Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Konsertliste

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

MikkelRev wrote:

Hva synes folk om online-kalenderen http://screammagazine.com/modules.php?name=NuCalendar ?
Da slipper man å være avhengig av en mann for å oppdatere kalenderen, og alle kan bidra for å gjøre den mest mulig komplett.

Klarer man å hente feed fra et eller annet sted, så ... jeg testet den nettopp, og den er ikke ille å legge inn i.

Husk at kompletthet ikke er det eneste saliggjørende. Dekning er som Altavista anno 1996, da du kunne få opp 300 treff (inklusive konkurrentenes 200) og sjekke alle sidene og konstatere at denne infoen ikke er å finne på nett. Google anno 2012 rangerer 300 millioner treff etter antatt relevans.

Men hvis det i det hele tatt skal være noen vits i å prøve å utkonkurrere de helt kurante konsertlistene på heavymetal.no eller Eternal Terror, så bør det tilby noe som de to ikke gjør.

– Heavymetal.no kan begrense søket til ett sted (e.g. Oslo), og kan liste opp et tidsrom jeg velger (i stedet for en kalendermåned). Kalender-visning er faktisk veldig uoversiktlig. Både Heavymetal.no og Eternal Terror sin listevisning er mye lettere å forholde seg til, og det selv uten at det er så mye info inne. Blir det fullt, så tror jeg kalendervisning blir ganske ubrukbart.

– Er det mulig å legge inn en funksjonalitet der en innlogget bruker kan klikke 'ikke vis meg denne igjen' og/eller 'send denne til min personlige kalender' (som eventuelt kan deles eller beskyttes etter brukers ønske)? I så fall kan jeg få en grei oversikt over hva jeg finner relevant.

Og det begynner å bli en del evenementer å passe på. Var på Posten i dag og hentet billetter for tre tusenlapper, sånn for starters.

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

Locked Previous topicNext topic