Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Wig Wam - beste album? *Ikke drittslenging og usakligheter*

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Wig Wam's beste?

667...the Neighbour of the Beast/Hard to be a Rock 'n' Roller
9
56%
Wig Wamania
7
44%

Total votes: 16

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Wig Wam - beste album? *Ikke drittslenging og usakligheter*

Post by Affen »

NÄ har begge studioskivene til Wig Wam fÄtt god tid til Ä synke inn hos folk. I tillegg har bandet gitt ut ei glimrende liveskive og 2 flotte dvd'er. Mens vi venter pÄ nytt materiale fra gutta, kan vi fÄ igang en diskusjon pÄ hvilken som er best av de to fÞrste skivene. Jeg liker begge veldig godt, men setter Wig Wamania et Þrlite hakk over debuten, da denne inneholder bandets i mine Þrer aller beste lÄt, Slave to Your Love.

Og PRØV Ä unngÄ nok en "Wig Wam er drit! Death to false metal"-trÄd, ok?
Image

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

Debuten er jevnest i mine Ăžrer.
Image

GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

Wig Wam er drit! Death to false meta

"Death to false meta" hĂžres ut som et slagord for post-modernister.
ElÀkööt supikoirat!

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

GladĂžks wrote:Wig Wam er drit! Death to false meta

Haha. Morsomt med feiltasting. Konstruktiv post, forresten...
Image

GladĂžks
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GladĂžks »

Affen wrote:

Det var en meta-post. 8)

On-topic: Jeg har aldri hÞrt noe annet av Wig Wam enn de grand prix-lÄtene deres, sÄ jeg aner ikke.
ElÀkööt supikoirat!

steinman
Poser
Poser
Mood:

Post by steinman »

Her gÄr jeg sÄ absolutt for "Wig Wamania". Debuten er ogsÄ bra, men litt mer ujevn, og med litt svakere produksjon. "Wig Wamania" pÄ sin side er noe av det beste som er gitt ut innen melodiÞs hardrock de siste Ära.

Men Affen, var det egentlig nÞdvendig Ä starte denne trÄden? Dette kommer til Ä gÄ like mye til h*****e som med alle andre Wig Wam-trÄder.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

Erkedemon
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by Erkedemon »

wig wam er verdens feteste band.

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

steinman wrote:Her gÄr jeg sÄ absolutt for "Wig Wamania". Debuten er ogsÄ bra, men litt mer ujevn, og med litt svakere produksjon. "Wig Wamania" pÄ sin side er noe av det beste som er gitt ut innen melodiÞs hardrock de siste Ära.

Men Affen, var det egentlig nÞdvendig Ä starte denne trÄden? Dette kommer til Ä gÄ like mye til h*****e som med alle andre Wig Wam-trÄder.

Lenge siden forrige WW-trÄd, hehe :lol:

Men seriÞst, som jeg skreiv i fÞrste post, skulle ikke dette bli en off-topic sak med meningslÞs drittslenging. Ville lage en ny trÄd for Ä diskutere musikken til Wig Wam med andre som liker bandet. Kan endre pÄ overskrifta, om det hjelper...
Image

Conan

Post by Conan »

GladĂžks wrote:
Affen wrote:

Det var en meta-post. 8)

On-topic: Jeg har aldri hÞrt noe annet av Wig Wam enn de grand prix-lÄtene deres, sÄ jeg aner ikke.

Da er vi to, ikke hÞrt noen andre enn de lÄtene selv.

Thunderbear
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Thunderbear »

Conan wrote:
GladĂžks wrote:
Affen wrote:

Det var en meta-post. 8)

Da er vi to, ikke hÞrt noen andre enn de lÄtene selv.

HÞrt de to, pluss cover pÄ Mellanie B/C/Whatever "I turn to you".
Holder i lange baner til at jeg kan si "not my cup of Pee"

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Foretrekker den fĂžrste.

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Jeg synes fÞrste skiva har veldig mange gode og fengende lÄter, samt en veldig tÞff og original versjon av Melanie C-lÄta "I Turn To You". Mine absolutte favoritter pÄ debuten er "No More Living On Lies", "Hard To Be A Rock'n Roller" og "Bless The Night".

Men sÄ kom andre-skiva, 'Wig Wamania', og her er lÄtene mye jevnere enn pÄ debuten (med unntak av heavy-lÄta "Breaking All The Rules"). Men knall-lÄter som fÞrste singelen "Gonna Get You Someday", "Rock My Ride", "Kill My Rock 'N' Roll" og balladene "Slave To Your Love" og "Bygone Zone", samt Japan-bonusen "After The Nine O'Clock News" (som jeg personlig synes burde vÊrt bytta ut med "Breaking All The Rules" pÄ den ordinÊre tracklista) stiller denne skiva seg sterkere enn debuten. Nevneverdig er ogsÄ den andre Japan-bonusen "Flying High" som skiller seg litt ut, og som er litt The Sweet-aktig, som jeg synes er ei god lÄt.

SÄ min stemme gÄr altsÄ til 'Wig Wamania'.

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Debuten har de beste lÄtene, oppfÞlgeren er jevnest og har best produksjon. Stemmer debuten, da ingen av lÄtene pÄ Wig Wamania matcher "Bless the Night", "Hard to Be a Rock 'n' Roller" eller "No More Living on Lies", selv om "Rock My Ride" og "Gonna Get You Someday" er hederlige forsÞk.

Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pĂ„vente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjĂžre sine egne greier, og Åge er vel fornĂžyd hvis han fĂ„r vĂŠre pĂ„ tv en gang iblant. :wink: "Slave To Your Love" er kjedelig. Av balladene fra Wig Wamania synes jeg bare "Bygone Zone" holder mĂ„l og ogsĂ„ den fĂ„r grisebank av "Tell Me Where to Go" og "A Long Way" fra debuten. 8)
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

Metalion
Infant
Infant
Mood:

Post by Metalion »

Steve-Peck wrote: Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pĂ„vente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjĂžre sine egne greier, og Åge er vel fornĂžyd hvis han fĂ„r vĂŠre pĂ„ tv en gang iblant. :wink:

Åge var i Sverige og jobbet sammen med Kee Marcello, meningen var at lĂ„tene skulle vĂŠre til neste WIG WAM skive evt. solo skive.

Lynchomaniac
Poser
Poser
Mood:

Post by Lynchomaniac »

Wig Wamania uten et snev av tvil - selv om bandets beste lÄt i "No More Livin' On Lies" finnes pÄ fÞrsteskiva har den ikke pÄ langt nÊr de gode lÄtene oppfÞlger'n har. 2 -3 gode og en haug fillers pÄ debuten :roll:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Har faktisk hĂžrt den fĂžrste, men likte den ikke. Sorry,
ROCK!

Steve Peck
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Steve Peck »

Metalion wrote:
Steve-Peck wrote: Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pĂ„vente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjĂžre sine egne greier, og Åge er vel fornĂžyd hvis han fĂ„r vĂŠre pĂ„ tv en gang iblant. :wink:

Åge var i Sverige og jobbet sammen med Kee Marcello, meningen var at lĂ„tene skulle vĂŠre til neste WIG WAM skive evt. solo skive.
HÞrte noe om det ja. Men tipper det blir soloframstÞt fra den kanten med mindre Trond ogsÄ er 100% innstilt pÄ ny Wig wam-runde. Og det virker litt som om Trond vil gÄ egne veier.
Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

Dick Hardy
Poser
Poser
Mood:

Post by Dick Hardy »

Du fÄr steppe inn for'n du, Stevie :wink:
Image

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Steve-Peck wrote:Og Affen: jeg ville ikke holdt pusten i pĂ„vente av nytt materiale fra de gutta. Virker som om Trond vil kjĂžre sine egne greier, og Åge er vel fornĂžyd hvis han fĂ„r vĂŠre pĂ„ tv en gang iblant. :wink: "Slave To Your Love" er kjedelig. Av balladene fra Wig Wamania synes jeg bare "Bygone Zone" holder mĂ„l og ogsĂ„ den fĂ„r grisebank av "Tell Me Where to Go" og "A Long Way" fra debuten. 8)

Å, jeg slapper av i vissheten om at skiva kommer. Kanskje ikke fĂžr i 2009, men den kommer. Trond Holters sideprosjekt er jo ikke mer enn et pub-band, hvor alle de involverte er mer enn opptatt av andre ting, sĂ„ det er nok ikke noe det satses voldsomt pĂ„. HĂžr med Per Erik du, han har inside information, og det blir ei 3. WW-skive :wink:
Image

LadyDoubleDealer
Beliebe
Beliebe
Mood:

Post by LadyDoubleDealer »

Stemmer Wig Wamania pga. dens utrolig mange gromlÄter som f.eks.: "Gonna get you someday", "Kill my rock'n'roll", "A r'n'r girl like you", "Rock my ride", "Can't get her out of my bed", "Slave to your love" og puseballader som "Bygone zone" og "At the end of the day". Med andre ord: et j****g bra og komplett hardrock album! Debuten har ikke like mange go'lÄter, men likevel et ok album.

Locked Previous topicNext topic