Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Fjelltur 2018

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Fjelltur?

Ja! Nå blir det kollektivt selvmord i fjellheimen.
3
23%
Nei!
8
62%
Fjellet passer best i form av musikk, hjemme i stua foran peisen.
2
15%
 
Total votes: 13

Turid
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 31 Jul 2014, 21:57
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fjelltur aka Ritual Death 10.08.16-14.08.16 i uke 32

Post by Turid »

Homsekafé.
a series of movements that match the speed and rhythm of cake

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Ble en litt amputert tur i forhold til hva vi skulle. Burde dratt ONDsdagen.
Mye som feilet i løpet av turen. Mest pga vær & vind, men også selveste JT som knækka ett kne på vei ned til leirplass..Vi kom litt for mye mot venstre i forhold til nedstigningen...tok risker vi ikke burde etc..
Resulterte i at jeg gikk på to tinder.. Tjønnholstinden/smedflytinden, der jeg vurderte å snu 3 ganger pga dårlig sikt (tåke, sjuk vind og snø..). Var vel ca. 40 meter sikt på toppen..kunne i teorien hvert hvor som helst. Dog vet jeg i mitt eget maskin sinn, at jeg nådde toppen! Fikk også gått på Rasle-tinden før vi tok fatt på hjemturen.
Området frister til gjentakelse..og turen som burde blitt gått lar vente på seg.
Må ha med en til å gå først og fremst.. Tasser ikke rundt alene på topper i 10 timer uten følge/i det ustabile været vi hadde. Neste gang bør vi ha været litt mer på vår side. Ble dog en forferdelig flott tur likevel. Det ble tunge sekker, med en del utstyr og ekstra klær..men fikk nesten brukt alt! Mer enn greit nok med mat også. Disker opp med ett par bilder på tur tråden... ble ikke så bra bilder..mye grått og tja.. regn...skit bilder..

:-D
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Skofnung
Belieber
Belieber
Posts: 25
Joined: 02 Apr 2015, 15:15
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Skofnung »

Haha, fy f**n, ONDT JT!

Hvis det er noen trøst måtte jeg avbryte Rondanestien dag 5 pga. lilletær inkapslet i blemme (én blemme rundt hver tå), som det gikk verk i, så idag har jeg amputert (revet av) nagla på den høyre. Dessuten har alt huden også falt av, så nå har jeg nakentå uten negl. Namnam. Neste gang får jeg øve litt på å løpe rundt i skogen med 20 kg+ FØR jeg begynner på hovedturen.

ANYWAY - jeg blir gjerne med på tur ved en seinere anledning. Jeg er sånn noenlunde kjent i området og. Ser fram til bildene!

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Turid wrote:
Morkenstubbe wrote: Du gikk ikke hele på ski antar jeg..? Hvilken side gikk du ned på? Hører den er noget utsatt den nedstigningen fra Leirungskampen..
Gikk fra Leirungsdalen opp en snøfri egg med skia på sekken (rødt). Tok trygge veien ned igjen, fra Rasletind. Flere som har blitt tatt av ras i de områdene, men finnes nok av trygge, rasfrie ruter å velge.
Er sjuk røff den turen opp, der du har merket med rødt..? vi bodde ikke lengt unna i telt.. sikker på at du kom opp den veien?
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Blir til å prøve denne turen igjen. Tenker sen sommeren. Gir fra meg pip med evt. datoer. Den skal kunne bli gått på en dag. Denne gangen blir det telt på "Valdres" siden av fjellet. Sløyfer Leiungedalføret. Blir bare å vandre på toppene.
Tenker det blir 3 dagers tur. En dag for biling opp, sette opp telt. Neste dag, lett sekk og hatefullt humør. Gå disse f******a 2k toppene. Ferdig.

:P
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Digg!

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Og ja.. bare å joine på turen.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Fett. Skal prøve å få blitt med.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Ja f**n, skal fikse knærne til forsøk nr. 2.
Min signatur er elendig.

User avatar

Herremelk
Belieber
Belieber
Posts: 187
Joined: 10 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Herremelk »

Stikke nå snart da, eller?


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Sekken pakket? Brynja pussa?
Min signatur er elendig.

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Det blir ikke før i uke 39. Blir 3 dager (håper på fler om været er nydelig) i ukedagene mellom søndag 26 og til og med fredag 29.
f**n meg den eneste uken jeg kan ta en lengre fjelltur. Er så mye gigs, jobb og annet ræl som skjer hele tida.
Regner med jeg har bil til disposisjon.

Bare å joine!
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Inntil videre er jeg ledig hele den uka, og på den tida bør det jo være veldig fint på fjellet. Får se an været og formen.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Gorgar wrote:Inntil videre er jeg ledig hele den uka, og på den tida bør det jo være veldig fint på fjellet. Får se an været og formen.
Skal følge med på langtids værmeldinga tiden/uken før. Gidder ikke dra oppover om det er sludd/snø i vente. Lettere yr/opphold er relativt normalt i fjellet.

Har ledig plass i bil, om det skulle være ønskelig å joine fra Oslo. Kan plukke opp underveis også..
Har telt beregnet for 3. Dog har jeg aldri hatt tre i det teltet. Primus er med.

Ut på tur, alltid sur. :-D

Sender deg en pm etterhvert..
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Turen går som planlagt. Langtidsvarselet sier temperaturer mellom 2 og 6 grader. Opphold og overskyet kun. Fra web cam Jotunheimen ser det relativt snøfritt ut.

Drar på Mandag mot Valdresflya Vandrerhjem, Øystre Slidre (Oppland) (det som er nedbrent). Møt opp!

edit: Var innom DNT i stad. Fantastiske forhold i fjellheimen sa de der (kan selv bekrefte det, etter Gaustadtopp-tur sist Mandag).
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Tilbake nå eller? Hvordan var været? Ble det noen 2K-topper?
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Nei, rett før jeg la meg i posen, hadde oppdateringen fra yr endret seg. Faktumet ble tåke. For tjukk tåke til å kunne gjøre store ting ut av turen. Måtte returnere til sivilisasjon med uforrettet sak også denne gangen. Austre, midtre, vestre Kalvehøgde, Mugna og Nørdre Kalvehølotinden lar vente på seg til en annen gang.
Dro mandag, hjemme sent tirsdag. Ble heldigvis ett døgn ute. Hadde mega klart vær på natten. Stjerne klart fra en annen verden. Nydelig.

Teltet ved begynnelsen av raslebekken. Den første toppen kunne da nåes på under 30 min. Men så f**n ikke vardene foran meg engang, så ble med telt i fjellveggen der..

Kjørte ned til Gjendesheim i håp om at jeg kunne gå besseggen/besshøe i det minste, da yr meldte om bare skyer i det området.. men bare tåke og atter tåke. Mega skit. Må vel dra i sesongen neste gang.

:crying-yellow:
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image


Turid
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 31 Jul 2014, 21:57
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Turid »

Gå de på ski i mai.
a series of movements that match the speed and rhythm of cake

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Ja.. Får ønske meg fjell/randonee ski og nydelig vær til jul :-D
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

2018 er året føler jeg..

:P
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

Locked Previous topicNext topic