The Toy Dolls
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
The Toy Dolls
Noen flere enn meg som har sans for disse gutta har på boardet? The Toy Dolls fra England spiller musikk i Oi!/Punk/rock'n' roll-land, og har gjennom åra bestått av Michael "Olga" Algar på gitar og vokal og ca 700 forskjellige rytmeseksjoner. I motsetning til de fleste band innen punk-sjangeren, oser The Toy Dolls av potitiv energi og moro, selv om det er seriøst nok. Har veldig sans for bandets allsangvennlige låter, gode melodier og artige tilnærminger. Funker bra på fest gjør de også.
Eier på langt nær alle skivene, men jeg vil jeg trekke fram "Absurd-Ditties" fra 1993, samt "Wakey Wakey" fra 1989 som høydepunkter. "Anniversary Anthems" fra 2000 er også veldig bra.
Eier på langt nær alle skivene, men jeg vil jeg trekke fram "Absurd-Ditties" fra 1993, samt "Wakey Wakey" fra 1989 som høydepunkter. "Anniversary Anthems" fra 2000 er også veldig bra.
-
- Beli
- Mood:
Absurd Ditties var fast innslag på fester i ungdommen og er bandet desidert beste album, men flere høydepunkter er å finne på andre album også. Så dem i Stavanger for noen år siden og de leverte en av de beste konsertene jeg noensinne har sett. Blir ikke spilt så ofte i dag, men dukker det opp en låt på iPoden kan jeg ikke gjøre annet enn å glise fra øre til øre.
-
- Belieber
- Mood:
Eit av mine absolutte favorittband gjennom dei siste 10-15 åra. Absurd Ditties er i mine øyre jamnaste og beste albumet, men du verden kor mykje gull det er gjennom heile karriera.
-
- Belieber
- Mood:
Dick f*****g Hardy???
Trodde ikke du likte sånt i det heletatt, jeg. Jøss, nå blei jeg overraska
Toy Dolls er allsangvennelig med gode låter og har også et musikalsk alibi i Olga som er en fantastisk gitarist... ikke bare for sin sjanger, men genrellt.
Selv har jeg bare Idle Gossip, som er en veldig god skive.... men synes det blir litt feil å stemme, da jeg bare har en.
Grunnen til at det ikke har blitt mer Toy Dolls innkjøp er at jeg blir litt sliten av humoret etterhvert. 2 - 5 låter klarer jeg på en god dag, men så blir det mye den samme vitsen opp igjen. Musikalsk synes jeg også ofte det blir veldig repetativt og tilslutt litt kjedelig.
Men de par låtene jeg orker å høre i slengen setter meg alltid i godt humør.
Toy Dolls er allsangvennelig med gode låter og har også et musikalsk alibi i Olga som er en fantastisk gitarist... ikke bare for sin sjanger, men genrellt.
Selv har jeg bare Idle Gossip, som er en veldig god skive.... men synes det blir litt feil å stemme, da jeg bare har en.
Grunnen til at det ikke har blitt mer Toy Dolls innkjøp er at jeg blir litt sliten av humoret etterhvert. 2 - 5 låter klarer jeg på en god dag, men så blir det mye den samme vitsen opp igjen. Musikalsk synes jeg også ofte det blir veldig repetativt og tilslutt litt kjedelig.
Men de par låtene jeg orker å høre i slengen setter meg alltid i godt humør.
Let's put the X in Saxx!
-
Topic author - Poser
- Mood:
Hører på alt, så lenge det er bra, jegJonathanSaxx wrote:Dick f*****g Hardy???
-
- Poser
- Mood:
- Been thanked: 2 times
Hadde en punkevenn på starten av 90/91 som spilte dette ihjel, husker mest at jeg ble så utrolig lei etter noen timer med Toy Dolls...he-he..
SE OPP!!! ikke ned...
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang
-
- Belieber
- Mood:
Er Blodfan av Toy Dolls
Og har vært det siden 1993, og siden den gang har jeg aldri sluttet å høre på dem.
Før e-mail ble "in" sendte jeg ofte brev til fanklubben og fikk håndskrevede brev tilbake. Var kjekt!
Det var bror til Olga:; Ernie Algar, som drev fanklubben på den tiden.
Har også hatt e-mail kontakt med noen av medlemmene og prater med dem fortsatt via mail / favebook.
Absurd Ditties er favoritten både blant fans og mannen sjøl; Michael "Olga" Algar.
Han misliker det meste han har gjort, men Absurd D. er hans favoritt også.
Ellers har alle platene sine glanspunkt.
Så dem på Folken, Stavanger for noen år siden.
Er spent på den nye plata!
Olga posted noen demoer fra den nye plata på thetoydolls.com for ei tid siden, men fjernet dem.
Men noen lagra dem og fikk dem postet på ny. Her er dem; http://toydollsbedroomdemos.tk/
De er spilt inn av olga på soverommet hans ved hjelp av en trommemaskin, så kvaliteten er så som så, men som sagt; det er bare røffe demoer
Og har vært det siden 1993, og siden den gang har jeg aldri sluttet å høre på dem.
Før e-mail ble "in" sendte jeg ofte brev til fanklubben og fikk håndskrevede brev tilbake. Var kjekt!
Det var bror til Olga:; Ernie Algar, som drev fanklubben på den tiden.
Har også hatt e-mail kontakt med noen av medlemmene og prater med dem fortsatt via mail / favebook.
Absurd Ditties er favoritten både blant fans og mannen sjøl; Michael "Olga" Algar.
Han misliker det meste han har gjort, men Absurd D. er hans favoritt også.
Ellers har alle platene sine glanspunkt.
Så dem på Folken, Stavanger for noen år siden.
Er spent på den nye plata!
Olga posted noen demoer fra den nye plata på thetoydolls.com for ei tid siden, men fjernet dem.
Men noen lagra dem og fikk dem postet på ny. Her er dem; http://toydollsbedroomdemos.tk/
De er spilt inn av olga på soverommet hans ved hjelp av en trommemaskin, så kvaliteten er så som så, men som sagt; det er bare røffe demoer
-
- Belieber
- Mood:
Takkar for den linken! Er i vertfall ikkje tvil om kven det er, so eg er positiv!_Antarath_ wrote:Olga posted noen demoer fra den nye plata på thetoydolls.com for ei tid siden, men fjernet dem.
-
- Belieber
- Mood:
Yul Brynner Was A Skinhead, live fra fjorårets turné !
http://www.youtube.com/watch?v=c0WDteGfJVk
http://www.youtube.com/watch?v=c0WDteGfJVk
-
Topic author - Poser
- Mood:
-
- Belieber
- Mood:
Ifjor skrev Olga i bloggen sin at de hadde tenkt å ta turen til Sverige og Norge, så vi satser på det skjer !Dick Hardy wrote:Håper de kommer tilbake til Norge snart. Vil se dem!
-
- Belieber
- Mood:
hahhaha samme herCape_Fear wrote:Husker jeg skreiv særoppgave om Toy Tolls på barneskolen.
Sex Pistols skreiv jeg også om en eller annen gang