Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Finsk black metal

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Re: Finsk black metal

Post by Terror_mit_uns »

Azazel er faktisk det verste blackmetalbandet jeg noen gang har sett live og det inkluderer ett par Ukmkonserter.
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »

SÄpass. Jeg har aldri sett de, men sÄ de var nevnt her. Det jeg lurte pÄ er om de er et nsbm band? SÄ de var kÄret av en dude til Ä vÊre det 13 dÄrligste metal bandet noensinne :) jeg liker i alle fall sanger fra de som [BBvideo 560,340]http://youtu.be/ZwsgpsDT7hs[/BBvideo].


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

Perdition winds virka veldig bra:

[BBvideo]https://www.youtube.com/watch?v=YIUU4kbyiTM[/BBvideo]

Noen som kjenner til dem?
Affen wrote:Det gÄr faktisk an Ä bare holde helt kjeft.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Bakmannen til Azazel er tildels tilbakestÄende, ufÞretrygda og ekstremt alkoholisert. Da de spilte i Finland for mange Är tilbake var de sÄ dÄrlige at de ikke klarte spille igjennom settet engang. De sto bare og sÄ pÄ hverandre og prÞvde sÄ godt de kunne Ä spille, men ingen kunne lÄtene sÄ det ble en j****g pinlig affÊre. Da nytter det ikke Ä gÄ rundt som selverklÊrt "verdens beste Black Metal band" og skryte av demoen som kom i 1992. Konserten i Praha ifjor mÄtte jeg bare stÄ over, og etter folks reaksjoner Ä dÞmme sÄ gjorde jeg rett i det.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Messias wrote:SÄpass. Jeg har aldri sett de, men sÄ de var nevnt her. Det jeg lurte pÄ er om de er et nsbm band? SÄ de var kÄret av en dude til Ä vÊre det 13 dÄrligste metal bandet noensinne :) jeg liker i alle fall sanger fra de som [BBvideo 560,340]http://youtu.be/ZwsgpsDT7hs[/BBvideo].

Da stÄr du ved det og driter i hva andre mÄtte mene.


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »

Hahaha, hÞres ut som Jokke, bortsett fra tilbakestÄende :) og takk for utfyllende svar.
OgsÄ ser det ut for meg som Finland har flere tydelig nazi bm band, og jeg er ikke interessert Ä sponse boneheads med mine penger, da laster/streamer jeg det heller, derfor spm om nsbm og label med sw og goatmoon.

Og selvsagt driter jeg i hva andre mÄtte mene, men folks meninger kom frem om bandet og ikke hvem de er. PS. Og han som kÄret de til et dÄrlig band har satt flere andre bra band i mine Þrer pÄ den lista ;

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Hvis du vil ha et slags nÊrmere bekjentskap med hovedmannen i Azazel (Lord Satanachia) kan du ta en titt pÄ "Eternal flame of gehenna" dvd som Bestial Burst ga ut. Dvd'en skal gi et "unikt" innblikk i finsk black metal og det er mange sentrale skikkelser som dukker opp, men jeg synes det var j****g tamme saker stort sett. Azazel fyren sitter i en sofa med liksminke og lirer av seg en masse artigheter. At han er glad i alkohol er ikke vanskelig Ä se...

ForÞvrig synes jeg "Jesus perversions" skiva er middelmÄdig, men den inneholder da noen bra lÄter.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

The lime of the ancient marinade.

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Goatblessed necropenis wrote:Hvis du vil ha et slags nÊrmere bekjentskap med hovedmannen i Azazel (Lord Satanachia) kan du ta en titt pÄ "Eternal flame of gehenna" dvd som Bestial Burst ga ut. Dvd'en skal gi et "unikt" innblikk i finsk black metal og det er mange sentrale skikkelser som dukker opp, men jeg synes det var j****g tamme saker stort sett. Azazel fyren sitter i en sofa med liksminke og lirer av seg en masse artigheter. At han er glad i alkohol er ikke vanskelig Ä se...

ForÞvrig synes jeg "Jesus perversions" skiva er middelmÄdig, men den inneholder da noen bra lÄter.

Bestilt. 99,- fra Cdon.
HĂ„per den er tekstet.
"I loved you in Bloodsport"


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »


Jeg sÄ den fÞr jeg postet innlegget, men skjÞnnet ikke hvem noen av de var. Hvem er de ulike? Og er han feite mannen med likesminke Azazel? :grin: han er jo helt ute Ä kjÞre. ForstÄr da Mardvk sin kommentar om latterlig band. Er enig at plata er veldig variert med hva som er bra eller ikke. Men den lÄta jeg posta over f.eks synes er veldig kul, og liker som sagt vokalen pÄ noen av sangene.

Apropo latterlige metalband, altsÄ ikke musikkmessig, har noen av dere flere personligheter Ä komme med? (En avsporing fra denne posten, men kanskje i en egen?)

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

MĂ„ du ha det inn med teskje?

In order of appearance:

1. BlackGoat (Goatmoon)
2. Stormheit (Stormheit)
3. Demonos Sova (Barathrum)
4. Lord Satanachia (Azazel)
5. Satanic Tyrant Werwolf (Satanic Warmaster)
6. Johannes Nefastos
7. Mikko Aspa (Clandestine Blaze)
The lime of the ancient marinade.


Messias
Belieber
Belieber
Posts: 51
Joined: 18 May 2014, 19:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Messias »

Espen wrote:MĂ„ du ha det inn med teskje?

In order of appearance:

1. BlackGoat (Goatmoon)
2. Stormheit (Stormheit)
3. Demonos Sova (Barathrum)
4. Lord Satanachia (Azazel)
5. Satanic Tyrant Werwolf (Satanic Warmaster)
6. Johannes Nefastos
7. Mikko Aspa (Clandestine Blaze)

Tydeligvis. SĂ„ ikke at det stod nevnt, har sikkert sett et annet klipp.

EDIT: Sett samme klipp. Var bare ikke like smart som deg og trykket pÄ trekanten for Ä utvide pÄ youtube.

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

SkÄl!
The lime of the ancient marinade.

User avatar

Galemathias
Belieber
Belieber
Posts: 63
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Galemathias »

Litt artig det STW sier pÄ slutten i den videoen der om man husker intervjuet han gjorde i Adresseavisa for noen Är siden.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Galemathias wrote:Litt artig det STW sier pÄ slutten i den videoen der om man husker intervjuet han gjorde i Adresseavisa for noen Är siden.
Tenkte faktisk det samme fÞr jeg sÄ posten din.

— Alle som vil kan lese tekstene mine, og enhver som er minst halvt ved bevissthet, vil se at det ikke er noe politisk der, det er ingenting om det hvite overmennesket, det er ingenting nynazistisk der. Vi er et black metal-band av samme grunn som andre black metal-band: Ă„ knuse et tabu til, sier PenttilĂ€ til Adresseavisen.
Purity comes when death is all.

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Joakim wrote:
Goatblessed necropenis wrote:Hvis du vil ha et slags nÊrmere bekjentskap med hovedmannen i Azazel (Lord Satanachia) kan du ta en titt pÄ "Eternal flame of gehenna" dvd som Bestial Burst ga ut. Dvd'en skal gi et "unikt" innblikk i finsk black metal og det er mange sentrale skikkelser som dukker opp, men jeg synes det var j****g tamme saker stort sett. Azazel fyren sitter i en sofa med liksminke og lirer av seg en masse artigheter. At han er glad i alkohol er ikke vanskelig Ä se...

ForÞvrig synes jeg "Jesus perversions" skiva er middelmÄdig, men den inneholder da noen bra lÄter.

Bestilt. 99,- fra Cdon.
HĂ„per den er tekstet.

Den er tekstet pÄ svensk og engelsk.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Demoen til Azazel ble reutgitt i fjor (forfjor?). Absolutt noe Ă„ ha hvis en liker stĂžy eller ustĂždig gange.

Hjerneskade bidrar ofte til Ăžkt bm-kvalitet.

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

ForĂžvrig tror jeg det var herremannen i Barathrum (nr. 3 i Miss World-tevlingen fra Youtube) som valgte Ă„ kalle sin fĂžrstefĂždte Antti Kristian...

User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Goatblessed necropenis wrote:
Joakim wrote:
Goatblessed necropenis wrote:Hvis du vil ha et slags nÊrmere bekjentskap med hovedmannen i Azazel (Lord Satanachia) kan du ta en titt pÄ "Eternal flame of gehenna" dvd som Bestial Burst ga ut. Dvd'en skal gi et "unikt" innblikk i finsk black metal og det er mange sentrale skikkelser som dukker opp, men jeg synes det var j****g tamme saker stort sett. Azazel fyren sitter i en sofa med liksminke og lirer av seg en masse artigheter. At han er glad i alkohol er ikke vanskelig Ä se...

ForÞvrig synes jeg "Jesus perversions" skiva er middelmÄdig, men den inneholder da noen bra lÄter.

Bestilt. 99,- fra Cdon.
HĂ„per den er tekstet.

Den er tekstet pÄ svensk og engelsk.


Artige skruer og noen sĂŠre synspunkter. Handlet dvdÂŽen fra Bestial Burst.. Konge den Noise extra delen..!

Egentlig ikke fatta greia rundt at Satanic Warmaster er dÄrlig... Er en del fet black metal som blir gitt ut under samme navn.. folk er folk...
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Morkenstubbe wrote:
Goatblessed necropenis wrote:
Joakim wrote:
Goatblessed necropenis wrote:Hvis du vil ha et slags nÊrmere bekjentskap med hovedmannen i Azazel (Lord Satanachia) kan du ta en titt pÄ "Eternal flame of gehenna" dvd som Bestial Burst ga ut. Dvd'en skal gi et "unikt" innblikk i finsk black metal og det er mange sentrale skikkelser som dukker opp, men jeg synes det var j****g tamme saker stort sett. Azazel fyren sitter i en sofa med liksminke og lirer av seg en masse artigheter. At han er glad i alkohol er ikke vanskelig Ä se...

ForÞvrig synes jeg "Jesus perversions" skiva er middelmÄdig, men den inneholder da noen bra lÄter.

Bestilt. 99,- fra Cdon.
HĂ„per den er tekstet.

Den er tekstet pÄ svensk og engelsk.


Artige skruer og noen sĂŠre synspunkter. Handlet dvdÂŽen fra Bestial Burst.. Konge den Noise extra delen..!

Egentlig ikke fatta greia rundt at Satanic Warmaster er dÄrlig... Er en del fet black metal som blir gitt ut under samme navn.. folk er folk...

Jepp, synes ogsÄ noise opplegget var ganske interessant. ForÞvrig musikk jeg normalt driter i, men det som dekkes her er artig og interessant. Mikko Aspa er som vanlig den som har mest kloke ord pÄ hjertet.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

Locked Previous topicNext topic