Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Cobra - Lethal Strike

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Cobra - Lethal Strike

Post by Marken »

Cobra fra...Peru! Må jo bare være bra. Skiva kan handles fra Hells Headbangers for en billig penge.

Sjekk Whitechapel-låta her:

Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Ikke akkurat King Kobra, gitt.

Seriøst Marken, hvordan greier du å grave opp så utrolig mye dårlig og middelmådig metal? Det var ingenting med dette som var i nærheten av bra! Ræva vokal, grumsete lyd, skranglete spilling, og en ufattelig kjedelig låt, full av dårlige, opptygde klisjéer. Og du kritiserer musikksmaken min!? :)

Image

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Affen wrote:

Dessuten var det et annet band som het Cobra med Jimi Jamison før han ble med i Survivor.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Affen wrote:

Seriøst Marken, hvordan greier du å grave opp så utrolig mye dårlig og middelmådig metal? Det var ingenting med dette som var i nærheten av bra! Ræva vokal, grumsete lyd, skranglete spilling, og en ufattelig kjedelig låt, full av dårlige, opptygde klisjéer. Og du kritiserer musikksmaken min!? :)

:D

Alt du nevner her er ting jeg finner bra. Likte denne låta veldig godt. Bare skriket etter 1:03 gjør at dette er ei sekserskive.
Legger selvsagt godviljen til så lenge bandet kommer fra Peru.
Regner med du liker band som Split Heaven, Revenge og Nightmare?

Og bandnavnet passer langt bedre til et metalband enn et gay aor-band, så dersom Jimi Jamison ga ut noen skiver med det bandet bør han trekke dem tilbake og kalle dem noe annet.

COBRA - det er fett bandnavn det.

Nå har jeg dessuten bestilt min først split-cd. Fire låter med Cobra og fem med et band som kaller seg Skull. Poison In Our Bones er tittelen. Noen som har hørt den saken? Utgitt i 2009.

Og tekstene er det ikke noe å si på:

"I came back from death and now it's my time for revenge
You murdered my son and my woman and then you killed me
Once I catch you, you'll have a slow death
I will stab your chest until the knife comes to red"

"In the street we wear denim and leather
Alcohol and cigarettes
We are seeking for whores to have fun with
I know they wanna play with us"

LostParadise
Belieber
Belieber
Mood:

Post by LostParadise »

Synes dette var rett så trivelig, med ganske tøft cover. Billig var den også. Tror jaggu det blir handlings.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

LostParadise wrote:

Synes dette var rett så trivelig, med ganske tøft cover. Billig var den også. Tror jaggu det blir handlings.

Hæ?! Dæmm kann jo førr f**n flæske d***n søkke mæ ikkje spelle eingang! Fættfolk!

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Mood:

Post by Conroy Bumpus »

LostParadise wrote:

Image

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Marken wrote:

Og bandnavnet passer langt bedre til et metalband enn et gay aor-band, så dersom Jimi Jamison ga ut noen skiver med det bandet bør han trekke dem tilbake og kalle dem noe annet.

Vel, bandet til Jimi Jamison og Mandy Meyer ga ut skiva 'First Strike' i 1983, så det er vel litt sent å trekke den tilbake nå. Men du bryr deg vel fint lite om alt som kom ut for 1985.... :wink:

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

AOR Guru wrote:
Marken wrote:

Vel, bandet til Jimi Jamison og Mandy Meyer ga ut skiva 'First Strike' i 1983, så det er vel litt sent å trekke den tilbake nå. Men du bryr deg vel fint lite om alt som kom ut for 1985.... :wink:

Selvsagt burde de tatt kontakt med de få som handla skiva, og krevd dem tilbake.
Aor-band bør skjønne at et slikt bandnavn er forbeholdt metal. Skamme seg.

AOR Guru
Belieber
Belieber
Mood:

Post by AOR Guru »

Marken wrote:
AOR Guru wrote:
Marken wrote:

Selvsagt burde de tatt kontakt med de få som handla skiva, og krevd dem tilbake.
Aor-band bør skjønne at et slikt bandnavn er forbeholdt metal. Skamme seg.

Jo da, helt enig med deg.....

aeldagrim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by aeldagrim »

Helt OK skive! Tør vel påstå at denne er bedre enn mye av det som gies ut i dag hvor det som regel er bedre lyd og mer påkosta produksjon/oppdatert lydbilde. :wink:

Favorittlåter: Whitechapel, Rockmetal , Men Of War og Denim Attack

knuthulhu
Poser
Poser
Mood:

Post by knuthulhu »

Beste King Cobra var det amerikanske bandet som ga ut en singel tidlig på 80-tallet. Beste Cobra er verre, har ikke vært mye av virkelig høy kvalitet der. Både AOR-bandet og den tyske demokratiske republikkens stolthet var middelmådige, og NWOBHM-Cobra var heller ikke noe å hope rurra for. De spanske har jeg ikke hørt.

OT så er Cobra fra Peru ganske gode. De har j****g mye sjarm, og kompenserer for heller mindre grad av kompetanse på instrumentene. Ikke ille i det hele tatt, og det fra et land som har lite å skryte av. Reino Ermitano er det eneste jeg kommer på. Og Wara, men det var ikke metal.

"Even s***n wears leather"

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Dette var litt mindre reinspikka heavy metal og litt mere heavy metal rock'n'roll enn jeg trodde etter å ha hørt Whitechapel, men tøft likevel.
Vil vel tro de er en smule inspirert av band som Motorhead og Tank, i tillegg til demoer med Maiden, Saxon og Exciter.
Stort sett ganske kjappe låter, vokalen funker bra, og bandet innehar TONNEVIS AV SJARM!
The Roadrunner (Bite My Dust) og Blessed By Beer er foreløpig så som så, men resten funker meget bra. Blir mange runder på denne framover.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Får man heftigere metal enn låter som Highland Warrior og Denim Attack? Nei, det gjør man ikke!
Ok, Revenge, Split Heaven og Nightmare stiller i samme klasse.

HEAVY METAL - THE PERUVIAN WAY!

Irriterer meg litt over at de tok med The Roadrunner (Bite My Dust) på fullengderen. Denne finnes også på split-saken, og låter som Dead End og Inner Demon er langt bedre. Forhåpentligvis kommer disse to med på en senere fullengder.

Alt i alt er dette energisk og knall heavy metal. Terningkast 70.

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

@Marken: Siden jeg er grunnleggende lat, men over middels interessert i heavy metal, hvor er det greit å oppdrive skiver av Nightmare, Cobra og Revenge? Har siste til Split Heaven!

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Invictus wrote:

@Marken: Siden jeg er grunnleggende lat, men over middels interessert i heavy metal, hvor er det greit å oppdrive skiver av Nightmare, Cobra og Revenge? Har siste til Split Heaven!

Cobra finner du her:
http://www.shop-hellsheadbangers.com/

Fikk en mail fra denne sida forrige uke, og han har i hvert fall siste Nightmare + noe Revenge inne. Veldig uoversiktelig side, så det kan være greit å bare sende han en mail:
http://www.metaleros.de/

Har også to Revenge-skiver hos Karthago. Miniskiva Bang Your Head, samt forrige fullengder Rage and Revenge. Begge er bra, men ikke helt på nivå med Death Sentence.
http://www.karthagorecords.de/index.php ... h5cjo9j5q4

Tror dessverre ingen av disse har den aller beste Revenge-skiva (Death Sentence) inne, og den er jeg heller ikke sikker på hvor man finner lenger. Skal søke litt når jeg har bedre tid, og isåfall poste en link hvis jeg kommer over den.

Har du forresten fått tak i Master Control med Liege Lord på CD? Skal være originalen jeg har, og er budet ok er den til salgs. Send meg isåfall en PM.

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Takker så mye! Skal prøve meg på litt shopping snart.
Jeg har fått tak i Master Control, så du må nok slite med den litt til. Er neimen ikke sikker på om det er originalen, men det står Metal Blade på den.. Er vel enig med deg at den ikke var all verden. Helt ok skive, men jeg tror nok debuten er den beste. Nei, sør amerika er nok fremtida. Øhøh!

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Invictus wrote:

Takker så mye! Skal prøve meg på litt shopping snart.
Jeg har fått tak i Master Control, så du må nok slite med den litt til. Er neimen ikke sikker på om det er originalen, men det står Metal Blade på den.. Er vel enig med deg at den ikke var all verden. Helt ok skive, men jeg tror nok debuten er den beste. Nei, sør amerika er nok fremtida. Øhøh!

Ittno problem. Er noen bra låter på Master Control, bl.a. tittellåta, men det er langt unna sør-amerikansk klasse, og det er ikke kødd!
Det er hovedsakelig de og svenskene som står for den beste metallen om dagen. Og Mexico da :D

Når det gjelder Death Sentence-skiva til Revenge kan du prøve å sende dem en mail. Er jo mulig de har noen kopier. Prøv dem på siclyrevenge@gmail.com. Denne skiva MÅ du ha!

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Sjekk ut Men Of War på myspace'n:

http://www.myspace.com/cobraperu

De andre låtene er demoversjoner.

Likte ikke Men Of War noe særlig etter første lytt, men nå er den litt bedre enn fantastisk.

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Og her har vi 76 sekunder av Denim Attack:

Kan godt være ditt livs beste 76 sekunder.

Hadde blitt fornøyd om jeg fant studioversjonen av Highland Warrior på youtube. Årets beste låt.

Image

Locked Previous topicNext topic