Steike for et band!
Iron Maiden
-
- Poser
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
Tapatalk har ikke stĂžtte for absolutt alt. Men det blir bedre og bedre for hver versjon. Evt. kan du bruke en mobilvennlig stil, dvs. ikke Rainbow Pearl, ggValentine eller subsilver2.
OT: stemte Seventh Son, som vanlig.
Bruker det fĂžrste valget, den aorta-et-eller-annet.
ForÞvrig stemte jeg Powerslave denne gangen. Som jeg skreiv pÄ gamleforumet, sÄ har jeg den siste tida kommet fram til at jeg setter den litt over Somewhere, som nÄ er bandets nest beste.

-
Topic author - Rocker
- Mood:
In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Googleâs translations into English and Norwegian) was âNoâ ⊠But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is âdefinitely going to be a new album at some point.â
Dickinsonâs guess is 2015.
FÄ en annen enn Kevin Shirley bak spakene sÄ har jeg litt trua. Ellers er det liten vits i Ä lage nok et album som lÄter likt til de 3-4 siste
-
- Poser
- Mood:
Kjellvete wrote:In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Googleâs translations into English and Norwegian) was âNoâ ⊠But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is âdefinitely going to be a new album at some point.â
FÄ en annen enn Kevin Shirley bak spakene sÄ har jeg litt trua. Ellers er det liten vits i Ä lage nok et album som lÄter likt til de 3-4 siste
Kunne sjÞl tenkt meg ei mer "rocka" skive igjen, men hvis gutta har fler lÄter ala When The Wild Wind Blows, sÄ mÄ de gjerne fÄ med de ogsÄ for min del. En av deres beste lÄter noen sinne det!
Stemte foresten Piece Of Mind. Seventh Son...pÄ en solid andreplass.
-
- Poser
- Mood:
Kjellvete wrote:
Noen som har testet? Har ikke sett den her til lands noen vei enda
De har denne pÄ platebaren Apollon i Bergen. Er ingen Þlekspert, men synes den var god! Smakfull, men ikke for mÞrk eller for bitter.
Alle de sju fÞrste Maiden-skivene er rÄbra. 90-tallet veksler mellom ujevnt og katastrofalt dÄrlig, men har sine Þyeblikk. Skivene fra og med Brave New World er Älreite, men ikke pÄ nivÄ med 80-tallet. Favoritt blir enten debuten, Killers, Peace of Mind eller Somewhere in Time.
Somewhere In Time er best siden den er jevn og holder hÞy kvalitet fra fÞrste til siste lÄt. Den har tilfeldigvis ogsÄ det beste coveret.
Apropos ny skive sÄ hÄper jeg den blir kortere enn de to siste og at det blir flere korte lÄter. Rundt 60 minutter med to-tre lange lÄter passer bra, og da mÄ ikke alle de lange lÄtene starte med en lang akustisk intro. Det gÄr faktisk an Ä gÄ rett pÄ sak. Rime Of The Ancient Mariner er jo et godt eksempel pÄ det.
FÞrste innlegg pÄ nytt forum. Woohoo!
Diamonds And RĂžst
-
- Belieber
- Mood:
stramvaier wrote:Kjellvete wrote:In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Googleâs translations into English and Norwegian) was âNoâ ⊠But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is âdefinitely going to be a new album at some point.â
Kunne sjÞl tenkt meg ei mer "rocka" skive igjen, men hvis gutta har fler lÄter ala When The Wild Wind Blows, sÄ mÄ de gjerne fÄ med de ogsÄ for min del. En av deres beste lÄter noen sinne det!
nja, er det ein ting det ikkje har vore mangelvare pÄ sidan 1995, sÄ det er lÄtar ala When the Wild Wind Blows.. triveleg lÄt for all del, men sjÞlv Jubelsalami blir j****g traust nÄr ein har det pÄ skiva kvar morgon. Ei skive utan eit dusin lange lÄtar med akustisk intro, ja takk.
-
- Poser
- Mood:
GullbrĂžd wrote:stramvaier wrote:Kjellvete wrote:In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Googleâs translations into English and Norwegian) was âNoâ ⊠But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is âdefinitely going to be a new album at some point.â
nja, er det ein ting det ikkje har vore mangelvare pÄ sidan 1995, sÄ det er lÄtar ala When the Wild Wind Blows.. triveleg lÄt for all del, men sjÞlv Jubelsalami blir j****g traust nÄr ein har det pÄ skiva kvar morgon. Ei skive utan eit dusin lange lÄtar med akustisk intro, ja takk.
Mente at akkurat den lÄta skiller seg sÄpass ut rent kvalitetsmessig at det er greit at fler lÄter av det kaliberet blir med. LÄter som f.eks Brighter Than A Thousand Suns og Isle Of Avalon er greie nok de, men da vil jeg heller ha noe mer back to basic.
Powerslave er best. Alle de sju fĂžrste er sjef, og parkerer totalt alle skivene som har kommet i ettertid. Liker a matter of life and death best av skivene etter seventh son.
Rangering:
Powerslave
Iron Maiden
Killers
The Number of the Beast
Somewhere in time
Seventh son of a seventh son
Piece of mind
A matter of life and death
Etc