Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Impaled Nazarene

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Best?

Tol Cormpt Norz Norz Norz
11
41%
Ugra-Karma
5
19%
Suomi Finland Perkele
7
26%
Rapture
0
No votes
Nihil
1
4%
Absence Of War Does Not Mean Peace
2
7%
All That You Fear
1
4%
Pro Patria Finlandia
0
No votes
Manifest
0
No votes

Total votes: 27

Topic author
Joakim
Belieber
Belieber
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Impaled Nazarene

Post by Joakim »

Fant ingen poll om disse gromgutta gitt.

http://www.myspace.com/impalednazarene

Image

Fun facts fra wiki
The band was infamous for seeming to hate the Norwegian black metal scene back in the early 1990s but nowadays, the band seems to disassociate with such hatred. They also stopped wearing corpse paint in the mid 1990s due to it being "too trendy".
When asked about the origin of their name, Mika Luttinen stated in an interview that he had read a pamphlet about Christ appearing to be a vampire. He got to thinking on how impaling a vampire is one of the only ways to kill them, and thus, thought of the name "Impaled Nazarene".
Impaled Nazarene have always been the center of controversy. "Suomi Finland Perkele" has received complaints from a youth communist group in Paris, France for its material, and the band''s very risque lyrics seem to always be a problem for people to cope with.
Manifest was banned for sale in several nations in the European Union. Mika Luttinen stated as a reaction to this "it seems that basic freedoms such as freedom of publishing and freedom of speech, which are supposed to be supplied under the European union, are no longer available to us. Thanks for f*****g deceiving everyone." The European Union did this due to the supposed Nazi association of the lyrics and Mika has stated again that the lyrics have no Nazi influences. Despite the ban, several of the countries who voted for it still allow active distribution of Impaled Nazarene albums. The only country that has enforced the ban so far is Germany
Other lyrics revolve around war and all things Satanic, though many can be considered rather comical or tongue-in-cheek. The band has also stated that at least one song on every album is to have the word "Goat" in it somewhere (examples: "Goat Sodomy", "Goat Vomit and Gas Masks", "Sadogoat", etc).
Impaled Nazarene have for most of their history displayed Finnish nationalism (for instance in their song Total War - Winter War about the Soviet-Finnish war in 1939 and 1940), and have been strongly anti-communistic as exemplified in their song Healers of the Red Plague on Rapture. Various samples and references to Nazism are made in their works, however in a 2006 interview singer Mika Luttinen stated that he does not consider himself as a nationalist or patriotic, and is not interested in politics at all.
Absence Of War Does Not Mean Peace får min stemme.
"I loved you in Bloodsport"

sumostig
Rocker
Rocker
Mood:

Post by sumostig »

Tol Cormpt Norz Norz Norz, selvfølgelig. j****g kult band med mye fett på samvittigheten.

Eon
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Eon »

Har kun de to første, og av de er Ugra-Karma klart best.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Onkel Ond »

Likte de første 2, men falt av lasset etterhvert.

Denne er knall dog.
Den som følger med kan forøvrig leke spot Nebel(not really).
Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

j****g fett band! Motor action phallus, 666 ways to die! Aner ikke hva jeg skal stemme. Varierer med humøret.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Tol Cormpt Norz Norz Norz.
Mye pga navnet, men også fordi plata er j****g rå.

Topic author
Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

TheUnborn wrote:Tol Cormpt Norz Norz Norz.
Mye pga navnet
Hva betyr det? Ble ikke klok av å google.

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Joakim wrote:
Mye pga navnet
Nei det skal jeg ikke pådra meg å vite, jeg syns bare tittelen er ufattelig stygg. Meget passende.

Topic author
Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

TheUnborn wrote:
Joakim wrote:
Mye pga navnet
Nei det skal jeg ikke pådra meg å vite, jeg syns bare tittelen er ufattelig stygg. Meget passende.
Eneste vettuge treffet var på Norz.
Jakob Norz (20 October 1920 – 16 September 1944) was a Luftwaffe flying ace of World War II. Norz was credited with 117 aerial victories. All his victories were claimed over the Soviet Air Forces in 332 combat missions.

GeneralMetal
Spermatozoon
Mood:

Post by GeneralMetal »

"You All Shall Be Numbered Six Six Six"

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Hadde Suomi Finland Perkele en gang i tida, og syns det var en litt morsom black metal-parodi. Når noen fortalte meg at bandet var seriøst, solgte jeg skiten.
Image

Salsten
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Salsten »

Jevnt mellom Suomi Finland Perkele og debutten, men stemmer nok sistnevnte pga stemningen. Rå, jungelsk hensynsløs black metal. Alle platene er tøffe, men hører sjelden på de som kom etter Absence.
MAY YOU LANGUISH IN LIMBO FOREVER!

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

Kjipt band.

Øltørst
Spermatozoon
Mood:

Post by Øltørst »

Abscense-skiva for meg altså. Men mye ålreit ellers i katalogen og, selv om mye også er p**s.
There's nothing wrong with ethnic cleansing, most ethnics I've encountered need a bloody good wash.
http://www.heavymetal.no

http://detflotteord.wordpress.com/

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Mood:
Has thanked: 6 times
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Tol Cormpt Norz Norz Norz!
og livespliten med beherit
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

Aslak
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Aslak »

Tøft band jeg burde høre mer på.
Konserten på Elm i...2006 (?) var knall.

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

Terror_mit_uns wrote:Tol Cormpt Norz Norz Norz!
og livespliten med beherit
Livesplitbootlegen med Beherit er knall, hører på den nå faktisk.

Morbid Fate!!!

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Affen wrote:Hadde Suomi Finland Perkele en gang i tida, og syns det var en litt morsom black metal-parodi. Når noen fortalte meg at bandet var seriøst, solgte jeg skiten.
Ooohhhh...

Imhotep616
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Imhotep616 »

Affen wrote:Hadde Suomi Finland Perkele en gang i tida, og syns det var en litt morsom black metal-parodi. Når noen fortalte meg at bandet var seriøst, solgte jeg skiten.
eh... Endret musikken seg virkelig?

Jeg mener. Jeg visste ikke at Nokturnal Mortum flørtet med pagan nasjonalisme før noe sa det til meg en stille natt. Du vet, hadde ikke lest noen tekster og forstod lite ukrainsk.
Men må innrømme at jeg ikke kunne høre en eneste endring i hverken tone, vokal eller lydbilde når noen nevnte det med pagan nasjonalisme til meg. Og generelt gir jeg f**n i budskap så lenge musikken er bra for meg!!!
...but if nothing has any meaning there's no point in my doing anything... (Deathspell Omega)

TheUnborn
Rocker
Rocker
Mood:

Post by TheUnborn »

Imhotep616 wrote:
eh... Endret musikken seg virkelig?

Jeg mener. Jeg visste ikke at Nokturnal Mortum flørtet med pagan nasjonalisme før noe sa det til meg en stille natt. Du vet, hadde ikke lest noen tekster og forstod lite ukrainsk.
Men må innrømme at jeg ikke kunne høre en eneste endring i hverken tone, vokal eller lydbilde når noen nevnte det med pagan nasjonalisme til meg. Og generelt gir jeg f**n i budskap så lenge musikken er bra for meg!!!
Affen er mer glad i parodiband enn seriøse band, det har du vel forstått lenge nå?
Nå må du begynne å følge med i timene, Imho!

Locked Previous topicNext topic