Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Reign In Blood vs Beneath the Remains

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ja hvem syns du er tøffest av disse to?

Reign In Blood
41
51%
Beneath the Remains
40
49%
 
Total votes: 81
User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

BTR, lett. Selv om RiB har et par låter som er fetere enn samtlige på BTR. Og dette har selvfølgelig ingenting med tråden å gjøre (HØRER DERE DETTE,LENGER OPPE?!?!?), men siden alle andre nægger om det, så gjør jeg likeså; Arise er beste S-skiva.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Beneath the Remains. Men begge er selvsagt knall deluxe.

User avatar

Asgeir
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Asgeir »

Tenebres wrote:Når både Slayer og Sepultura selv brukte så mye tid på å sammenligne skivene tidlig på 90-tallet (eller rettere sagt kranglet voldsomt om bl.a. dette og antatte nazi-referanser) sier det litt om hvor langt inn i granskogen du er kommet. Nå gjenstår det bare å pakke ut teltet.
Du liker vel Overkill også du?
"The drummer is so calm and serene. He looks like Jesus."


Topic author
Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Tenebres wrote:Slenger meg på Arise-toget. BTR er knall men jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å elske BTR og samtidig hate Arise.

http://www.youtube.com/watch?v=lvIlZEBQYts
Skjønner ikke jeg heller.


Imhotep616
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 24 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Imhotep616 »

Arise er konge. Reign in Blood er best, og Beneath The Remains er på en fin fin andreplass.

For meg som var der på den tiden vil Reign In Blood alltid være sterkest, det er albumet jeg har hørt mest i mitt liv og vil alltid ha en spesiell plass naturligvis. Men Beneath The Remains har kanskje bedre låter? Vanskelig å si, siden albumene tross alt er forskjellige.

For noen som hører albumene for første gang i dag, har jeg en mistanke om at Beneath The Remains vil vinne over Reign In Blood.
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)


Topic author
Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Asgeir wrote:
Tenebres wrote:Når både Slayer og Sepultura selv brukte så mye tid på å sammenligne skivene tidlig på 90-tallet (eller rettere sagt kranglet voldsomt om bl.a. dette og antatte nazi-referanser) sier det litt om hvor langt inn i granskogen du er kommet. Nå gjenstår det bare å pakke ut teltet.
Du liker vel Overkill også du?
Overkill er da fett nok det.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Asgeir wrote:
Tenebres wrote:Når både Slayer og Sepultura selv brukte så mye tid på å sammenligne skivene tidlig på 90-tallet (eller rettere sagt kranglet voldsomt om bl.a. dette og antatte nazi-referanser) sier det litt om hvor langt inn i granskogen du er kommet. Nå gjenstår det bare å pakke ut teltet.
Du liker vel Overkill også du?
Overkill er jo mye bedre enn både Slayer og Sepultura.
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Asgeir wrote:
Tenebres wrote:Når både Slayer og Sepultura selv brukte så mye tid på å sammenligne skivene tidlig på 90-tallet (eller rettere sagt kranglet voldsomt om bl.a. dette og antatte nazi-referanser) sier det litt om hvor langt inn i granskogen du er kommet. Nå gjenstår det bare å pakke ut teltet.
Du liker vel Overkill også du?
Ikke noe særlig, nei. Plagsom vokal og middelmådig musikk. Men hva har de med saken å gjøre?

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Affen wrote:
Asgeir wrote:
Tenebres wrote:Når både Slayer og Sepultura selv brukte så mye tid på å sammenligne skivene tidlig på 90-tallet (eller rettere sagt kranglet voldsomt om bl.a. dette og antatte nazi-referanser) sier det litt om hvor langt inn i granskogen du er kommet. Nå gjenstår det bare å pakke ut teltet.
Du liker vel Overkill også du?
Overkill er jo mye bedre enn både Slayer og Sepultura.
Uansett hvor dårlig stemning det er i en tråd, klarer du på imponerende vis å samle folket! :D

User avatar

General ell?
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 15 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by General ell? »

Lett BTR. Alle som mener noe annet er idioter og mongoer ;
Mr. MARSHALL

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Ser at flere skriver at det er noen få enkeltlåter på Reign in Blood som stikker seg ut i forhold til resten av albumet.

Jeg vet ikke hva dere tror, men jeg har alltid sett på Reign in Blood som et helhetlig verk. Det er på sett og vis det samme konseptet som preger albumet fra start til slutt. Derfor velger jeg å høre hele skiva når den først settes på. Først side A, så side B. Noen vil kanskje påstå at midtemporiffet i Angel of Death er mye fetere enn alle riffene i Reborn til sammen, men jeg er av den oppfatning av at Reign in Blood er to lange låter som til sammen varer 28 min. (for å sette det litt på spissen)
Er jeg helt på bærtur nå?

Og Schizophrenia er bedre enn Beneath the Remains og Arise til sammen.

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

master_k wrote:Ser at flere skriver at det er noen få enkeltlåter på Reign in Blood som stikker seg ut i forhold til resten av albumet.
Stemmer, det. Angel of Death og Raining Blood er helt sjef, mens Piece by Piece og Jesus Saves er j****g tøff. Resten av låtene har jeg aldri syntes er mer enn middels. Helt siden kassett-dagene har jeg ment at RIB er den svakeste av de klassiske Slayer-skivene, nettopp pga at låter som Necrophobic, Altar of Sacrifice, Criminally Insane, Reborn, Epidemic og Postmortem ikke er i nærheten av de 4 andre, og heller ikke i nærheten av det Slayer presterte på skiver som Show No Mercy, Hell Awaits, South of Heaven eller Seasons in the Abyss. Faktisk syns jeg den relativt nye Christ Illusion også er helhetlig bedre enn RIB.
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Postmortem er skivas klart beste. Ellers er det Raining Blood og Angel Of Death som skiller seg ut. Resten er litt så som så.

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Asgeir wrote:Jeg er inneforstått med at folk har forskjellig smak, men denne sammenligningen er bare helt latterlig.

Satt på med Frode Øien her for en tid siden, og etter en stund med ulidelig ungdomsklubb-band-musikk måtte jeg bare spørre hva slags bedriten demo han spilte. "Nye Sepultura" sa han, og jeg ble overrasket over at de ikke har blitt noe bedre på 25 år. De lagde riktignok to kule riff på 80-tallet, men har man kommet 25 sekunder inn i "Reign In Blood"-skiva så er Slayer allerede forbi.
Er jo bare fordi Slayer starter den skiva med sin aller beste sang det. Etter den kommer det et stort j***a tomrom.

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

Affen wrote:Faktisk syns jeg den relativt nye Christ Illusion også er helhetlig bedre enn RIB.
Det kom jo som et sjokk.

User avatar

Øltørst
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 24 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øltørst »

Slayer er, omtrent som skrukket mitt, ikke langt fra rævva.

Seppis hadde mer å fare med i de dager. Slayer har fortsatt ingenting å fare med, sånn jeg ser det.
There's nothing wrong with ethnic cleansing, most ethnics I've encountered need a bloody good wash.
http://www.heavymetal.no

http://detflotteord.wordpress.com/

User avatar

Salsten
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Salsten »

Reign in Blood pulveriserer lett Beneath the Remains. Altar of Sacrifice gruser alt. Hvor dust er det å si at den kun har ett par kule låter? This album speeds through your brain!
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Øltørst wrote:Seppis hadde mer å fare med i de dager. Slayer har fortsatt ingenting å fare med, sånn jeg ser det.
Ja fordi Sepultura hadde mye å fare med i 1986 og har fortsatt mye digg i dag.

Liksom.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Skjønner ikke hvilke låter som liksom skulle være kjedelige på reign in blood. Necrobphobic, piece by piece, post mortem, criminally insane, reborn, altar of sacrifice. De er jo sinnsykt bra alle sammen.

Når det gjelder Sepultura skiva er den fantastisk fra start til slutt. Definitivt min Sepultura favoritt, men både Arise og Schizophrenia er farlig nærme. To bra riff? That*s rich! Bare feite riff hele veien.

User avatar

valbis
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by valbis »

utvilsomt Beneath the Remains. skal man være historisk korrekt, et kriterie jeg mistenker mange stemmer ut i fra, så blir det jo Reign in Blood, men Sepulturas skive er best selv om Reign in Blood liksom skal være tidenes metalskive i alle mulig poller og oppsummeringer.

Locked Previous topicNext topic