Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sonata Arctica - Liker dere Kakko & Co?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilket Sonata Arctica Album syns du er best?

Ecliptica (1999)
4
36%
Silence (2001)
1
9%
Winterheart's Guild (2003)
1
9%
Reckoning Night (2004)
4
36%
Unia (2007)
0
No votes
The Days of Grays (2009)
0
No votes
Stones Grow Her Name (2012)
0
No votes
Pariah's Child (2014)
1
9%
 
Total votes: 11
User avatar

Topic author
Masteroftherings
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 29 Aug 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sonata Arctica - Liker dere Kakko & Co?

Post by Masteroftherings »

Sonata Arctica fortjener en egen tråd nå som de har nytt album ute og greier. Hva syns dere om bandet, hvilken plate er best og har dere noen favorittlåt?

Jeg har akkurat anskaffet meg den nye og har bare hørt den et par ganger. Det jeg kan si er at jeg ikke hart hørt et bedre Sonata Arctica-album på mange år, og går det an å få noe mer lystigere og god powermetal enn "Cloud Factory"? En skikkelig godbit.

Image

Sjekk ut:

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Har hørt samtlige bortsett fra den nye og The Days of Grace (kun hørt 2-3 låter ra hver av de to). Stemmer Silence. Reckoning Night tar andreplassen. Helt greie firerskiver begge to.


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

De to første er knallskiver og de to neste er også veldig bra. Stilendringen fra og med Unia falt dessverre ikke i smak hos meg. Den nyeste virka lovende den første halvdelen, men tapte seg mot slutten. Skal gi den flere sjanser etter hvert. Stemte på debuten.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Ikke hørt den nye skiva mer enn en gang foreløpig, så skal ikke avsi noen dom over den, men den virka bra bortsett fra noe fjås i ei låt eller to mot slutten. Stones Grow Her Name er muligens bandets svakeste, så Kakko og co har utvikla seg i feil retning, og dermed er det positivt å registrere at flere mener den nye er tilbake til gammel storhet.
Stemte Reckoning Night, men Ecliptica og Silence følger hakk i hæl.


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Ecliptica og Silence er knallskiver. Winterhearts Guild er bra, mens Reckoning Night også er meget bra. Stemte Ecliptica. De seinere skivene har jeg bare såvidt hørt, ettersom stilendringen ikke passa smaken min. Første halvdel av den nye skiva var meget bra, mens andre halvdel var bortimot tragisk.

Dette er vel forøvrig det metallbandet i verden med verst ballader?

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Litt fugl og fisk her. På sitt beste er de veldig bra men som andre innen sjangeren balanserer de på en knivsegg og sklir over i det flaue innimellom.
Veldig trivelig live da!
Har bestilt den nye men om den drar Winterheart's Guild ned fra førsteplassen har jeg ikke helt trua på

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Udunpute wrote:

Dette er vel forøvrig det metallbandet i verden med verst ballader?

Synes balladene på de fire første er ålreite selv om tekstene til tider er en smule på kanten.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Nyskiva er ihvertfall en opptur i forhold til Stone Grows Her Name, som Invictus har helt rett i er bandets svakeste. Unia og The Days Of Grays er svært ujevne. De innholder alt fra kanonlåter til ganske bedrøvelige greier. Alle skivene før Unia er jevnt over bra. Stemmer Reckoning Night, med Winterheart's Guild som nr 2.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Reckoning Night er bandets soleklart beste. Debuten havner på andreplass pga sjarm og nostalgi for at jeg oppdaga dem og kjøpte den da den var helt ny. Sisteskiva kommer faktisk på en tredjeplass hos meg, den var overraskende bra. Resten syns jeg jevnt over er kjedelig, selv om det er en og annen ok låt på flere av skivene.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Ekstremt spennende nyheter fra Kakko & co - nyinnspilling av debuten! Dette har hele verden venta på, jeg klarer nesten ikke tanken på å måtte vente helt til 24. Oktober...
Image
While currently on yet another successful World Tour, this time to support their latest studio-album »Pariah’s Child«, Finnish Melodic Metal heroes SONATA ARCTICA swung by the studio to re-record their debut album »Ecliptica«, which was released 15 years ago.

This new version will be released on October 24th under the banner »Ecliptica – Revisited; 15th Anniversary Edition« on Nuclear Blast.

Back then, »Ecliptica« was recorded at Tico-Tico studios and mixed at Finnvox by Mikko Karmila (NIGHTWISH, CHILDREN OF BODOM and more). The album was promoted live on tour with STRATOVARIUS and RHAPSODY.

Henrik „Henkka“ Klingenberg comments: “When it first was suggested to us by our Japanese label that we'd re-record our debut album »Ecliptica«, it felt a bit weird, but somehow the idea grew on us. Being that only Tony and Tommy played on the original one, we thought that it would be a fun thing to do, to give these great songs another run. We're definitely not trying to re-write history, the original »Ecliptica« is the starting point of this band and a very special album with a certain feel of innocence and enthusiasm which cannot be recreated as such since we're not teenagers anymore. Having said that, this new version is more of a tribute and an update on how these songs sound when played by our current line-up. We wanted to stay true to the original album as much as possible and not turn this into some weird re-arranged project where you couldn't tell which song was being played. So here it is, the 15th anniversary version of »Ecliptica«. Hope you enjoy it, we certainly had a good time digging into these songs and laying down the tracks.

The tracklist:

  1. Blank File
  2. My Land
  3. 8th Commandment
  4. Replica
  5. Kingdom For A Heart
  6. Fullmoon
  7. Letter To Dana
  8. UnOpened
  9. Picturing The Past
  10. Destruction Preventer
    Bonus:
  11. I Can't Dance (Genesis cover)

The first (digital) single of the CD will be 'Kingdom For A Heart', out on September 12th

www.sonataarctica.info | www.facebook.com/sonataarctica | www.nuclearblast.de/sonataarctica

Image

User avatar

RKKB
Rocker
Rocker
Posts: 682
Joined: 16 Nov 2013, 07:08
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by RKKB »

Vurderer å bli kristen, kjenner jeg. Nyinnspillinger gjør meg superglad og hva passer vel bedre enn å bli gladkristen.


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Nekter å høre denne i ren protest.

Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Nei


User avatar

Mr.Gumble
Belieber
Belieber
Posts: 64
Joined: 05 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mr.Gumble »

Hadde skjønt det, om det var demo-lyd på originalen....

"The Product Is Sold, The Memory Fades"

Locked Previous topicNext topic