Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Summit, trÞndersk doom. Tre nye lÄter.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Makkerud
Spermatozoon
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Summit, trÞndersk doom. Tre nye lÄter.

Post by Makkerud »

Image

Summit har hevet seg rundt og tatt opp nye lÄter.

Ta gjerne en lytt, og det er hyggelig med tilbakemeldinger.
http://summittrondheim.bandcamp.com/

Skulle det falle i smak har jeg noen eksemplar Ä dele ut pÄ Til Dovre Faller.

Andreas takket for seg, og vi stiller nÄ med ett nytt medlem. Line-upen ser nÄ slik ut:

Vegard: gitar
Henrik: gitar
Kristian: bass, vokal
Åge: trommer

Dirant har for anledningen tatt pÄ seg produsenthatten.

Vi finnes ogsÄ pÄ facebook: http://www.facebook.com/summitband

Edit: Legger med coveret pÄ demoen

Image

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Jeg skal selvsagt ha!!!

BlackMage
Poser
Poser
Mood:

Post by BlackMage »

Begynnelsen av "I hope.." hadde massive Reverend Bizarre vibber. Nice nice!

norseman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by norseman »

Fikk litt Warning-vibber. Litt Warning og litt Griftegard + gammel MDB kanskje. Og det er selvfÞlgelig ikke verst. Kul gitarlyd har dere og fÄtt. Vokallinjene er bra men trenger en liten puss her og der i fremfÞringen. PÄ ingen mÄte dÄrlig. Dette er en vanskelig del av Doomsjangeren (Warning/GriftegÄrd-gata) Ä prÞve seg pÄ fordi det sÄ veldig fort blir kjedelig og stillestÄende om lÄtene ikke er der, her er lÄter viktigere enn riff faktisk selv om begge deler mÄ pÄ plass, men jeg synes dere kommer godt ut av det.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

Topic author
Makkerud
Spermatozoon
Mood:

Post by Makkerud »

norseman wrote:

Fikk litt Warning-vibber. Litt Warning og litt Griftegard + gammel MDB kanskje. Og det er selvfÞlgelig ikke verst. Kul gitarlyd har dere og fÄtt. Vokallinjene er bra men trenger en liten puss her og der i fremfÞringen. PÄ ingen mÄte dÄrlig. Dette er en vanskelig del av Doomsjangeren (Warning/GriftegÄrd-gata) Ä prÞve seg pÄ fordi det sÄ veldig fort blir kjedelig og stillestÄende om lÄtene ikke er der, her er lÄter viktigere enn riff faktisk selv om begge deler mÄ pÄ plass, men jeg synes dere kommer godt ut av det.

Konstruktiv kritikk er topp!

Hva gjelder vokalen, jeg er en veldig fersk vokalist. Øvelse gjÞr mester =)

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

Ikke verst dette, rett sÄ bra faktisk. SkjÞnner at folk trekker ligninger til Warning, var vel fÞrste som slo meg da jeg satte pÄ fÞrstelÄta.

norseman
Belieber
Belieber
Mood:

Post by norseman »

Makkerud wrote:

Konstruktiv kritikk er topp!

Hva gjelder vokalen, jeg er en veldig fersk vokalist. Øvelse gjÞr mester =)

Jeg var vel ikke sÄ veldig kritisk heller, haha. Om dette er fÞrste runde som vokalist sÄ lover jo det veldig godt for fortsettelsen. Man hÞrer pÄ en mÄte at det er litt av tryggheten og erfaringen som mangler, men som sagt; dÄrlig var det ikke. Artig at dere skiller dere godt fra andre utÞvere av Doom i Norge.

'Till, in Time's stayless stealthy swing,
Uncompromising rude reality
Mangled the Monarch of our fashioning,
Who quavered, sank; and now has ceased to be.

Olavr
Poser
Poser
Mood:

Post by Olavr »

Eneste andre jeg kommer pÄ som ligger i samme doomgata er vel Lamented Souls.

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by VonMĂŒnchhausen »

h*****e for et tungt og fett sound! Fikk bare hÞrt tre minutter av fÞrste lÄt fÞr jeg mÄtte gjÞre andre ting, men skal lastes ned og lyttes til i kveldinga nÄr man fÄr litt tid alene.

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

j****g fett! NĂ„r du "finner" vokalen din litt etter hvert, er joggu detta i boks.

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Mood:
Korea North

Post by kattpiss »

Overraskende fett! Liker vokalen som den er. Uventet med ballehyl i andrelÄta, men det gikk rett hjem hos meg.

Topic author
Makkerud
Spermatozoon
Mood:

Post by Makkerud »

Godt mulig jeg burde legge meg litt lysere enn pÄ "I hope...", kanskje den som funket dÄrligst med tanke pÄ vokalen.

Trivelige tilbakemeldinger.

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Makkerud wrote:

Godt mulig jeg burde legge meg litt lysere enn pÄ "I hope...", kanskje den som funket dÄrligst med tanke pÄ vokalen.

Har tenkt pÄ akkurat det, den begynner veldig mÞrkt og litt anonymt, men derimot fÄr det en fin effekt nÄr du tar i litt uti lÄta. I og med at dette ogsÄ er Äpningssporet kan du si jeg sperra Þra godt opp da dette partiet (refrenget?) begynte.

Det var ogsÄ det jeg hadde Ä utsette pÄ. Har jo hatt forventninger til dette siden vi prata pÄ Roadburn, og det innfridde med glans. Vokalen er mandig og fet, soundet er glimrende og lÄtene festa seg rimelig greit. "Praise the Lord" funka best her, knalltÞft refreng! "I hope..." pÄ andreplass.

Warning var ogsÄ den fÞrste assosiasjonen jeg trakk, men ved nÊrmere lytting kom jeg frem til at bÄde riffene og lyden minner en del om Through The Darkest Hour-skiva til Solitude Aeturnus.

ROCK!

Joakim
Belieber
Belieber
Mood:

Post by Joakim »

kattpiss wrote:

Overraskende fett! Liker vokalen som den er. Uventet med ballehyl i andrelÄta, men det gikk rett hjem hos meg.

Enig!
Tar gjerne en kopi pÄ Dovre.

"I loved you in Bloodsport"

Topic author
Makkerud
Spermatozoon
Mood:

Post by Makkerud »

Joakim wrote:
kattpiss wrote:

Enig!
Tar gjerne en kopi pÄ Dovre.

NÄr blodfans av Johan LÀngqvist skal synge, mÄ man jo bare prÞve seg. =)

Joakim skal ha demo, check.

BingoMeister
Belieber
Belieber
Mood:

Post by BingoMeister »

kattpiss wrote:

Ikke overraskende gikk det rett hjem her ogsÄ :D.
Tungt og fett lydbilde og bra vokal som kommer til Ă„ bli dritbra etterhvert.
Klarer fint lengden pÄ lÄtene og allikevel bli litt overrasket over at den var fort ferdig sÄ det vil vel si for min del at de holder godt mÄl ihvertfall.
Teknisk vissvass kan jeg ikke sÄ det sparer jeg dere for :P

"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

Stian
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Stian »

Det reagerte jeg pÄ ogsÄ, lÄtene var styggfort ferdig i forhold til den egentlige lengden.

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Makkerud wrote:

Absolutt ikke. Her bÞr du tenke bÄde-og, ikke enten-eller. j****g fett med den kontrasten som oppstÄr nÄr du gÄr opp i toppregisteret. Vil heller si at du sliter i overgangen mellom den dype og hÞye stemmefÞringen ("happy my love" rundt 5:15 -> brrr, der er det surt sÄ det holder). Syns du har bra klang pÄ stemmen i kjelleren og det er heller mer "intervallonani" du bÞr fÄ dreisen pÄ. j****g kul detalj hvordan vokalen glir over i fÞrste solotone. Generelt har denne best vokal bÄde oppe og nede.

Hva skjer med basstrommelyden pÄ Pleasing to the Lord rundt 2:45? Dobbelbasspartiet var i det hele tatt krisestemning.

Sun: fade in-gitarene. kul idé, ukontrollert gjennomfÞring. Riffet i seg selv er barskt som fy. Ikke imponert over vokalen her i grunn, burde lÞsrive seg mer fra melodien i kompet. Syns ikke riffet (2:05) etter fÞrste bolken med vokal er ferdig funket sÄ veldig bra. Alt etterpÄ gÄr meget bedre. Fortsatt ikke imponert over vokalen, men den opererer iallfall litt mer uavhengig av hva som spilles under.

Beste spor: I Hope to Feel Again

Jess, mine fem minutt med kokkerier.

Topic author
Makkerud
Spermatozoon
Mood:

Post by Makkerud »

Mer konstruktiv kritikk, det er velkomment. Åleit Ă„ hĂžre fra folk som liker det mindre (eller ikke i det hele tatt) ogsĂ„.

Basstrommelyden pÄ Pleasing to The Lord er vel et forsÞk pÄ Ä unngÄ grautete lyd. Jeg kan ikke svare 100% for det siden jeg ikke har skrudd noe pÄ lyden.

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Mood:

Makkerud wrote:

Basstrommelyden pÄ Pleasing to The Lord er vel et forsÞk pÄ Ä unngÄ grautete lyd. Jeg kan ikke svare 100% for det siden jeg ikke har skrudd noe pÄ lyden.

Har bare hÞrt lÄtene via headset (Shure SRH440), men pÄ det partiet jeg refererer til gjÞr dere alt annet enn Ä unngÄ bokslyd pÄ basstrommene. Og sÄ vidt jeg hÞrer er det bare her at de endrer sÄpass karakter. Klarer ikke Ä hÞre at det er samme lyden pÄ kicken fra starten av lÄta og frem til 2:45, men mulig at hÞrselen bedrar meg.

Locked Previous topicNext topic