÄ det... :oops:
NÄ siterer jeg deg pÄ det. Er forÞvrig enig. FC er pÄ sett og vis det ultimate powerbandet. Om ikke i kvalitet, sÄ i alle fall i stil.

Hehe, sÄ enig, sÄ enig.

HÞrte pÄ Eternity, og da spesielt "Metal invasion", pÄ lÞrdag. Det er liksom ikke mÄte pÄ til gladlÄt. Men det ble faktisk en riktig sÄ hyggelig stund.

Fulgte forÞvrig opp med Edguy i gÄr, og har planer om Hammerfall i kveld. SmÄtt bekymret for min egen mentale helse nÄ.

Udunpute
Poser
Poser
Mood:

Post by Udunpute »

Debuten er forferdelig, Crystal Empire har mye bra, Eternity er middels mens den nyeste er noe av det verste jeg noensinne har hĂžrt.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

HogZ
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HogZ »

Rune K wrote:
Conroy Bumpus wrote:

Hehe, sÄ enig, sÄ enig.

HÞrte pÄ Eternity, og da spesielt "Metal invasion", pÄ lÞrdag. Det er liksom ikke mÄte pÄ til gladlÄt. Men det ble faktisk en riktig sÄ hyggelig stund.

Fulgte forÞvrig opp med Edguy i gÄr, og har planer om Hammerfall i kveld. SmÄtt bekymret for min egen mentale helse nÄ.
Skremmende. Jeg er ogsÄ bekymret for dine mentale helse. Du skal vel ikke pÄ Stratovarius/Hammerfall konsert ogsÄ?

Rune K
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Rune K »

Arntor wrote:Skremmende. Jeg er ogsÄ bekymret for dine mentale helse. Du skal vel ikke pÄ Stratovarius/Hammerfall konsert ogsÄ?

HĂ„per ikke det... 8-[

Conan

Post by Conan »

crystal empire er den jeg har hÞrt til nÄ er best :)

decibelrebel
Spermatozoon
Mood:

Post by decibelrebel »

Helt enig, FC er knallstas! SÄg de live pÄ Rock In for noen Är siden, og da ble det sannelig et signert klistremerke, hehe... Morsomt ja... Litt usikker pÄ favorittplate, synes det meste av de er snacks!
If You Study High
Take The Tests High
You Get High Scores

HogZ
Belieber
Belieber
Mood:

Post by HogZ »

decibelrebel wrote:Helt enig, FC er knallstas! SÄg de live pÄ Rock In for noen Är siden, og da ble det sannelig et signert klistremerke, hehe...
Og det mÄtte du vel jobbe hardt for. Var jo skikkelig folksomt der...

Lance
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Lance »

Stemte Crystal Empire, men det er bare pÄ fluefittehÄret fÞr alle de andre. Synes alle skivene er av det ypperste innen power-metal, og for meg er de det nÊrmeste man kommer innen musikalske helter.
Debuten forferdelig, men andre skiva var bra var det en som skreiv her?? De er vel sÄ og si identiske hva stil og melodiarrangementer angÄr. PÄ de to siste studioskivene viser de at de kan variere ogsÄ, da spesielt pÄ Circle Of Life.
Image

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Lance wrote:Stemte Crystal Empire, men det er bare pÄ fluefittehÄret fÞr alle de andre. Synes alle skivene er av det ypperste innen power-metal, og for meg er de det nÊrmeste man kommer innen musikalske helter.
Debuten forferdelig, men andre skiva var bra var det en som skreiv her?? De er vel sÄ og si identiske hva stil og melodiarrangementer angÄr. PÄ de to siste studioskivene viser de at de kan variere ogsÄ, da spesielt pÄ Circle Of Life.

I likhet med mange band er Freedom Call i samme situasjonen hvor at variasjon ikke fungerer i det hele tatt. Ikke det at nyskiven er noen revolusjon, men en hÞrer at dem roter seg litt bort til tider, og nÄr det gjelder lÄtmaterialet er dette spinkelt i forhold til tidligere. Bandets klart svakeste skive! Likte faktisk til og med nye Stratovarius skiven bedre!!!

Locked Previous topicNext topic