Norge er jo ikke akkurat kjent for thrash metal, men en del godbiter har det da vært opp gjennom. Nå glemmer jeg sikkert noen, og noen dreit jeg i, men det er ikke så viktig. Hva er dine favoritter? Hvem er oppskrytt, hvem er oversett og hur gjör djur?
Norsk thrash
-
Topic author - Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Selv velger jeg Aura Noir, med Equinox på andre. Tredjeplassen aner jeg ikke. Men vil NOK EN GANG trekke fram Goat Carcass Rising av Vesen som et sørgelig oversett album. Hadde alle deres album vært på det nivået, kunne de gjerne fått den pallplassen.
Ellers er det skrekkelig mye bra å velge på om en kan lage seg en form av "best of". Skulle fint smekka sammen fem timer med topp stemning av norsk thrash.
Hm, husker Artch og Witchhammer ble omtalt som thrash da de kom, men sammenligna med resten her er de vel mer streit metal? Stemmer uansett Artch i pollen her, med Equinox og Witchhammer like bak.
Aura Noir, Audiopain, Infernö og Deathhammer er mine favoritter. Deathhammer er nok aller best av disse, etterfulgt av Aura Noir, men alle de nevnte bandene er veldig bra. Noen andre band i pollen jeg er glad i au, men det er band som spilles svært sjeldent.
-
Topic author - Rocker
- Mood:
[quote="Affen"]Hm, husker Artch og Witchhammer ble omtalt som thrash da de kom, men sammenligna med resten her er de vel mer streit metal? Stemmer uansett Artch i pollen her, med Equinox og Witchhammer like bak.[/quote]
Joda, var veldig i tvil om akkurat Artch, men tenkte det var moro for de å få være med. Forøvrig har du helt rett i at de neppe hadde vært thrash om de kom i dag.
Men du og jeg er gamle nok til å drite i det.
Stemte Equinox av disse. Liker også Artch og Witchhammer godt , men thrash er de vel strengt tatt ikke. Derimot var Oslo-bandet Decadence ganske fett. Særlig den andre av de tre demoene de ga ut tidlig på 90-tallet , "Gunslinger" er knallfet den dag idag.
Enig med forrige taler i det meste. Decadence-kommentaren ga meg også en mulighet til å teste ut direkte opplasting av bilde!
Skal ikke kimse av dette bandet heller:
-
- Poser
- Mood:
Helt umulig å velge kun en her, så står over det. j****g mye bra på den lista kan man si.
DOH wrote:Bare den nyeste drittskiva finnes på vinyl dessverre
Ta kontakt med Unborn hvis noe skulle være av interesse lell.
Nye skiva er fet som fy den, tilgjengelig på lekker tung vinyl, ja!
Har også Goat Carcass Rising på CD om det også er interessant.
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.
-
- Belieber
- Favourite genre: It's complicated
- Mood:
Stemmen går uten tvil til Aura Noir.
Forøvrig kult at Pica Fierce er med i pollen. Det var kanskje litt sprikende materiale i og med at både swansong og reptile er på samme skive, men de hadde noe på gang i sin tid. Får håpe Hilbora realiseres til noe mer enn bare demoband etter hvert.
-
- Poser
- Mood:
Av traverne liker jeg gammel Aura Noir best, samt Equinox og Infernö. Men flere gode nykommere, som Nekromantheon, Deathhammer, Condor osv.
"Hold opp en kassett"-trenden kan jeg like.
http://www.diskord.net
http://www.facebook.com/katakombenoslo
"In the decay of time and the putridity of ageing, eternal darkness would seem a blessing..."