Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Nightwish Ă„rets beste?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Stemte du pÄ fjorÄrets beste?

Ja
0
No votes
nei
0
No votes
 
Total votes: 0
User avatar

Death
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Death »

SvartRavn wrote:
AgentOrange wrote:
Death wrote:

Once er garantert ikke fjorÄrets beste..gÄr det an..

Det skulle tatt seg ut!

Jaggu.

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..


User avatar

Topic author
snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Death wrote:

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..

Hehe, ja det er faktisk akkurat det jeg mener ogsÄ. Virker kansje "litt" intolerant, men jeg liker faktisk endel av materialet til Nightwish. Denne syns jeg var mÞkk fra ende til annen! Og innbilte meg at Scream sine lesere hadde gÄtt litt dypere i musikken.. (jada, de har sikkert det, jada smaken er som baken, jada...)

Digitus Impudicus!

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Phoncible wrote:
Death wrote:

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..

Hehe, ja det er faktisk akkurat det jeg mener ogsÄ. Virker kansje "litt" intolerant, men jeg liker faktisk endel av materialet til Nightwish. Denne syns jeg var mÞkk fra ende til annen! Og innbilte meg at Scream sine lesere hadde gÄtt litt dypere i musikken.. (jada, de har sikkert det, jada smaken er som baken, jada...)

For noe tull. Jeg hÞrte sikkert flere hundre nye metalutgivelser i 2004, og mener fortsatt at Nightwish er bedre enn 90% av all musikk som utgis i dag. Jeg hadde Nightwish pÄ sjuende plass i min kÄring, og den plassen fortjener den til gangs.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Durloth
Belieber
Belieber
Posts: 57
Joined: 23 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Durloth »

Det er nÄ altsÄ offisielt scream-lesernes mening at Once var fjorÄrets beste skive, samt at nightwish havnet dobbelt pÄ beste konsert lista, henholdsvis 3. og 6. plass, og godt oppe pÄ beste coverart lista.

Og der dalte min respekt for Scream-leserne fullstendig.
Ikke bare synes jeg Nightwish suger (greit at folk liker det, nÄ snakker jeg for meg), men Ä stemme pÄ dette bandet nÄr de originale Norske aktÞrene innen sjangeren (bÄde Liv Kristine og Theatre of Tragedy) slipper plater blir litt dumt... (Nightwish sier 3rd and the Mortal er deres inspirasjon, men siden de ligger lysÄr unna bÄde i kvalitet og stil, velger jeg Ä se pÄ dem som bleke ToT-wannabees)

Knivlaus mann e` livlaus mann!

User avatar

Topic author
snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Udun wrote:
Phoncible wrote:
Death wrote:

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..

Hehe, ja det er faktisk akkurat det jeg mener ogsÄ. Virker kansje "litt" intolerant, men jeg liker faktisk endel av materialet til Nightwish. Denne syns jeg var mÞkk fra ende til annen! Og innbilte meg at Scream sine lesere hadde gÄtt litt dypere i musikken.. (jada, de har sikkert det, jada smaken er som baken, jada...)

For noe tull. Jeg hÞrte sikkert flere hundre nye metalutgivelser i 2004, og mener fortsatt at Nightwish er bedre enn 90% av all musikk som utgis i dag. Jeg hadde Nightwish pÄ sjuende plass i min kÄring, og den plassen fortjener den til gangs.

Hehe, ja jeg forstÄr at folk har hÞrt mye. Grav hadde jo ogsÄ den pÄ lista si, og han har sikkert hÞrt en god del i lÞpet av Äret.. Men akkurat som jeg ikke klarer forstÄ folk som elsker samlebÄndprodusert Trance, klarer jeg ikke forsÄ folk som liker denne skiva. SÄ intolerant og trangsynt har jeg lov til Ä vÊre 8)

Digitus Impudicus!


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Phoncible wrote:
Udun wrote:
Phoncible wrote:
Death wrote:

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..

Hehe, ja det er faktisk akkurat det jeg mener ogsÄ. Virker kansje "litt" intolerant, men jeg liker faktisk endel av materialet til Nightwish. Denne syns jeg var mÞkk fra ende til annen! Og innbilte meg at Scream sine lesere hadde gÄtt litt dypere i musikken.. (jada, de har sikkert det, jada smaken er som baken, jada...)

For noe tull. Jeg hÞrte sikkert flere hundre nye metalutgivelser i 2004, og mener fortsatt at Nightwish er bedre enn 90% av all musikk som utgis i dag. Jeg hadde Nightwish pÄ sjuende plass i min kÄring, og den plassen fortjener den til gangs.

Hehe, ja jeg forstÄr at folk har hÞrt mye. Grav hadde jo ogsÄ den pÄ lista si, og han har sikkert hÞrt en god del i lÞpet av Äret.. Men akkurat som jeg ikke klarer forstÄ folk som elsker samlebÄndprodusert Trance, klarer jeg ikke forsÄ folk som liker denne skiva. SÄ intolerant og trangsynt har jeg lov til Ä vÊre 8)

Joda, men ser du bort ifra singlene er denne faktisk langt fra sÄ kommers som folk vil ha det til. Wishmaster var ei langt mer kommersiell skive.

Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

User avatar

Topic author
snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Bryr meg ikke sÄ mye om hvor kommers den er, sÄ lenge'n lÄter p**s :lol:

Digitus Impudicus!


Steve Peck
Belieber
Belieber
Posts: 80
Joined: 02 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Steve Peck »

Phoncible wrote:

Bryr meg ikke sÄ mye om hvor kommers den er, sÄ lenge'n lÄter p**s :lol:

Det er et fair standpunkt!

Tenebres wrote:Smoothie er altsÄ litt som sex.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Durloth wrote:

Det er nÄ altsÄ offisielt scream-lesernes mening at Once var fjorÄrets beste skive, samt at nightwish havnet dobbelt pÄ beste konsert lista, henholdsvis 3. og 6. plass, og godt oppe pÄ beste coverart lista.

Og der dalte min respekt for Scream-leserne fullstendig.
Ikke bare synes jeg Nightwish suger (greit at folk liker det, nÄ snakker jeg for meg), men Ä stemme pÄ dette bandet nÄr de originale Norske aktÞrene innen sjangeren (bÄde Liv Kristine og Theatre of Tragedy) slipper plater blir litt dumt... (Nightwish sier 3rd and the Mortal er deres inspirasjon, men siden de ligger lysÄr unna bÄde i kvalitet og stil, velger jeg Ä se pÄ dem som bleke ToT-wannabees)

Jessda, glupt...sÄ selv om en person syns Nightwish er bedre enn ToT og Liv Kristine (selv om de overhodet ikke ligner i stil sÄ sammenligningen er i bunn og grunn helt hÄplÞs), bÞr personen heller stemme pÄ sistnevnte kun av "nostalgiske" Ärsaker?

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Durloth
Belieber
Belieber
Posts: 57
Joined: 23 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Durloth »

Jepp
Objektivitet er for pyser :wink:

Knivlaus mann e` livlaus mann!

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Blodkjeft wrote:

NÄ visste jeg ikke jeg at trÄden opprinnelig lÄ et annet sted, men jeg mÄ jo si jeg blir j****g lei av Ä se folk syte over at trÄder som ikke dreier seg om doom metall havner i dette forumet - det er nÄ engang sÄnn de har delt inn her. Vest de jÞr mÊ te eit rasshÞl, sÄ fair nok - nÄn mÄ vÄrrÄ de Ä.

Fy flate Blodkjeft. Dammaj - "Mutiny" i avataren...Ho-ho!


User avatar

Blodkjeft
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Blodkjeft »

Det mÄ til skal en vÊre noe til kar :lol:


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

:bazooka: nightwish


User avatar

prometherion
Be
Be
Posts: 4
Joined: 17 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by prometherion »

Martyrium wrote:

Therion - Lemuria\Sirius B 8)

JĂŠvli bra skive, ihvertfall


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

SheoL wrote:
Martyrium wrote:

Therion - Lemuria\Sirius B 8)

JĂŠvli bra skive, ihvertfall

Lemuria var tidvis litt slapp, men Sirius B er gjennomfĂžrt meget god.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Death
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 28 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Death »

Steve-Peck wrote:
Phoncible wrote:
Udun wrote:
Phoncible wrote:
Death wrote:

SkjÞnner ikke hvorfor det skal vÊre fjorÄrets beste plate nÄr det kom andre som var 300 ganger mer spennende enn den..

Hehe, ja det er faktisk akkurat det jeg mener ogsÄ. Virker kansje "litt" intolerant, men jeg liker faktisk endel av materialet til Nightwish. Denne syns jeg var mÞkk fra ende til annen! Og innbilte meg at Scream sine lesere hadde gÄtt litt dypere i musikken.. (jada, de har sikkert det, jada smaken er som baken, jada...)

For noe tull. Jeg hÞrte sikkert flere hundre nye metalutgivelser i 2004, og mener fortsatt at Nightwish er bedre enn 90% av all musikk som utgis i dag. Jeg hadde Nightwish pÄ sjuende plass i min kÄring, og den plassen fortjener den til gangs.

Hehe, ja jeg forstÄr at folk har hÞrt mye. Grav hadde jo ogsÄ den pÄ lista si, og han har sikkert hÞrt en god del i lÞpet av Äret.. Men akkurat som jeg ikke klarer forstÄ folk som elsker samlebÄndprodusert Trance, klarer jeg ikke forsÄ folk som liker denne skiva. SÄ intolerant og trangsynt har jeg lov til Ä vÊre 8)

Joda, men ser du bort ifra singlene er denne faktisk langt fra sÄ kommers som folk vil ha det til. Wishmaster var ei langt mer kommersiell skive.

Det var ikke en drittdÄrlig plate,men Ä kalle den Ärets plate er verdens stÞrste overvudering..
Er ikke akkurat fan av power metal heller + at vokalen til Tarja gÄr meg pÄ nervene noen ganger..
Hvis noen har lest Monster Magazines Ärets beste liste,sÄ syns jeg den er mye bedre,men de har kanskje en litt annen type lesere..Jeg er ihvertfall mye mer enig i den..
Hvilket blad av Monster og Scream jeg liker best og hvorfor kan jo diskuteres en annen gang..


User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by Dick Hardy »

Nei.
Her gikk det i Wig Wam for alle penga. :P

Men Nightwish var bra. Andre bra skiver var Motörhead, Saxon, Dream Theater, U.D.O, The Carburetors, Annihilator m. fler..

Image


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

bra skive,men ikke fjorÄrets beste hehe



daimonion
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 11 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by daimonion »

Det er vel helst fjortissene som gidder Ä stemme pÄ slikt. Ellers er da ikke Nightwish sÄ fÊlt, ihvertfall.


Locked Previous topicNext topic