Jeg er nysgjerrig og lurer litt på hva folk syns om norsk film her....Selv blir jeg stadig vekk like "oppgitt" når jeg mot min vilje blir med å ser en norsk film-sist gang var Oslo 31. August her om dagen, som jeg syns var driit døv. Er noe med kommunikasjonen og DIALOGENE i filmene jeg reagerer på-blir liksom så overdrevent og manuskriptaktig for meg. Vet jeg har fordommer og er litt sær,er ærlig om det, men ønsker å likevel å gi filmene en sjanse siden så mange skryter av dem.
Og JA,jeg har sett Max Manus, og den syns jeg var en kalkun! Samme med Varg Veum,som jeg har sett et par av. Har sett noen av de "store" produksjonene de siste 10 årene,men kommer pr nå ikke på noen som gjorde godt inntrykk. Er nå blitt varmt anbefalt Reprise, men vet ærlig talt ikke om jeg orker
Joda, filmene er kanskje blitt bedre med årene- også rent skuespillermessig, og selvfølgelig med teknikk osv,men fortsatt får jeg en flau smak i munnen og blir smågåen i halsen når jeg ser norske filmer!
Mao,norsk film har kanskje blitt LITT bedre med åra,men det har ikke akkurat hjulpet meg
Kan sammenlignes med norsk fotball..........