Welcome to Rock Forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste studioalbum?

Iron Maiden
14
12%
Killers
14
12%
The Number Of The Beast
6
5%
Piece Of Mind
15
13%
Powerslave
14
12%
Somewhere In Time
19
17%
Seventh Son Of A Seventh Son
25
22%
No Prayer For The Dying
1
1%
Fear Of The Dark
1
1%
The X-Factor
1
1%
Virtual XI
0
No votes
Brave New World
1
1%
Dance Of Death
1
1%
A Matter Of Life And Death
1
1%
The Final Frontier
0
No votes

Total votes: 113

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Iron Maiden

Post by Kjellvete »

Steike for et band!

Image

Knugende knyttnever av negativ energi

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Ganske barske karer som har vĂŠrt med der, ja!
Image

Sent from my iPhone using Tapatalk

Image

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

Image

Noen som har testet? Har ikke sett den her til lands noen vei enda

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Jaggu noen som har stemt Fear Of The Dark. Utrolig

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GullbrÞd »

Alt pÄ Ättitalet er gull, men stemma gÄr i 2013 til Somewhere in Time.

Signatur

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Er det poll her? (Autocorrect ville forresten endre "poll" til "p**k"). Ser ingen poll her pÄ mobilen. Nok en feature som kun funker pÄ PC, mao?

Image

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Pollen kommer opp nÄr jeg gÄr via nettleseren. Tapatalk som er problemet, tydeligvis.

Image

MikkelRev
Rocker
Rocker
Favourite genre: Heavy Metal
Mood:
Has thanked: 2 times
Norway

Post by MikkelRev »

Tapatalk har ikke stĂžtte for absolutt alt. Men det blir bedre og bedre for hver versjon. Evt. kan du bruke en mobilvennlig stil, dvs. ikke Rainbow Pearl, ggValentine eller subsilver2.

OT: stemte Seventh Son, som vanlig.

Affen
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Affen »

Bruker det fĂžrste valget, den aorta-et-eller-annet.

ForÞvrig stemte jeg Powerslave denne gangen. Som jeg skreiv pÄ gamleforumet, sÄ har jeg den siste tida kommet fram til at jeg setter den litt over Somewhere, som nÄ er bandets nest beste.

Image

Topic author
Kjellvete
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Kjellvete »

In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Google’s translations into English and Norwegian) was “No” 
 But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is “definitely going to be a new album at some point.”

Dickinson’s guess is 2015.

FÄ en annen enn Kevin Shirley bak spakene sÄ har jeg litt trua. Ellers er det liten vits i Ä lage nok et album som lÄter likt til de 3-4 siste

DOH
Poser
Poser
Mood:

Post by DOH »

Vanskelig valg, siden kvalitetslÄtene er spredd vidt utover de fleste skivene, men jeg pleier Ä lande pÄ Piece of Mind.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

Kjellvete wrote:

In late July, singer Bruce Dickinson was asked about the possibility of a new Iron Maiden album in 2014 by Turkish website hafifmuzik.org. His answer (trusting to Google’s translations into English and Norwegian) was “No” 
 But not to worry, Dickinson immediately followed up by stating that there is “definitely going to be a new album at some point.”

FÄ en annen enn Kevin Shirley bak spakene sÄ har jeg litt trua. Ellers er det liten vits i Ä lage nok et album som lÄter likt til de 3-4 siste

Kunne sjÞl tenkt meg ei mer "rocka" skive igjen, men hvis gutta har fler lÄter ala When The Wild Wind Blows, sÄ mÄ de gjerne fÄ med de ogsÄ for min del. En av deres beste lÄter noen sinne det!

Stemte foresten Piece Of Mind. Seventh Son...pÄ en solid andreplass.

Doomination
Poser
Poser
Mood:

Post by Doomination »

Kjellvete wrote:

Image

Noen som har testet? Har ikke sett den her til lands noen vei enda

De har denne pÄ platebaren Apollon i Bergen. Er ingen Þlekspert, men synes den var god! Smakfull, men ikke for mÞrk eller for bitter.

Alle de sju fÞrste Maiden-skivene er rÄbra. 90-tallet veksler mellom ujevnt og katastrofalt dÄrlig, men har sine Þyeblikk. Skivene fra og med Brave New World er Älreite, men ikke pÄ nivÄ med 80-tallet. Favoritt blir enten debuten, Killers, Peace of Mind eller Somewhere in Time.

ROCK!

Gorgar
Poser
Poser
Mood:

Post by Gorgar »

Somewhere In Time er best siden den er jevn og holder hÞy kvalitet fra fÞrste til siste lÄt. Den har tilfeldigvis ogsÄ det beste coveret.

Apropos ny skive sÄ hÄper jeg den blir kortere enn de to siste og at det blir flere korte lÄter. Rundt 60 minutter med to-tre lange lÄter passer bra, og da mÄ ikke alle de lange lÄtene starte med en lang akustisk intro. Det gÄr faktisk an Ä gÄ rett pÄ sak. Rime Of The Ancient Mariner er jo et godt eksempel pÄ det.

FÞrste innlegg pÄ nytt forum. Woohoo!

Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Marken
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Marken »

Gikk for Piece Of Mind i dag, hÄrfint foran Somewhere In Time og Seventh Son...

GullbrĂžd
Belieber
Belieber
Mood:

Post by GullbrÞd »

stramvaier wrote:
Kjellvete wrote:

Kunne sjÞl tenkt meg ei mer "rocka" skive igjen, men hvis gutta har fler lÄter ala When The Wild Wind Blows, sÄ mÄ de gjerne fÄ med de ogsÄ for min del. En av deres beste lÄter noen sinne det!

nja, er det ein ting det ikkje har vore mangelvare pÄ sidan 1995, sÄ det er lÄtar ala When the Wild Wind Blows.. triveleg lÄt for all del, men sjÞlv Jubelsalami blir j****g traust nÄr ein har det pÄ skiva kvar morgon. Ei skive utan eit dusin lange lÄtar med akustisk intro, ja takk.

stramvaier
Poser
Poser
Mood:

Post by stramvaier »

GullbrĂžd wrote:
stramvaier wrote:
Kjellvete wrote:

nja, er det ein ting det ikkje har vore mangelvare pÄ sidan 1995, sÄ det er lÄtar ala When the Wild Wind Blows.. triveleg lÄt for all del, men sjÞlv Jubelsalami blir j****g traust nÄr ein har det pÄ skiva kvar morgon. Ei skive utan eit dusin lange lÄtar med akustisk intro, ja takk.

Mente at akkurat den lÄta skiller seg sÄpass ut rent kvalitetsmessig at det er greit at fler lÄter av det kaliberet blir med. LÄter som f.eks Brighter Than A Thousand Suns og Isle Of Avalon er greie nok de, men da vil jeg heller ha noe mer back to basic.

manimal
Poser
Poser
Mood:

Post by manimal »

Powerslave er best. Alle de sju fĂžrste er sjef, og parkerer totalt alle skivene som har kommet i ettertid. Liker a matter of life and death best av skivene etter seventh son.

Rangering:

Powerslave
Iron Maiden
Killers
The Number of the Beast
Somewhere in time
Seventh son of a seventh son
Piece of mind
A matter of life and death

Etc

Invictus
Rocker
Rocker
Mood:

Post by Invictus »

Piece of Mind pÄ fÞrste, med Powerslave rett i hÊlene.

Slynt
Poser
Poser
Mood:

Post by Slynt »

Det blir Powerslave rett foran Killers, Seventh Son of a Seventh Son.

Image

Locked Previous topicNext topic