Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Forbrukerombuds- og brukerstøttetråden, v.3

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forbrukerombuds- og brukerstøttetråden, v.3

Post by Böh! »

Tenebres wrote:Finnes det en kraftig Android-telefon som har:
- stor skjerm
- støtte for trådløs lading
- bra kamera
- støtte for minnekort
- fingerprint-sensor

og helst byttbart batteri... men det ser ut som alle har droppet den ballen.
Det er vel kun Samsung Galaxy 7 og 8 som oppfyller krava dine?

Gå heller for Motorola Moto G5 Plus. Like bra som toppmodellane til Samsung og Iphone til ein tredel av prisen.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image


drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

Tenebres wrote:Finnes det en kraftig Android-telefon som har:
- stor skjerm
- støtte for trådløs lading
- bra kamera
- støtte for minnekort
- fingerprint-sensor

og helst byttbart batteri... men det ser ut som alle har droppet den ballen.
Hvis byttbart batteri er viktigst så er vel et av få alternativ LG V20; http://www.gsmarena.com/lg_v20-8238.php

Test: https://www.tek.no/artikler/test-lg-v20/354579

Kommer LG V30 til høsten som sikkert har bedre specs (men spørs om den fortsatt har støtte for å ta ut batteri). Sjekk: http://www.gsmarena.com/first_look_at_l ... -25312.php

Ellers bare å endre på innstillingene her og se hva du finner; http://www.gsmarena.com/search.php3?nYe ... yTechs=1,2

Får mest sannsynlig mest valuta for penga ved å kjøpe en Kina-telefon ala Xiaomi (feks. Mi 6), ZTE (feks. Nubia Zxx - Z17), Huawei (feks. P10) eller OnePlus (feks. 5 eller 3T). Toppmodellene deres er often like bra som de til Samsung, osv, men koster ofte en god del mindre. Er ikke alle som selges i Norge dog, så ved innkjøp fra utlandet bør du undersøke om de har støtte for riktig LTE-bånd så du får brukt 4G her i landet. Evnt sjekke om tek.no/noen andre norske sider har kjørt test og kan si noe om det. De fleste har nok støtte for alt nødvendig, men sier det bare sånn at du vet det er en lite mulighet for at noe sånt kan være tilfellet.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Jeg har en LG V10, så jeg har nok sterkt vurdert den V20 helt siden den ble lansert, siden den er i stor grad en forbedret versjon av muligvis den beste smartphone på markedet. Mtp at LG har sluttet med byttbart batteri med sin nye G6 har jeg ikke troen på at V30 går tilbake til det, dessverre.

Mitt største problem med V-modellene er at de mangler støtte for trådløs lading. Jeg hadde en G3 før og etter å ha blitt vant til trådløs lading er det litt som svart k*k: man har ikke lyst tilbake til en nedgradering. Jeg forstår ikke at det ikke er blitt en standard i nådagens marked.

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Det ble droppet pga at det går så j****g sakte.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Shrinebuilder wrote:Det ble droppet pga at det går så j****g sakte.
Helt feil logikk, dette. Hastende behov for å fylle batteriet litt om dagen => hurtiglading med kabel. Lade mobilen om natten => trådløs lading. Den ene utelukker uansett ikke den andre. Lade mobilen med kabel om natten er uansett ikke å anbefale, hurtiglading eller ei.

Det store problemet her er at de fleste mobiler har mistet muligheten for å bytte ut batteriet mens man fjerner den eneste ladingsformen som ikke skader batteriet over tid (trådløs lading). Jeg antar at strategien er å tvinge forbrukerne til å bytte hele mobilen når batteriet blir så svakt at kapasiteten er på trynet, men kanskje er det på sin plass med litt opprør.

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Ja, nei, jeg hadde en mobil med trådløs lading for noen år siden. Det var chill, det.
Det er så j****g tåpelig at "planned obsolescence" er standarden og at alle finner seg i det.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Shrinebuilder wrote:Ja, nei, jeg hadde en mobil med trådløs lading for noen år siden. Det var chill, det.
Det er så j****g tåpelig at "planned obsolescence" er standarden og at alle finner seg i det.
e9

Men jeg stusser litt på at trådløs lading skal falle under den kategorien. Trådløst er fremtiden. Og når tom. j***a IKEA selger diverse møbler med integrert trådløs lading for mobiler kan jeg ikke se for meg at dette skal droppes umiddelbart.

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

Kjøpte Huawei Nova 5t selv. God knall, men var i bakken en liten gang så koster det 2700kr for nytt glass. Droppet det, og gikk over til Samsung xCover pro. Dyrere, samt dårligere på alt Huaweien gjør DOG er den i bakken førti ganger om dagen og bare smiler og ler av det. Tar og anbefaler den jeg.


Locked Previous topicNext topic