Nyere Satyricon - best og verst
-
Topic author - Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Nyere Satyricon - best og verst
Jeg er nok ikke alene om å mene at det tre første Satyricon-albumene skiller seg ut fra det nyere materialet, det vil si alt etter "Nemesis Divina". Mens vi venter et år eller to eller tre på noe nytt startet jeg like greit en poll. Og jeg spør også: Er Satyricon oppbrukt for lengst og burde lagt inn årene? Nei, mener jeg, jmf. rangering nedenfor:
1. "Volcano" - 9/10
2. "Now, Diabolical" - 7/10
3. "The Age of Nero" - 6/10
4. "Rebel Extravaganza" - 5/10
1. "Volcano" - 9/10
2. "Now, Diabolical" - 7/10
3. "The Age of Nero" - 6/10
4. "Rebel Extravaganza" - 5/10
-
- Belieb
- Mood:
-
- Poser
- Mood:
Hørt litt på disse i det siste faktisk. Syns alle er ganske bra, men Rebel og Volcano er en god del bedre enn de to neste. Rebel Extravaganza har lenge vært favoritten, men nå er jeg faktisk litt i tvil om jeg skal stemme den eller Volcano. Syns Volcano har holdt seg j****g godt.
ROCK!
-
- Rocker
- Mood:
Syns egentlig det er merkelig å ta med RE i denne konteksten.
Rebel Extravaganza er en moderne klassiker. De andre ovennevnte blekner i forhold. Volcano har mye bra for seg dog.
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.
-
- Poser
- Mood:
For å plage deg litt, "Volcano" kom ut i 2002.
Har alltid slitt med å bestemme meg for hvilken jeg liker best av "Volcano" og "Rebel extravaganza". Det eneste jeg er sikker på er at disse 2 skivene er de 2 beste skivene Satyricon har gjort.
"Rebel extravaganza" er jo j****g kald og hardtslående da og er definitivt en av de beste black metal utgivelsene mellom 1995-2000.
"Volcano" er mye mørkere og stemningssentrert igjen. "Now, diabolical" var et skritt i en streitere og kjedeligere retning og enda streitere og kjedeligere igjen på "The age of Nero".
Har alltid slitt med å bestemme meg for hvilken jeg liker best av "Volcano" og "Rebel extravaganza". Det eneste jeg er sikker på er at disse 2 skivene er de 2 beste skivene Satyricon har gjort.
"Rebel extravaganza" er jo j****g kald og hardtslående da og er definitivt en av de beste black metal utgivelsene mellom 1995-2000.
"Volcano" er mye mørkere og stemningssentrert igjen. "Now, diabolical" var et skritt i en streitere og kjedeligere retning og enda streitere og kjedeligere igjen på "The age of Nero".
DØDSMARSJ TIL h*****e!
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 6 times
Syns Ikke RE Ikke hører sammen med resten av disse men: 1. Rebel 2. Volcano. Resten kan brenne. Nemesis er best
Choke! choke! choke! the devil we evoke!
-
- Spermatozoon
- Mood:
Rebel Extravaganza og Volcano. det som kom etter var dritt og gjør at jeg kan mislike bandet uten dårlig samvittighet.
-
- Beliebe
- Mood:
For en gangs skyld uenig med Doh. Rebel her. Og selv ville jeg ha hatt Volcano uten Fuel for Hatred (og kanksje til og med åpningriffet på Repined Bastard nation) som ikke synes passer inn på ei ellers fin-fin skive.
-
- Poser
- Mood: