Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

LostParadise sin månedsstafett

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Flott åpningsparti, men så blir det ikke så interessant mer. Synes vokalen var sjarmerende, og språket - om ikke så stygt som Affen skal ha det til - synes jeg ikke ødelegger akkurat denne gangen.
Kan nok hende jeg må sjekke ut flere låter, det fenger jo til tross for originalitetssvinn.

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Malediction vurderte jeg sterkt til min egen stafett, og da den enda bedre andreskiva. Denne skiva er også god, og det å synge på fransk er det tøffeste som finnes.
De skal også ha et stort pluss for at de covrer ADX på denne plata. De to første låtene er favorittene på Condamnes. Glimrende band som dessverre ga seg altfor kjapt.

Nå er du back in business, Svensken!


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Hah, typete coverart.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Var ganske tøft dette! Litt femi vokal, men jeg overlever.


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

2002

Vi skal til Finland, til et band som sjangermessig har utviklet seg fra death metal, via melodiøs death metal til goth. Hørte dette bandet første gang for noen år siden på et klassisk Kløven vors, der det som vanlig tok helt av. Er ikke akkurat lyse tekster vi snakker her!!

Sentenced

Image

Cross My Heart and Hope to Die


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Sentenced er nok et glimrende valg.
The Cold White Light er bandets aller beste album, og Cross My Heart and Hope To Die er muligens den aller beste låta. Herlige tekster.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Nytt bekjentskap. Ikke så allerverst dette.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Sentenced blir aldri mer en helt ok. Hadde flere skiver, men kvitta meg med alle unntatt Frozen. Denne låta hørtes akkurat ut som det meste på Frozen, og bekrefter at det holder å ha ei skive med Sentenced. Veldig emo musikk og tekster, men bedre enn det meste som regnes som emo.

Image

User avatar

Ljosåk
Belieber
Belieber
Posts: 74
Joined: 23 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ljosåk »

Marken wrote:

Sentenced er nok et glimrende valg.
The Cold White Light er bandets aller beste album, og Cross My Heart and Hope To Die er muligens den aller beste låta. Herlige tekster.

Muligens enig. Garantert enig i at det er den beste skiva og låta er hvertfall den mest catchy på skiva. Fett band med masse gode låter og beksvart humor.


User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Slapp dag, så here goes:

Black Sabbath - Children of the Sea: Som sagt "ers, Dio" når det kommer til Sabbath. Skal jeg høre på Dio blir det Rainbow. MEN, du kunne ikke valgt en bedre låt av den eraens Sabbath. Så thumbs up like vel.

Riot - Don't Hold Back: Ganske kult, og pluss for veldig töfft cover. Kjøpes om jeg kommer over den i billighylla.

Jonah Quizz - Hjärtlös Stad: Svensk er tidenes språk, men får litt dansebandvibber når det synges på språket. Fet låt ellers.

Exciter - HM Maniac: Hvor man ganger er dette valgt før? Kjedelig valg, men dritfett uansett. Stoort pluss for bruk av phaser i versriffet.

Medieval Steel: Utrolig kjip intro, og teksten hjelper ikke: "he fights a thousands battles with hatred in his eyes". Sykt jalla, men ellers hørbart, dog ikke noe jeg kommer til å bruke tid på.

Slayer - Kill again: Perfekt.

Damien Thorne - Sign of the Jackal: Syns det var kjedelige greier før, nå er det hørbart. Igjen, ikke noe jeg gidder bruke tid på.

Agent Steel - Never Surrender: Dritfett. Slet lenge med vokalen, men den er top notch nå.

Heretic: Veldig standard.

Paradox - Heresy: Ganske fett, men ikke heelt der.

Lethal - Killing Machine: Kjip Pantera-riffing. Nei.

Slander - In Your World: Som Marken sier: Grei vorselåt. Catchy refreng.

Candlemass - The Dying Illusion: Nei. Triste greier.

Pentagram - Vampyre Love: Langt fra det beste fra den kanten, men absolutt godkjent.

Paradise Lost - Once Solemn: Fy f**n så kjipt.

Aura Noir - Conqueror: Oppe sammen med Slayer - Kill Again i grad av perfeksjon. Enda bedre faktisk.

Valhall - Livets Søyle: Greit nok.

While Heaven Wept - Thus with a Kiss I Die: Klarte to min, fy f**n.

Satyricon - Prime Evil Renaissance: Black 'n' Roll-Satyricon er greit nok.

Count Raven - True Relevation: Meh.. Drit i å synge gitarlinjene da!

Malediction: L'ange Noir: Fransken funket her. Ganske fett.

Sentenced - Cross My Heart and Hope to Die: Klarte 58 sekunder. Klart det kjipeste til nå. Møkk.


User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Syns det er litt sjarm i at Linderson synger gitarlinjene i den låta jeg. Ozzy gjør jo det samme i Iron Man f.eks. Og midtpartiet der han synger annerledes er jo beinballetøft!

Men hvorfor dukket den låta plutselig opp? Hadde svensken glemt 1990 eller noe?

ROCK!


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Doomination wrote:

Syns det er litt sjarm i at Linderson synger gitarlinjene i den låta jeg. Ozzy gjør jo det samme i Iron Man f.eks. Og midtpartiet der han synger annerledes er jo beinballetøft!

Men hvorfor dukket den låta plutselig opp? Hadde svensken glemt 1990 eller noe?

Se forrige side ;)

Affen wrote:Det går faktisk an å bare holde helt kjeft.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Å synge gitarlinjer er forbudt.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Bija wrote:

Å synge gitarlinjer er forbudt.

I hvert fall i den graden der. Å bruke Ozzy med Iron Man som argument er som å si at å lage en Smoke on the Water II er greit fordi Deep Purple slapp unna med det.
Dog kan det funke å synge rytmen til riffet, syns Death Strike får det til fett med Mangled Dehumanization:


User avatar

kattpiss
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 24 Jan 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Korea North

Post by kattpiss »

Ser forresten selv at den sammenligningen min der er ganske på jordet, liksom, før noen totalavsporer tråden.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Ah! Sentenced er nostalgi! Hørte mye på bandet for 10-12 år siden, og er fortsatt veldig glad i de fleste skivene.
Dagens valg er blant de beste låtene fra skiva, og selvfølgelig et knallvalg. De mest essensielle skivene er Frozen, Crimson og The Cold White Light, som alle er omtrent jevngode.
Sentenced var pionerer innen sin gotiske metal i finland, og det dukket opp mange "kloninger" i finland på tida rundt årtusenskiftet, men ingen klarte helt å matche originalen. Nærmest var vel Charon, som tidvis er svært likt. For øyeblikket er stilen litt død, og jeg savner faktisk band som gir ut nye skiver a la det Sentenced gjorde fra Down og fremover.
Husker jeg så Sentenced på Rock In i 2000, som support for Dark Tranquillity og In Flames. De spilte vel fire-fem låter, og så ga de seg plutselig. Er ikke sikker på hvorfor, men at bandet var ustabilt, er det nok ingen tvil om. Tragisk var det også da Miika Tenkula døde for tre år siden. En stor låtskriver er savnet!


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Invictus wrote:

Husker jeg så Sentenced på Rock In i 2000, som support for Dark Tranquillity og In Flames. De spilte vel fire-fem låter, og så ga de seg plutselig. Er ikke sikker på hvorfor, men at bandet var ustabilt, er det nok ingen tvil om.

Der var jeg også. Det ble sagt at vokalisten var sjuk, men aner ikke om det stemte eller ikke.


User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Malediction er tøft. Sentenced er skandale.

Image

User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Bra gjennomgang der Kattpiss, selvom jeg ikke er helt enig i alt - det skulle tatt seg ut!!

2003

Vi tar turen fra Finland til nabolandet Sverige, og til en gruppe/mann jeg aldri noen gang trudde jeg skulle høre på. Jeg hadde i mange, mange år en formening om at dette ikke kunne være noe for meg, uten noen gang og ha sjekket ut. Det er fordom det.

Mange av fansen vil vel kanskje stille seg tvilende til dagens valg, da det er begynnelsen hans som er "true" - det driter jeg i. Jeg liker denne skiva bedre og bedre, og spesielt dagens låt! Det skal sies at jeg jobber meg bakover i diskografien hans, om enn ikke hurtig!!

Bathory

Image

The Land


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Kanonskive og låt! Bathory må da ha verdens kuleste basstrommelyd!


Locked Previous topicNext topic