Eg skal ha meg ein ny reim til ein gitar. Er det noen alrighte stader med eit skikkeleg utvalg på nett? Bur i Bergen, og her er det 4Sound som gjelder, og dei som ikkje er full av dill og fenderlogoar er i stilen til den under her, og stort sett for korte. Kunne tenkt meg noko kraftigare. Forslag?
Gitar-tråden
-
- Belieber
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Thomann.de hadde et uhorvelig utvalg sist jeg sjekka, men det svarer seg vel å bestille litt mer enn bare en reim mtp. frakt. Gitarhuset, kanskje?
Sliter med å finne fornuftige reimer som er lange nok selv.
-
Topic author - Poser
- Mood:
- Been thanked: 0
Stian wrote:For n'te gang; Hva heter den boksen du kjøpte, Rintrah?
For n'te gang? Har eg gått glipp av noko her?
Om det er reverb-boksen du meiner, så er det den absolutt fabelaktige Eventide Space. Digital, men for dei som ikkje er oldschool puristar gir denne enormt mange muligheter. Og veldig gode simuleringar av klassiske reverb-pedalar. Relativt dyr sak, men GASen trumfer.
-
Topic author - Poser
- Mood:
War Pig wrote:Thomann.de hadde et uhorvelig utvalg sist jeg sjekka, men det svarer seg vel å bestille litt mer enn bare en reim mtp. frakt. Gitarhuset, kanskje?
Sliter med å finne fornuftige reimer som er lange nok selv.
Cheers. Må sjekke litt rundt, ja.
Rintrah wrote:Stian wrote:For n'te gang; Hva heter den boksen du kjøpte, Rintrah?
Neida, men jeg har spurt minst en gang før i tillegg til å kommentere da du kjøpte den, og klarer aldri å huske hva du svarer.
-
Topic author - Poser
- Mood:
Stian wrote:Rintrah wrote:Stian wrote:For n'te gang; Hva heter den boksen du kjøpte, Rintrah?
Neida, men jeg har spurt minst en gang før i tillegg til å kommentere da du kjøpte den, og klarer aldri å huske hva du svarer.
Noise gate? Boss sin NS-2 er mer enn god nok til det formålet. Billig og pålitelig, men kan påvirke lyden noe. Du skal imidlertid være bra kresen for at dette skal være et problem.
Ellers er vel ISP Decimators regnet for å være blant de beste i pedalformat.
Selv bruker jeg denne når jeg har behov for noise gate. Fantastisk boks, men kanskje ikke så lett å få tak i nå til dags.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.
BlueGrot wrote:Dersom du trenger noise gate på gitar så ville jeg sjekket andre ledd i kjeden.
Delvis enig, men kan være greit å ha hvis man spiller med uhorvelig mye vreng eller sånn der metalcoregreier.
Selv klarer jeg meg fint uten 99.9% av tiden.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.
-
- Belieber
- Mood:
Er helst for å unngå feedback live når jeg spiller såkalte stopperiff (der fikk dere meg til å bruke det ordet), sliter ikke med støy. Spiller heller ikke spesielt høyt på scenen, har to lydteknikere i bandet som gir grei beskjed når det blir for mye...
Kjører relativt moderat med gain, ca. kl 12 på en Engl 530 preamp i high gain-mode. Bruker ingen effekter som guffer gain, oftest ingen effekter i det hele tatt, faktisk.
Gibson Les Paul med Seymor Duncan SH-1. Var mye verre med gamle gitaren, Ibanez S470 med L500XL.
-
- Belieber
- Mood:
Hvordan sjekkes det? Målbart på noen måte, evnt. noe min trofaste gitarguru kan hjelpe meg med?
Vet ikke om jeg uttrykte meg presist nok ang. stopperiff. Men vi har f.eks. en låt der jeg spiller, demper strengene og holder to-tre sekunder før jeg spiller igjen. Da har det en tendens til å snike seg inn et lite ul.
-
- Rocker
- Favourite genre: It's complicated
- Mood:
Jo lysere ul, jo mer sannsynlig er det at det er mikrofoni. Dette sjekker du ved å pirke på pickupene med en penn e.l, dersom det lager en klikkelyd av at du pirker i plasten/metallcasingen på pickupen, så bør den vokses. Hvis det ljomer litt dypere så er det gitarkroppen som vibrerer. Det låter uansett som om ampen er for høy eller at du står for nært den.
-
- Belieber
- Mood:
Ok, skal teste litt.
BlueGrot wrote:du står for nært den.
Tror nok dette er en stor del av problemet, er ikke akkurat bortskjemt med å spille på store scener. Samt at volumet nok tidvis kan bli i overkant, selvsagt.
M-77 wrote:Noise gate? Boss sin NS-2 er mer enn god nok til det formålet. Billig og pålitelig, men kan påvirke lyden noe. Du skal imidlertid være bra kresen for at dette skal være et problem.
Ellers er vel ISP Decimators regnet for å være blant de beste i pedalformat.
Har en ISP Decimator Pro Rack G, synes de er helt geniale. Men sikkert litt i overkant for de fleste.
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash