80- og 90-talls speed metal?
80- og 90-talls speed metal?
Fortsetter å fiske etter litt tips!
Hvilke band/skiver trenger jeg fra 80- og 90-tallet hvis jeg liker speed-skivene til blant annet Helloween, Blind Guardian, Agent Steel og Deliverance?
Hvilke band/skiver trenger jeg fra 80- og 90-tallet hvis jeg liker speed-skivene til blant annet Helloween, Blind Guardian, Agent Steel og Deliverance?
Savage Grace - Master of Disguise er innertier, men IKKE den versjonen som ble postet over. Skulle ønske den ble reutgitt i original form i stedet for det tuklepikkpakket der.
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.
Sjekk ut Stormwarrior. Ganske likt tidlig Helloween. Kai er med på noen av låtene.
Ellers har vi jo Riot med Thundersteel og The Privilege Of Power selv om ikke alt der kan kalles speed metal.
Den Angel Dust-skiva som ble posta er også ganske bra.
Ellers har vi jo Riot med Thundersteel og The Privilege Of Power selv om ikke alt der kan kalles speed metal.
Den Angel Dust-skiva som ble posta er også ganske bra.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?
Diamonds And Røst
Diamonds And Røst
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Rocker
- Favourite genre: Heavy Metal
- Mood:
- Has thanked: 2 times
Synes alle tre Living Death er ganske tøffe, og en smule spesiell.Veadtuck wrote:Vil legge til Living Death "Vengeance of hell" til listen også.
Razor frem til og med Malicious Intent. Kjenner ikke så godt til det senere. Eller blir dette for thrashy i forhold til det du er ute etter?
[BBvideo][/BBvideo]
[BBvideo][/BBvideo]
Takk for gode tips! Er i gang med å sjekke ut! Mye kjent her, og Razor er knalltøft men er for thrasy i denne settingen ja! Kult med flere tips! Gjerne tips med kraftfulle og mektige chorus.
-
- Rocker
- Mood:
- Has thanked: 0
Uff, klassisk forum-feil!TheUnborn wrote:Nevnt i åpningsposten, min gode mann.dauinghorn wrote:Agent Steel?
Litt kul speed metal:
Oliver Magnum - Old World Nites:
Destiny's End - Rebirth:
Domine - Hurricane Master:
Living Death - Manila Terror:
Acid - Max Overload:
Death Mask - Split the atom:
Flotsam and Jetsam - Hammerhead:
Oliver Magnum - Old World Nites:
Destiny's End - Rebirth:
Domine - Hurricane Master:
Living Death - Manila Terror:
Acid - Max Overload:
Death Mask - Split the atom:
Flotsam and Jetsam - Hammerhead:
Spilte plata senest forrige. Smått ujevn, men toppene er diggbare. Samme vokalisten som sang på den første Forte-plata (Stranger Than Fiction). Den er hakket tøffere. Solid bassing av den godeste Rev Jones.Bija wrote:Hvorfor har ikke jeg hørt dette?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?PsychoDad wrote: Oliver Magnum - Old World Nites:
Den Oliver Magnum-låta har jeg DJet ute et "par" ganger. Frekkas! Har ikke noe forhold til bandet ellers. Er da Metal Massacre-versjonen det har gått i, med det episke intro-hylet/weeeeeeeeeee!'et.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.