Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Twisted Tower Dire

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Best?

The Curse of Twisted Tower (1999)
1
9%
The Isle of Hydra (2001)
2
18%
Crest of the Martyrs (2003)
4
36%
Netherworlds (2007)
4
36%
 
Total votes: 11
User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Twisted Tower Dire

Post by Affen »

I forbindelse med den voldsomme Twisted Tower Dire-bølgen som er på Gjøvik om dagen, velger jeg å slenge opp en poll om amerikanerne. Sjøl liker jeg best den glimrende Crest of the Martyrs med sjefslåta Axes and Honor (en av de beste metallåtene i nyere tid!), men også The Isle of Hydra er ei bra skive. Netherworlds gadd jeg aldri å sjekke ut da den kom, men hvordan er den i forhold til forgjengerne? Og hvordan er debuten? Typisk undergrunn med dritlyd, eller hørbare saker?
Image

Et vanlig syn en lørdag formiddag på Gjøvik:
Image
Image

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Har Crest of The Martyrs og splitten med Solstice. Bra band, og Guardian Bloodline er en sjefslåt uten like.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Haha, litt flaut da jeg kom til Gjøvik og så at Kringen også hadde på seg TTW-trøye.

Det jeg har hørt fra debuten var ikke det store, så den har aldri blitt handla.
Alle de tre neste holder meget bra nivå.
Crest Of the Martyrs er nok den jevneste, men spesielt Netherworlds inneholder flere virkelige sjefslåter.
Liker ikke Piet Sielck-produksjonen på Crest Of the Martyrs, men ellers er den sterk, og ja, Axes & Honor er suveren.
Veldig usikker på hvilke av de tre siste som er best, så de må nok spilles igjen før jeg finner ut av det.

Og jeg gleder meg noe j****g til å høre nyskiva, Make It Dark, som slippes til høsten.

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Haha. Bra sveis på undertegnede.

Knallband! Netherworlds er nok min favoritt, selv om den er noe ujevn. Det beste på den er helt overlegent.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Aldri hørt bandet, men f**n for et par kjekke kærer. 8O

User avatar

Topic author
Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Marken wrote:Liker ikke Piet Sielck-produksjonen på Crest Of the Martyrs
Produksjonen er jo helt sjef!
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:
Marken wrote:Liker ikke Piet Sielck-produksjonen på Crest Of the Martyrs
Produksjonen er jo helt sjef!
Den er sikkert bra, men jeg liker ikke produksjonen. Og i tillegg må han jo også stå for bakgrunnsvokal på alt han produserer. Ikke mindre irriterende det.
Snakka med kara i Twisted Tower Dire på KIT for 2-3 år siden, og de var ikke veldig begeistra over produksjonen og Sielck.

User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Affen wrote:den voldsomme Twisted Tower Dire-bølgen som er på Gjøvik om dagen
:lol:
«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Alle er bra, men jeg hører oftest på debuten. Tror ikke den faller i smak hos deg, Affen, men fortvil ikke! Den er remixet og remastret i reneste Megadeth-stil og låter nå mer som Crest of The Martyrs/Isle of Hydra. Har den på CD, men gjør ingen byttehandel.

Er det ny skive på gang, forresten?
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Triumphing True Metal er best, fulgt av Hail Northern Virginia. Crest of the Martyrs er virkelig ikke bra produsert, den mangler trøkk og lyder nesten som røtne liksom-metal band, som det begynner å bli en del av. Veldig letta av at bandet forstod det sjøl. Men Axes and Honor er virkelig ei sjefslåt.

Debuten er litt intrikat og kanskje til og med litt sær mht vokalmelodiene. Vanskelig å komme inn i, men vel verdt noen lytt slik at den sitter. Isle of Hydra er vel favoritten. Den er veldig jevn, uten dødpunkter. Netherworlds var også veldig bra, har ikke hørt på den på altfor lenge. Johnny imponerte vel ikke så veldig da vi så dem live, kanskje derfor skiva har blitt liggende? Urettferdig selvsagt.

Innsatsen på Hail Britannia er glimrende, en av de beste NWOBHM-coverne jeg har hørt. Og det nye materialet hørtes også ganske lovende ut, så jeg har egentlig bra forventninger til neste skiva fra TTD.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Her er forresten en demoversjon av låta Snow Leopard som blir å finne på den kommende skiva:

http://www.youtube.com/watch?v=enEfiJ0sGVs

Lover meget godt.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Bare hørt Netherworlds, men den er bra den. Litt opp og ned riktignok, men trivelig skiva ja...

User avatar

MoRn
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MoRn »

Har vel egentlig bare hørt Crest of the Martyrs, og likte den ganske godt. TTD covern på nye Hail Britannia er ekstremt bra, så kommer definitivt til å sjekke ut mer fra den kanten.
ach ja

User avatar

carburetor
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 25 Jun 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by carburetor »

Crest of the Martyrs

User avatar

Stille_vann
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stille_vann »

Har ikke første albumet, men har de tre fra 2001 og utover. Min stemme går til The Isle Of Hydra. Meget bra album med en herlig sound og gromlåter
Er det mulig?

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

knuthulhu wrote:Triumphing True Metal er best
Demoen med Janet er råbra ja, bare synd lyden er noe ullen...var først da jeg kom i kontakt med Scott, men jeg må medgi at etter Crest gikk bandet i glemmeboken, eller jeg sluttet å følge med...noen som kjenner til det som skjedde FØR Triumphing?


Bestilte Daggers Blade av bandet en eller annen gang, eller Hellion Rec, men fikk den aldri. De som har en kopi liggende er hjertelig velkommen til å selge for et par hundrelapper inkl porto :) Er ikke komplettist og har ikke mye, men akkurat den hadde vært kul å ha i heimen. Også demoen som kom for ca 10 år siden er jeg sugen på, men vet ikke om den ble solgt eller bare fordelt til presse etc?
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

yngve wrote:...jeg må medgi at etter Crest gikk bandet i glemmeboken, eller jeg sluttet å følge med...
Sikkert det siste, for "Hail Northern Virginia" var med som bonus da Heaven And Hell reutga "The Curse Of Twisted Tower" for noen år tilbake. Er forresten Tom Phillips fra While Heaven Wept som synger på denne.

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Smått fantastisk band. Held fortsatt ein knapp på "Crest.." sikkert ein del pga. at eg kjøpte den for ein del år sidan, lurer faktisk på om det var ei av dei skivene som trigga heavy/power-interessa mi igjen etter eit par hovudsakleg death/black/thrash-år.

Debuten har eg aldri hørt. Har hatt Netherworlds ganske lenge, men har vore utan fungerande platespelar i lengre tid(har omsider fått somla meg, kun opp til Posten no), men den fenga meg aldri så voldsomt, men vi får sjå kva ein ny lytt seier. Isle of Hydra fekk eg omsider somla meg til å skaffe for ei veke eller to sidan. Heilt opplagt ei knallskive, men synst ikkje låtskrivinga er heilt der oppe med "Crest..".
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Debuten låter ikke spesielt mer røtent enn Manilla Road sine glansdager, og musikken er jo kul som bare det. Flesteparten av de som frekventerer Heavy Metal-forumet vil like denne.
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Isle of Hydra er ei kongelig skive. Meget bra band.
Image

Locked Previous topicNext topic